سوء استفاده حاج مسعود رجوی از عواطف اعضای اسیر در فرقه اش

0
104

سوء استفاده حاج مسعود رجوی از عواطف اعضای اسیر در فرقه اش

مجید روحی، ایران اینترلینک، سوم می ۲۰۱۶:… یکی از اتهاماتی که در نشست های جمعی و تیمی فرقه رجوی هر روز هست عملیات جاری در درون فرقه رجوی به افراد وارد می شود این است که او به همسر یا فرزند یا پدر و مادر یا قومیت یا مذهب وابستگی دارد و لازم است هر چه زودتر این وابستگی را قطع کرده و به حاج مسعود رجوی رهبر فرقه وصل شود وصل بودن به حاج مسعود رجوی و فرقه اش یعنی پذیرش حاج مسعود … 

لینک به ایران اینترلینک

لینک به منبع (صفحه فیسبوک)

سوء استفاده حاج مسعود رجوی از عواطف اعضای اسیر در فرقه اش

فرقه رجوی مسعود رجوی مریم رجوی

 مجید روحیروند تغییر یک فرد در فرقه حاج مسعود رجوی یک پروسه تدریجی است زیرا ما همگی می خواهیم از عقیده خود پشتیبانی کنیم و وقتی در مسیر فکری مان تغییری ناگهانی رخ می دهد، احساس ناامنی و بی اعتمادی می‌کنیم تحقیقات حاکی از آن است که وقتی از عامل روانشناختی به تدریج و کم‌کم استفاده شود بسیار مؤثر است حاج مسعود رجوی و فرقه اش به این امر واقف بوده شروع به برنامه ریزی و سوء استفاده می‌کند و روی اعضای اسیر در فرقه اش به مرحله اجرا در می‌آورد حاج مسعود رجوی خواستار تسلیم محض شدن، وفاداری به فرقه، تن دادن به خواسته‌ها, بهره کشی و سوء استفاده از اعضای اسیر در فرقه اش است حاج مسعود رجوی در مرحله اولیه شروع به ایجاد این تصویر در ذهن اعضای اسیر در فرقه اش را می کند که حاج مسعود رجوی جایگاه رهبری و برتر دارد و در مرحله بعد القای این باور که محیط فرقه اش بهترین مکان است و توان پاسخ گوی به تمام سؤالات اعضای اسیر در فرقه اش را دارد

هر یک از اعضای اسیر در فرقه دارای خصیصه ای است که در فرقه حاج مسعود رجوی اصطلاحاً  “فردیت” نامیده می شود فردیت هر انسانی ضامن حفظ منافع آن اعضای اسیر در فرقه می باشد این فردیت انسان است که او را در برابر تعدی و تعرض حفظ می کند و او را به دفاع از خود بر می انگیزد در فرقه حاج مسعود رجوی اصل بر این است که این فردیت انسان بوده که او را در برابر تعدی و تعرض حفظ می کند و او را به دفاع از خود بر می انگیزد

به دستور حاج مسعود رجوی در فرقه اش اصل بر این است که فردیت به عنوان خبیث ترین خصیصه هر کس به شدت باید سرکوب شود و کنار برود هدف حاج مسعود رجوی این است اعضای اسیر در فرقه اش دفاع روانی خود را کاملا از دست داده و توان نه گفتن از وی سلب گردیده و به هر خواسته نامعقولی تن بدهد

همچنین هر یک از اعضای اسیر در فرقه دارای عواطف و احساساتی هستند که از نظر حاج مسعود رجوی و فرقه اش مزاحم و دست و پا گیر تلقی می شود و می بایست قطع گردد

از نظر حاج مسعود رجوی بالاترین حس عاطفی به همسر و فرزند و پدر و مادر است که حاج مسعود رجوی به صراحت آنها را دشمن معرفی می کند که مانع رسیدن اعضای اسیر در فرقه اش به رستگاری شدن

مریم قجرعضدانلو که در نشستهای عمومی در قرارگاه باقرزاده خانوده را لانه فساد میخواند چرا که مناسبات و عواطف خانوادگی ، به عقیده تمامی محققان ، باطل السحر جادوی فرقه رجوی است

اعضای اسیری که با کلک و دروغ که وارد فرقه حاج مسعود رجوی می شوند از جامعه بیرون از فرقه رجوی آمده اند و دارای سوابقی هستن و این سوابق هم وجوه مثبت و افتخار آمیز و هم وجوه منفی دارد

فرقه‌ رجوی برای تغییر افکار اعضای جدید در فرقه روی باورهای او دست می‌گذارند، سپس چیز جدیدی را جایگزین آن می‌کنند و به تدریج دیدگاه های اعضای جدید در فرقه را حول موضوعات مختلف تغییر می دهند و شروع به شکستن سیستم باورها اعضای جدید در فرقه می کنند.(باید توجه داشت که بعضی تغییرها کوتاه مدت هستند) فرقه رجوی با دادن باور جدید آچار تنظیم را وارد سیستم اعضای جدید در فرقه می کند

فرقه رجوی بعد از اینکه باوری را به یک اعضای اسیر در فرقه داد او را وادار به بازگو کردن آن می‌کند فرقه‌ رجوی آنقدر پیام خود را تکرار می کنند تا به مرور ریشه بگیرد در ابتدا از شیوه پاداش و تنبیه استفاده می‌کنند و پس از چند بار تکرار با حذف پاداش از او می خواهند باز هم آن کار را انجام دهد. اگر اعضای اسیر در فرقه قبول کرد یعنی از نظر روانی به لحظه مناسبی رسیده است و آماده پذیرش عقیده تزریقی فرقه رجوی است

حاج مسعود رجوی و فرقه اش شروع به القای شادی کاذب کرده، اعضای اسیر در فرقه هم تظاهر به مثبت اندیشی، امید به آینده, تعریف و تمجید از شرایط فرقه حاج مسعود رجوی می کنند وقتی اعضای اسیر در فرقه می‌بیند سایر اعضای اسیر در فرقه از فضای فرقه رجوی تعریف می کنند او هم به این کار ترغیب می شود و اگر مشکلی هم باشد آن را پنهان می کند زیرا آن مشکل را به خود نسبت می‌دهد فرقه رجوی و اعضای اسیر در فرقه شروع به بمباران محبت اعضای جدید می‌کنند چرا که عاطفه حرکت می‌آفریند عواطف بر خلاف آمار، داده ها و واقعیات خشک، نوعی انرژی هستند که به منزله محرک تفکر و انتخاب‌های ما در زندگی عمل می کنند در واقع حدود نود درصد تصمیمات در حالت عاطفی اتخاذ می شوند و سپس از منطق برای توجیه آنها استفاده می‌کنیم بنابراین اگر به عواطف دست یابیم تصمیم گیرنده ای واقعی می شویم به همین دلیل حاج مسعود رجوی و فرقه اش دست به تحریک عواطف اعضای اسیر در فرقه می زنند و تصویر مثبتی از شخصیت او در داخل فرقه رجوی به تصویر می‌کشند وقتی دیگران استنباط مثبتی از ما دارند این استنباط مثبت به ما کمک می کند تا دید بهتری نسبت به خودمان داشته باشیم و از این رو ناخودآگاه بر آن هستیم تا از این تصویر تنزل نکنیم جالب اینجاست که هر قدر رابطه کم دوام‌تر و زودگذر‌تر باشد بیشر تلاش می کنیم زیرا فرصت کمتری داریم این جملات مثبت اعضای اسیر در فرقه را وا میدارد تا تلاش کند تصویری که فرقه رجوی از او دارد زنده بماند و ناخودآگاه در جهت برآورده کردن توقعات حاج مسعود رجوی و فرقه اش هدایت می‌شود

در مرحله بعد، اعضای اسیر در فرقه داخل کارهای جمعی و گروهی و تشکیلاتی قرار می‌گیرد بسیاری از تحقیقات نشان می دهند که شخصیت ما به شدت تحت تأثیر محیط اطراف است محیط, انتظارات و توقعات خلق شده در شکل گیری نحوه برداشت ما از خودمان بسیار قدرتمند است اگر کسی را از محیطش جدا کنیم می توانیم در خود انگاره‌اش لرزه بیفکنیم حاج مسعود رجوی و فرقه اش با این کار اعضای اسیر در فرقه را با قرار دادن در شرایط کارهای تشکیلاتی به الگو برداری از دیگر اعضای اسیر در فرقه وامیدارند اعضای اسیر در فرقه با دیدن شرایط فرقه و اعضای قدیمی با رفتارها، ادبیات و قوانین حاکم در فرقه و… آشنا می شود و یاد می گیرد با نرم افزار و برنامه فرقه رجوی رفتار کرده و از آن تخطی نکند زیرا با برخورد شدید حاج مسعود رجوی و مسئولین فرقه اش مواجه می شود

حاج مسعود رجوی و فرقه اش پس از القای باور جدید به اعضای اسیر در فرقه به دنبال وفاداری وی به تشکیلات است در این مرحله حاج مسعود رجوی و فرقه اش شروع به جبهه سازی می کند و برای اعضای اسیر در فرقه خط و مرزی به نام بیرونی ها و داخلی ها مشخص می‌کند در اینجا اعضای اسیر در فرقه متوجه حرکت تشکیلاتی می شود و برای تبدیل شدن از یک عضو خارجی به داخلی، اطلاعاتی به او داده می‌شود که کمتر کسی از آن خبر دارد و برای ایجاد اطمینان بیشتر و احساس اقتدار و نیرو، در محدوده کارهای تشکیلات، مسئولیت‌هایی به اعضای اسیر در فرقه می دهند

تحقیقات نشان می‌دهد که حالت روحی اعضای اسیر در فرقه تحت تأثیر جمعی و تیمی است که از او حمایت می‌کنند و وقتی جمع و تیم نتیجه نمی گیرد احساس بدتری دارند انسان‌ها می‌خواهند بخشی از یک امر بزرگ باشند، با آدم های بزرگ همراه شوند و خود را به یک برنده نسبت دهند حاج مسعود رجوی و فرقه اش با وقوف به این امر، بعد از دادن کار به اعضای اسیر در فرقه شروع به القای تفکرات فرقه ای می‌کنند با بزرگ نمایی و داستان سازی پیرامون حاج مسعود رجوی رهبر عقیدتی فرقه تصویری کاذب از حرکت فرقه ارائه می‌دهند و در حرکت تشکیلاتی، اعضای اسیر در فرقه را خاص و برتر معرفی می کنند به طوری که گویی فقط آنها بیدار و در حرکت و تلاشند و دیگران در خواب غفلت به سرمی‌برند حاج مسعود رجوی و فرقه اش سعی می کند اعضای اسیر در فرقه را درگیر کارهای تشکیلات کند در این مرحله با درگیر کردن ابعاد کاری، شخصی و… اعضای اسیر در فرقه را در تمام مسائل حتی کوچکترین کارهای زندگی وابسته به فرقه می‌کند زیرا اگر این سرمایه گذاری انجام نگیرد هر لحظه ممکن است رابطه اعضای اسیر در فرقه با تشکیلات قطع شود
یکی از تکنیک‌های قدرتمند روانشناسی، حمایت اجتماعی و ناهماهنگی شناختی است. به طور خلاصه حمایت اجتماعی ابزار قدرتمند و تأثیرگذاری است به این معنی که وقتی ما دیگران را می بینیم که کاری انجام می دهند به خصوص کسانی که به آنها احترام می گذاریم و تحسین شان می کنیم، بر انگیخته می‌شویم تا دیدگاه و رفتار مشابه با آنها را اتخاذ کنیم حاج مسعود رجوی و فرقه اش بعد از وارد کردن اعضای اسیر در فرقه به فعالیت‌های تشکیلاتی به شخصیت سازی و الگوسازی پیرامون حاج مسعود رجوی رهبر عقیدتی می‌پردازد و اعضای اسیر در فرقه را در کنار کسانی قرار می‌دهد که دارای جایگاه خاص تشکیلاتی هستند و اعضای اسیر در فرقه یاد می گیرند مثل آنها رفتار کنند و حرف برنند و ترغیب می شوند که به سمت مسئولیت بیشتر در فرقهحاج مسعود رجوی حرکت کند

تحقیق برجسته گوردن آلپورت در خصوص ماهیت تعصب نشان می‌دهد که تماس بین دو گروه متجانس از نظر موقعیت اجتماعی که اهداف مشترکی را دنبال می کنند می تواند تعصبات را کاهش دهد بنابراین حاج مسعود رجوی و فرقه اش سعی می‌کنند تا برای اعضای اسیر در فرقه هدف های مشترکی به تصویر بکشد و برای از بین بردن بعضی تعصبات، اعضای اسیر در فرقه را در بخشی از یک فعالیت تشکیلاتی دخیل کنند

یک روانشناس که بخواهد به فرد کمک کند تلاش می نماید تا سوابق مثبت فرد را تقویت و سوابق منفی را از ذهن او خارج کند اما دستگاه تشکیلاتی حاج مسعود رجوی و فرقه اش از آنجا که می خواهد اعضای اسیر در فرقه اش را به زنجیر کشیده و ذهنش را تحت کنترل در آورد تلاش میکند که سوابقی مملو از خطا و گناه برای اعضای اسیر در فرقه تصویر کرده و ورود به فرقه را برای او نجات از زندگی سراسر تباهی گذشته او قلمداد نماید

اصطلاحا می گویند که حاج مسعود رجوی و فرقه اش تلاش میکنند اعضای اسیر در فرقه را درون قبر ذهنی اش فرو ببرد تا بهتر و بیشتر تحت کنترل قرار گیرد اعضای اسیر در فرقه که به این شکل درآمد و تحت کنترل ذهنی حاج مسعود رجوی و فرقه اش درآمد جهان را فوق العاده تنگ و تار می بیند و راه نجاتی به غیر از متوسل شدن به حاج مسعود رجوی و فرقه اش نمی یابد

در نشست های عملیات جاری و غسل هفتگی فرقه رجوی مدام تلاش می شود عنوان گردد که همه اعضای اسیر در فرقه از گذشته ی سراسر تباهی و سیاهی آمده اند
پروسه خوانی یکی از شگردهای مغزشوئی در دستگاه حاج مسعود رجوی و فرقه اش است هر یک از اعضای اسیر در فرقه می بایست تاریخچه زندگی خود را به دقت نوشته و در جمع برای همگان بخواند این پروسه می بایست مملو از گناهان و تباهی ها باشد در اینجا با خطاکار نشان دادن اعضای اسیر در فرقه در جمع در واقع او را به این باور می رسانند که زمانی که در خارج از فرقه حاج مسعود رجوی بوده زندگی شرم آوری داشته است در این پروسه حتی اعضای اسیر در فرقه تحت فشارهای روانی وادار می شوند تا در جمع سوابق ساختگی از گناهان و خطاهای بسیار برای خود مطرح نمایند تا خود را از زیر فشار در نشست های جمعی و تیمی خلاص کنند

هر یک از اعضای اسیر در فرقه خواه یا ناخواه وابستگی و تعهداتی ابتدا نسبت به خانواده و بعد به جامعه و وطن خود دارد

از نظر حاج مسعود رجوی و فرقه اش این تعهدات و وابستگی ها به عنوان موانعی برای رسیدن اعضای اسیر در فرقه به رهائی تلقی شده و در پروسه زمانی با اعمال انواع محدودیت ها و کنترل به فرد القاء می شود که تنها باید به حاج مسعود رجوی و فرقه اش متعهد بوده و تماما از هر نظر به او وابسته باشد

یکی از اتهاماتی که در نشست های جمعی و تیمی فرقه رجوی هر روز هست عملیات جاری در درون فرقه رجوی به افراد وارد می شود این است که او به همسر یا فرزند یا پدر و مادر یا قومیت یا مذهب وابستگی دارد و لازم است هر چه زودتر این وابستگی را قطع کرده و به حاج مسعود رجوی رهبر فرقه وصل شود وصل بودن به حاج مسعود رجوی و فرقه اش یعنی پذیرش حاج مسعود رجوی فراری به عنوان یک ارزش متعالی و مطلق است که همه باید در تلاش برای رسیدن به آن نقطه باشند و آن هم عبارت قطع نمودن تمامی وابستگی ها ، از جان و مال و خانواده گرفته تا وطن و ناموس و عقیده ، برای رسیدن به رهائی و درک مقام حاج مسعود رجوی و فرقه اش یعنی حاج مسعود رجوی است اینجاست که با قطع این وابستگی در فرقه رجوی اعضای اسیر در فرقه و حاج مسعود رجوی به تروریست های دست آموز برای حاج مسعود رجوی درآمدند که در ۸ سال جنگ تحمیلی به عنوان ستون پنجم دشمن ایران به کشور و میهن خود خیانت کردند و باز این قطع ارتباط بود که اعضای اسیر در فرقه را مجاب کرد که بر علیه خانواده های خود به فحاشی بپردازند و آنها را خانوده الدنگ بنامند و اینجاست که حاج مسعود رجوی رهبر فراری فرقه در نشست حوض در بغداد و نشست های عمومی در قرارگاه باقرزاده به اعضای اسیر و فریب خورده خود می گفت:  “فکر نکردن به موضوعاتی مثل زن و زندگی بالاترین جهاد است”

همه باید زن و شوهر و فرزندان را طلاق بدهند و تمامی عواطف خانودگی باید سمت و سوی مرا داشته باشد فقط و فقط بایستی مرا دوست داشته باشند و به خاطر من زندگی کنند و به خاطر من کشته شوند

وجود عواطف نسبت به فرزند غیر مشروع است و……

در این نوشتار بخشی از تکنیک‌های حاج مسعود رجوی و فرقه اش را برای تغییر اعضای اسیر در فرقه و قرار دادن وی در جهت اهداف تشکیلاتی مورد بررسی قرار دادیم دیدیم که حاج مسعود رجوی و فرقه اش چگونه با فریب و آزمایش‌های غیر مجاز که فرد هیچ اطلاعاتی از آنها ندارد او را تغییر می دهند اعضای اسیر در فرقه رجوی زمانی متوجه این مسائل میشوند که سال ها از عمرش گذشته است و افراد جامعه هم متوجه خطرات فرقه حاج مسعود رجوی شده اند

________________________________________________

آرشیو موضوع : تحقیق و پژوهش

ایران قلم: ” روز حقوق بشر”

ایران قلم: ” روز حقوق بشر”

” روز حقوق بشر” سایت قلم، یازدهم دسامبر 2007http://www.iran-ghalam.de/2Haupt/2167.Ghalam.11.12.07.HTMمطلب زیر سال گذشته برای گرامیداشت ” روز حقوق بشر ” در سایت ایران قلم نوشته شده بود که به همین مناسبت به همراه یک نقل قول از گاندی، رهبر تاریخی مبارزه …

نادری: نقش “مزدور مسعود رجوی” در شکست ایرانیان در “کربلای ۴″ و…

نادری: نقش “مزدور مسعود رجوی” در شکست  ایرانیان در “کربلای ۴″ و…

ما باید اعتماد صاحب خانه را بدست می آوردیم رجوی محمود عطائی و احمد واقف را صدا زد که گفت با چه بهای اعتماد صدام را کسب کردیم و اینکه الان شما یک ارتش زرهی شده اید و……گفت البته صاحب خانه .صدام . چند جا به ما مدیون است و ما هم همیشه هر ملاقاتی این ها را …

ندای حقیقت:لابی گری تجارت ننگین فرقه رجوی

نادری: نقش “مزدور مسعود رجوی” در شکست  ایرانیان در “کربلای ۴″ و…

مسعود رجوی بارها در نشستهای خود، به مسئولین رده بالای سازمان گفته است که هر حمایتی، اعم از سیاسی، تبلیغاتی و مطبوعاتی را باید با صرف هر هزینه ای خریداری نمود. وی حتی بر روی خرید حمایت اعراب منطقه تأکید نموده است. طبعاً از سالهای پیشین، استخدام و کرایه شخصیتهای گوناگون غربی و عربی در دستور کار سازمان …

جدایی بنی صدر و مجاهدین -بخش ۶ – نامه رجوی به بنی صدر و پاسخ بنی صدر

نادری: نقش “مزدور مسعود رجوی” در شکست  ایرانیان در “کربلای ۴″ و…

در خاتمه فرصت را مغتنم شمرده و ضمن تجدید احترامات خانوادگی خودم با شما تاکید می کنم که اختلاف نظرهای سیاسی ما بین شما و سازمان مجاهدین خلق ایران بیهچوجه ربطی و تاثیری بر مناسبات خانوادگی من و شما ندارد. فقط خواهش می کنم مراقبت فرمائید درباره همسر گرامی ام (فیروزه) که از لحاظ عقیدتی و سیاسی …

محمد حسین سبحانی:چرا مجاهدین خلق، در تشکیلات خود شریعتی زدایی کردند؟

محمد حسین سبحانی:چرا مجاهدین خلق، در تشکیلات خود شریعتی زدایی کردند؟

همانطور که در بالا اشاره کردم مسعود رجوی روی شخصیت و اندیشه دکتر علی شریعتی بسیار حساس و از رشد تفکر او در سازمان مجاهدین هراس داشت، هر چند که به دلیل محبوبیت فراوان دکتر علی شریعتی، آن را نه خود و نه رسانه های تبلیغاتی مجاهدین علنی نمی کنند. بسیاری، از جمله نگارنده، عقیده دارند که ریشه این …

حسین نژاد:یاد و شناخت بزرگترین جنبش درون تشکیلاتی علیه رجوی … ۳

حسین نژاد:یاد و شناخت بزرگترین جنبش درون تشکیلاتی علیه رجوی … ۳

یاد و شناخت بزرگترین جنبش درون تشکیلاتی علیه رجوی که توسط او سرکوب شد (قسمت سوم) حسین نژاد ـ پیوند رهایی ـ 19.06.2015 یاد و شناخت بزرگترین جنبش درون تشکیلاتی علیه رجوی که توسط او سرکوب شد (قسمت سوم) ۲- جمع بندی دوساله (۶۱ تا ۶۳) از انحرافات رهبری سابق سازمان مجاهدین خلق ایران (بخش اول) مخالفت و اعتراض شدید برادر مجاهد …

گفت‌و‌شنود همنشین بهار وفا یغمائی (۸) هان، ای شرم، سرخی‌ات پیدا نیست !

گفت‌و‌شنود همنشین بهار وفا یغمائی (۸) هان، ای شرم، سرخی‌ات پیدا نیست !

گفت‌و‌شنود با اسماعیل وفا یغمائی (۸) هان، ای شرم، سرخی‌ات پیدا نیست !https://www.youtube.com/watch?v=1QcDtXkHMZ8گوی و میدان آماده‌است. آماده برای کسانی که خود کاری نمی‌کنند اما وقتی دیگران کاری کنند، آزرده می‌شوند. آغاز و پایان ویدئو ترانه‌ای‌ است از هاریس الکسیو Haris Alexiou یکی از محبوب‌ترین خوانندگان یونان. نام ترانه «تانگوی نفلی» Nefeli’s Tango است. نفلی الهۀ …

حسین نژاد: از خاطراتم با شادروان دکتر شریعتی در زندان و حسینیۀ ارشاد و …

حسین نژاد: از خاطراتم با شادروان دکتر شریعتی در زندان و حسینیۀ ارشاد و …

چند روز بعد عصر بود که ناگهان همۀ سربازان و نگهبانان زندان به طور تقریبا همزمان به سلولها ریخته و گفتند همه تان کتهایتان را سرتان بیندازید و وسایلتان را بردارید و بیایید بیرون. همه بلند شدیم و کتهایمان را به سرمان انداختیم (برای بازجویی و شکنجه هم اینگونه می بردند و یا چشم بند می زدند تا …

جدایی بنی صدر و مجاهدین -بخش پنجم- دعوت رهبری مجاهدین از…

جدایی بنی صدر و مجاهدین -بخش پنجم- دعوت رهبری مجاهدین از…

دعوت سربازان و درجه داران و افسران به فرار از جبهه ها، با پیروزی رژیم عراق سازگار و با صلح عادلانه ناسازگار و قویا با آن متناقض و خیانت به ایران است. چرا که رژیم خوب و بد، برای ایران است. ایران برای این و آن رژیم نیست. اگر جبهه ها ضعیف شوند. اگر ایران به چنان …

نصرت شاد: کمونیسم و فلسفه

نصرت شاد: کمونیسم و فلسفه

 دربعضی از منابع از پنج فیلسوف مهم کلاسیک کمونیسم یعنی مارکس ، انگلس ، لنین ، استالین و مائو نام برده شده است . انتقاد مارکس به هگل زیر تعثیر فویرباخ بود . کمونیسم آنزمان ایده جدیدی نبود ، در زمان باستان افلاتون ، و در آغاز عصر نو ، توماس مورس پیرامون دولت کمونیستی خود …

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید