این کارها با توافق ایران وبمنظور محدود کردن جبهه ی جنگ تحمیلی است!

0
916

این توصیه که سرنوشت سوریه را درجهت مثبتی وآنهم با سرعت تغییر میدهد ، توصیه ی خوبی است و خودتان هم دربالاتوضیح دادید که با اجازه ی دولت سوریه انجام گرفته وحضور مستشاری ما درسوریه ، برای کمک باین کشور است و لا جرم این مسائل منافاتی با خواست ایران که طرفدار اعاده ی آرامش درسوریه بوده و تعیین سرنوشت سوریه را حق مردم آنجا میداند ، نداردضمنا درمورد نظرما درخصوص عواقب بدی که درگیری با اسرائیل در شرایط موجود دارد، و ضرورت تلاش برای امتناع ازاین درگیری، درسطوراولیه حرف هایی مطرح شد ودراینجا دادن توضیح اضافی محلی ندارد!

این کارها با توافق ایران وبمنظور محدود کردن جبهه ی جنگ تحمیلی است!

حمید تبریزی – 09.06.2018

در سرمقاله ی یکی از وبسایت های باند رجوی میخوانیم :

خبرهای منابع خارجی در مورد اخراج پاسداران و نیروهای وابسته به رژیم از جنوب سوریه و مناطق هم‌مرز با اسراییل، صریح و روشن‌اند؛ اما از سوی دیگر اظهارات مهره‌ها و رسانه‌های رژیم درباره همین مسأله پر از ابهام و ضد و نقیض گویی است ” .

اسرائیل خدا خدا میکند که با ایجاد درگیری بین ایران وخودش، جبهه ی جنگ دیگری را درسوریه آغاز کند تا نیروهای سوریه ومتحدانش ، پراکنده شده و تروریست های رانده شده مجال تنفس وتدارک پیدا کرده ومواضع ازدست رفته ی خود در سوریه را دوباره بازپس گیرد و سوریه ومتحدانش ازاین موضوع آگاهند وسعی خواهند کرد که چنین نشود!

خواست مهم وشیطانی تر دولت صهیونیستی، وادار کردن آمریکابه دخالت گسترده تر در جنگ سوریه تاحد درگیر شدن با روسیه است!

این خواست ضد بشری باوجود اینکه دروهله ی اول ظاهرا بنفع اسرائیل تمام میشود، اما درواقعیت امر چیزی جز مشتعل شدن یک جنگ جهانی وضرورتا اتمی خواهدبود که دراین صورت اسرائیلی هم وجود نخواهد داشت که ازاین آب گل الود کردنش ، ماهی های دلخواه خود را بگیرد!

ازاینروست که مقامات ذیربط ایرانی هم ازتخلیه ی نیروهای کم شمار خود درمرزهای اسرائیل واجازه ندادن به شعله ور شدن جنگی دیگر استقبال میکنند وبصراحت اعلام داشته اند که هرجا – ازجمله مرزهای اسرائیلبه محل استقرار ارتش سوریه بدل شود، استقبال میکند.

درادامه ی این تحلیل خوش خیالانه ی باند رجوی آمده است :

الکساندر لاورنتیف نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور سوریه گفت سخنان ولادیمیر پوتین در مورد خروج نیروهای نظامی خارجی از سوریه شامل نیروهای نظامی آمریکایی‌، ترکیه، حزب‌الله لبنان و ایران می‌شود “.

حضور نیروهای ایران ، حزب اله لبنان وروسیه ، برای جلوگیری ازعدم حضور تروریست های دست پرورده ی امریکا ومتحدان مرتجع یا توسعه طلب اش بود ودرزمانی که این مهم بمیزان زیادی تحقق یافته ، عدم حضور آمریکا و درسرلوحه ی امور است و کاملا روشن است که با بیرون رفتن این سلطه گر قهار و ، ایران، روسیه و حزب اله لبنان نیز نفعی دراستمرار حضور خود در سوریه نخواهند داشت وآنجا را بدست دولت منتخب سوریه سپرده وترکش خواهند کرد واین موضوعی است که بارها توسط مقامات مربوطه ی آنها مورد تاکید قرار گرفته است!

مشکل رجوی، احتمال مجبور شدن آمریکا به خروج از سوریه است که تمام بافته هایش را به پنبه تبدیل خواهد کرد و اتفاقا این گزینه، بیشتر از سایر گزینه ها شانس تحقق دارد!

بازهم :

روز جمعه ۱۱خرداد واسیلی نیبنزیا سفیر دائمی روسیه در سازمان ملل‌متحد از توافقی برای خروج نیروهای خارجی از جنوب غربی سوریه خبر داد. وی گفته است :من اخباری را از طریق رسانه‌ها درباره توافق عدم مداخله در جنوب غرب سوریه شنیده‌ام و این توافق آن گونه که من درک کردم حاصل شده است. اما تا زمانی که این توافق اجرایی نشود من نمی‌توانم پاسخی بدهم اما می‌دانم طرف‌هایی که در رسیدن به این توافق دست داشتند از نتیجه آن رضایت دارند “.

بااینحساب ودر زمانی که بیشتر هم وغم سازمان مجاهدین رجوی براین نکته متمرکز است، کلاه باند رجوی پس معرکه خواهد ماند و برای دلارهای با منت وتحکم بدست آورده را هم درکنار این شکست بزرگ ، ماتم خواهد گرفت!

ونیز :

روز ۱۳خرداد «عبدالقادر عزوز» مشاور دولت سوریه در گفتگو با شبکه الغد گفت: وی افزود مذاکرات روسیه و اسراییل درباره جولان با اجازه ما صورت گرفت. دمشق نمی‌خواهد جنوب سوریه به پایگاه گرو‌ه‌های تروریستی یا اسراییل تبدیل شود ” .

این سرمقاله نویس رجوی ، با نقل این سخنان از یک مقام مسئول سوریه ، بند را بدجوری آب داده وبدون اینکه بخواهد ، بر اهمیت مذاکرات انجام شده که به تثبیت دولت سوریه و اعاده ی یکپارچگی وتمامیت ارضی این کشور منجر میشود ، صحه گذاشته ورجوی را بدجوری دربرابر فاکت قرار داده است!

بدی این کار دراین است که اعضای دربند سازمان باین نوشته دسترسی پیدا نخواهند کرد تا با تشخیص سره از ناسره، خود را ازاسارت رجوی آزاد سازند!

دوباره :

همزمان سعدالله زارعی از کارشناس‌های رژیم در یک برنامه تلویزیونی به یک نمونه از اختلافهای استراتژیک رژیم آخوندی با روسیه در جنوب سوریه اشاره کرد و گفت: «استراتژی روسیه در منطقه‌یی که سوریه، لبنان و فلسطین اشغالی در آن قرار دارند این است که درگیری نباشد و توصیه آنها به ما و اسراییل اجتناب از درگیری است “.

این توصیه که سرنوشت سوریه را درجهت مثبتی وآنهم با سرعت تغییر میدهد ، توصیه ی خوبی است و خودتان هم دربالاتوضیح دادید که با اجازه ی دولت سوریه انجام گرفته وحضور مستشاری ما درسوریه ، برای کمک باین کشور است و لا جرم این مسائل منافاتی با خواست ایران که طرفدار اعاده ی آرامش درسوریه بوده و تعیین سرنوشت سوریه را حق مردم آنجا میداند ، ندارد!

ضمنا درمورد نظرما درخصوص عواقب بدی که درگیری با اسرائیل در شرایط موجود دارد، و ضرورت تلاش برای امتناع ازاین درگیری، درسطوراولیه حرف هایی مطرح شد ودراینجا دادن توضیح اضافی محلی ندارد!

حمید تبریزی

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید