نتایج اولیه انتخابات آلمان: پیشتازی اندک سوسیال دمکرات‌ها

0
2201

نتایج مقدماتی شمارش آرای انتخابات آلمان: پیشتازی اندک سوسیال دمکرات‌ها

بر اساس نتایج مقدماتی شمارش آرا، سوسیال‌ دمکرات‌ها با کسب حدود ۵/ ۲۵ درصد آرا پیشتاز شدند. اتحادیه احزاب مسیحی نیز حدود ۵ /۲۴ درصد آرا را کسب کرده‌ است. رایزنی برای تشکیل دولت ائتلافی آغاز می‌شود.

default

طبق نتایج اولیه شمارش آرای انتخابات سراسری در آلمان، حزب سوسیال دمکرات با کسب حدود ۵/ ۲۵ درصد آرا با تفاوت اندکی به قوی‌ترین حزب در مجلس این کشور تبدیل شده‌ است. این حزب موفق شد به نسبت انتخابات دور قبل ۵ درصد آرای خود را افزایش دهد.

اتحادیه احزاب مسیحی (دمکرات‌ مسیحی و سوسیال مسیحی) با کسب حدود ۵/ ۲۴ درصد آرا ضعیف‌ترین نتیجه انتخاباتی در تاریخ خود را کسب کرده است. اتحادیه احزاب مسیحی به نسبت انتخاب سال ۲۰۱۷ بیش از ۸ درصد از آرای خود را از دست داده است.

دویچه وله فارسی را در اینستاگرام دنبال کنید

از سوی دیگر حزب سبزها با دو برابر کردن آرای خود به نسبت انتخابات دور قبل، یکی از برندگان این انتخابات به حساب می‌آید. سبزها موفق شدند با به‌دست آوردن حدود ۳/ ۱۴ درصد از آرا بهترین نتیجه تاریخ خود را در یک انتخابات فدرال کسب کنند.https://d3ak46ifsn9mnh.cloudfront.net/customers/bundestagswahl/aws/dw/html/index.html?id=dpa_app-163270168436323021&env=prod&path=https://d3ak46ifsn9mnh.cloudfront.net/bw_de/&trackingPixel=true&app=dpa-electionslive&embedType=iframe-dyn&competitionId=bw_de&language=de&standalone=resultsCombi&standaloneComponents=bars,seats&singleSource=source01&maxParties=all&customFont=true&src=https://d3ak46ifsn9mnh.cloudfront.net/customers/bundestagswahl/aws/dw/html/index.html&pathCss=https://commons.dw.com/dpa/elections/&pathCSS=https://commons.dw.com/dpa/elections/

هم اولاف شولتس، کاندیدای حزب سوسیال دمکرات و هم آرمین لاشت، کاندیدای اتحادیه احزاب مسیحی (دمکرات مسیحی و سوسیال مسیحی) برای تشکیل دولت ائتلافی با حزب سبزها و دمکرات آزاد اعلام آمادگی کرده‌اند.

یکی دیگر از احتمالات در مورد تشکیل دولت، تشکیل ائتلاف بزرگ با شرکت سوسیال دمکرات‌ها و اتحادیه احزاب مسیحی است.

  • احزاب در آلمان دارای رنگ‌های نمادین هستند. اتحاد احزاب مسیحی شامل دمکرات مسیحی (CDU) و سوسیال مسیحی (CSU) با رنگ سیاه شناخته می‌شوند. احزاب سوسیال دمکرات (SPD) و حزب چپ با رنگ قرمز مشخص می‌شوند. رنگ حزب دمکرات‌‌های آزاد (FDP) زرد است و حزب سبزها هم همانطور که از نامشان مشخص است با رنگ سبز شناخته می‌شوند. انتخابات آلمان؛ ائتلاف‌های ممکن برای تشکیل دولت به روایت تصویراحزاب و رنگ‌هایشاناحزاب در آلمان دارای رنگ‌های “نمادین” هستند. اتحاد احزاب مسیحی شامل “دمکرات مسیحی” (CDU) و “سوسیال مسیحی” (CSU) با رنگ “سیاه” شناخته می‌شوند. احزاب سوسیال دمکرات (SPD) و “حزب چپ” با رنگ قرمز مشخص می‌شوند. رنگ حزب “دمکرات‌‌های آزاد” (FDP) زرد است و حزب سبزها هم همانطور که از نامشان مشخص است با رنگ سبز شناخته می‌شوند.

1234567

در همین زمینه:

پیش‌بینی نتایج اولیه انتخابات آلمان: برابری آرای سوسیال دمکرات‌ها و احزاب مسیحیرسانه‌های آلمان پیش‌بینی نتایج اولیه انتخابات سراسری را اعلام کردند. بر این اساس رقابت تنگاتنگی بین احزاب سوسیال دمکرات و اتحادیه احزاب مسیحی در جریان است. این اتحادیه ضعیف‌ترین نتیجه تاریخ خود را کسب کرده است.  انتخابات پارلمانی آلمان آغاز شددر ساعت هشت صبح روز یک‌شنبه ۲۶ سپتامبر درهای حوزه‌های اخذ رأی به روی رأی‌دهندگان آلمانی گشوده شد. بیستمین انتخابات پارلمانی آلمان رأس ساعت ۶ بعدازظهر در این کشور به پایان می‌رسد.  

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید