در برابر مخالفت ترقی خواهان ،ابراز شادمانی رجویه از سخنان ترامپ!

0
641

چند روزی است که سخنرانی بی رویه  ( غیر قانونی وتهدید آمیز ) ترامپ در نشست سازمان ملل متحد، بارقه های امیدی را دردل باند مرتجع رجوی بوجود آورده وبهمراه استفاده های داخلی که ازاین سخنان میکند- وشاید علت اساسی تر این یقه درانی ها درمطبوعات رجویه همین باشد – انسان های مترقی جمع شده درپشت رسانه های مردمی هم وجود داشته اند که موضوع را بنحو دیگری حلاجی کنند. خلاصه ی حرف وحدیث های باند رجوی ، موافقت کامل با سخنان آب نکشیده ومداخله جویانه ی ترامپ است! روزنامه ی ترقی خواه یونگه ولت آلمان از زمره ی این رسانه هاست که تفسیر دیگری از قضیه دارد. برای توسعه ی نشر آراء مختلف ، خواستم که بجای تحلیل عملکرد ضد بشری رجوی ها دراین مورد ، تفسیر این روزنامه ی ترقی خواه خارجی را ارائه داده و خواننده را متوجه تفاوت فکری و تضادی که باند رجوی با افکار مترقی وانسان دوستانه داشته درمعرض دید قرار داده وماهیت این گروه فرقوی ضد ملی را بهتر بشتاسانم! این روزنامه ی ترقی خواه ومردم گرای آلمانی مینویسد :

در برابر مخالفت ترقی خواهان ،ابراز شادمانی رجویه از سخنان ترامپ!

ارسل شده از طرف آقای نوید ـ با تشکر از ایشان ـ 25.09.2017

در برابر مخالفت ترقی خواهان ،ابراز شادمانی رجویه از سخنان ترامپ!

چند روزی است که سخنرانی بی رویه  ( غیر قانونی وتهدید آمیز ) ترامپ در نشست سازمان ملل متحد، بارقه های امیدی را دردل باند مرتجع رجوی بوجود آورده وبهمراه استفاده های داخلی که ازاین سخنان میکند- وشاید علت اساسی تر این یقه درانی ها درمطبوعات رجویه همین باشد – انسان های مترقی جمع شده درپشت رسانه های مردمی هم وجود داشته اند که موضوع را بنحو دیگری حلاجی کنند.

خلاصه ی حرف وحدیث های باند رجوی ، موافقت کامل با سخنان آب نکشیده ومداخله جویانه ی ترامپ است!

روزنامه ی ترقی خواه یونگه ولت آلمان از زمره ی این رسانه هاست که تفسیر دیگری از قضیه دارد.

برای توسعه ی نشر آراء مختلف ، خواستم که بجای تحلیل عملکرد ضد بشری رجوی ها دراین مورد ، تفسیر این روزنامه ی ترقی خواه خارجی را ارائه داده و خواننده را متوجه تفاوت فکری و تضادی که باند رجوی با افکار مترقی وانسان دوستانه داشته درمعرض دید قرار داده وماهیت این گروه فرقوی ضد ملی را بهتر بشتاسانم!

این روزنامه ی ترقی خواه ومردم گرای آلمانی مینویسد :

” ترامپ رئیس جمهور آمریکا در اولین سخنرانی خود در نشست سالانه سازمان ملل متحد، کره شمالی را تهدید، ایران را محکوم  و خود را ستایش کرد. نشست سالانه سازمان ملل یک همایش عمومی از رهبران سراسر جهان است که برنامه های آن به دقت تدوین می شود. دونالد ترامپ در همان نخستین جلسه، در سخنرانی خود نشان داد که نمی خواهد اصول رایج در سازمان ملل را مراعات کند. دیر به نشست  رسید و خوش آمد گویی گوتریس دبیر کل سازمان ملل متحد را نیز رد کرد .او از همان ابتدا دکترین خود را اعلام کرد: “اول امریکا” و بدنبال آن، مخالفان جهانی خویش را تهدید کرد. این گزینش هائی است از مهم ترین نکاتی است که او در سخنرانی خویش مطرح کرد:

۱- ترامپ در سخنرانی خود ابتدا به کره شمالی حمله کرد. او “کیم جونگ اون” رهبر کره شمالی را دیکتاتور نامید و با اشاره به روسیه و چین گفت باید در ارتباط با کشوری که تهدید بزرگی برای جهان است با یکدیگر همکاری کنیم.

۲- ترامپ ایران را رژیمی “نفرت انگیز ” و “دیکتاتوری فاسد” نامید و آن را تهدید کرد. البته نه تهدید نظامی بلکه تهدید به انزوا دیپلماتیک. او گفت پیمان هسته ایی با ایران یکی از بدترین و یکجانبه ترین معاملاتی بوده که  آمریکا تا بحال پذیرفته است.

زمانی که او این سخنان را درباره ایران می گفت نخست وزیر اسرائیل ” بنامین نتانیاهو” با چهره‌ایی مشتاق شنونده سخنان ترامپ بود و نماینده ایران با خونسردی مشغول تلفن همراه خویش!

در ارتباط با ایران ترامپ در پایان گفت که بزودی مردم ایران انتخاب درست خود را خواهند کرد.

۳- ترامپ نقش ایالات متحده آمریکا در شکل گیری سازمان ملل متحد را یادآور شد و آمریکا را دوست بزرگ جهان خواند و الگویی برتر برای دیگر کشورها. او به نقش آمریکا پس از جنگ جهانی دوم اشاره کرد و در همین ارتباط از طرح مارشال یاد کرد و این که امریکا در چارچوب این طرح پس از جنگ دوم جهانی به بسیاری از کشورهای اروپای غربی کمک کرد تا اقتصاد خود را پس از جنگ بازسازی کنند. ادامه صحبت های او درباره سازمان ملل به گونه دیگری بود. او از سهم 22 در صدی امریکا برای تامین بودجه سازمان ملل انتقاد کرد و افزود که امریکا باید بدنبال منافع خود باشد.

۴- او با اشاره به پیروزی خود در انتخابات ریاست جمهوری گفت: بازار سهام آمریکا بالا رفت، بیکاری پائین آمد. ارتش ما بزودی همان ارتش قدرتمند همیشگی خواهد شد. (اینها افعال آینده است و یا ماضی؟)

او بعد از سخنرانی خود ، به سخنان دیگر همکارانش از سراسر جهان اهمیتی نداد و سازمان ملل متحد را ترک کرد “.

نوید

////////////////

 

 

 

 

 

 

 

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید