نه به جنگ ـ پلوسی: دولت آمریکا مجوزی از کنگره برای جنگ با ایران ندارد

0
900

روز پنجشنبه، ۲۶ اردیبهشت (۱۶ مه) نانسی پلوسی، رئیس دموکرات مجلس نمایندگان ایالات متحده در جمع خبرنگاران اظهار داشت که مجلس برای دولت ترامپ مجوز جنگ علیه ایران را صادر نمی‌کند.  پلوسی تصریح کرد که دولت جمهوری‌خواه ترامپ باید “اطلاعات طبقه‌بندی شده‌ای” درباره ایران را برای قانون‌گذاران ارشد، موسوم به “دسته هشت”، فراهم کند.  “دسته هشت” از رئیسان فراکسیون‌های احزاب جمهوری‌خواه و دموکرات در سنا و مجلس نمایندگان و سخنگویان دو حزب و همچنین رئیسان کمیته‌های امنیتی این دو مجلس و معاونان آنان تشکیل شده است. با وجود اینکه رهبران دو کشور تاکید کرده‌اند که خواهان جنگ نیستند، ناظران معتقدند که در روزهای اخیر خطر درگیری نظامی بین ایالات متحده و ایران بالا گرفته است. آمریکا نیروها و تجهیزات نظامی خود در خلیج فارس را تقویت کرده و گفته است که نشانه‌هایی جدی برای حمله نیروهای ایرانی یا شبه‌نظامیان طرفدار جمهوری اسلامی به نظامیان آمریکایی وجود دارد. 

پلوسی: دولت آمریکا مجوزی از کنگره برای جنگ با ایران ندارد

دویچه وله ـ 17.05.2019

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد که دولت این کشور مجوز کنگره را برای جنگ با ایران ندارد. او از دولت ترامپ خواست برای قانون‌گذاران ارشد “اطلاعات طبقه‌بندی شده‌ای درباره ایران” تهیه کند.

    
نانسی پلوسی، رئیس دموکرات کنگره آمریکانانسی پلوسی، رئیس دموکرات کنگره آمریکا

روز پنجشنبه، ۲۶ اردیبهشت (۱۶ مه) نانسی پلوسی، رئیس دموکرات مجلس نمایندگان ایالات متحده در جمع خبرنگاران اظهار داشت که مجلس برای دولت ترامپ مجوز جنگ علیه ایران را صادر نمی‌کند.
پلوسی تصریح کرد که دولت جمهوری‌خواه ترامپ باید “اطلاعات طبقه‌بندی شده‌ای” درباره ایران را برای قانون‌گذاران ارشد، موسوم به “دسته هشت”، فراهم کند.

“دسته هشت” از رئیسان فراکسیون‌های احزاب جمهوری‌خواه و دموکرات در سنا و مجلس نمایندگان و سخنگویان دو حزب و همچنین رئیسان کمیته‌های امنیتی این دو مجلس و معاونان آنان تشکیل شده است.

هشدار نسبت به وقوع جنگ

با وجود اینکه رهبران دو کشور تاکید کرده‌اند که خواهان جنگ نیستند، ناظران معتقدند که در روزهای اخیر خطر درگیری نظامی بین ایالات متحده و ایران بالا گرفته است. آمریکا نیروها و تجهیزات نظامی خود در خلیج فارس را تقویت کرده و گفته است که نشانه‌هایی جدی برای حمله نیروهای ایرانی یا شبه‌نظامیان طرفدار جمهوری اسلامی به نظامیان آمریکایی وجود دارد.
ایران نیز بارها تهدید کرده است که در صورت نیاز تنگه هرمز را خواهد بست.

در چند روز گذشته دو اتفاق در خلیج‌ فارس و عربستان سعودی باعث افزایش بیش از پیش نگرانی‌ها در باره جنگ شده است.
روز سه‌شنبه (۲۴ اردیبهشت) چند پهپاد متعلق به حوثی‌های یمن لوله‌های انتقال نفت در عربستان سعودی را منفجر کردند. خالد بن سلمان، معاون وزیر دفاع عربستان سعودی و عادل الجبیر، وزیر مشاور در امور خارجی این کشور، ایران را بانی حمله به تاسیسات نفتی عربستان خواندند.
روز یکشنبه نیز چهار کشتی تجاری در نزدیکی بندر فجیره در خلیچ فارس هدف “عملیات خرابکارانه” قرار گرفتند.

در همین زمینه:

———————————-

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید