عمر متین، مظنون حمله کلوب اورلاندو که بود؟

0
707

مقام‌های آمریکایی نام مظنون اصلی حمله به کلوب شبانه همجنسگرایان اورلاندو را عمر میرصدیق متین اعلام کرده‌اند. او در جریان حمله پلیس برای آزاد کردن گروگان‌ها کشته شد. عمر متین، ۲۹ ساله، شهروند آمریکا و افغان تبار بود. او در نیویورک به دنیا آمد اما در شهر فورت پیرس در جنوب اورلاندو زندگی می‌کرد. این شهر با ماشین دو ساعت با محل حادثه فاصله دارد. عمر متین یک پسر سه ساله دارد. شبکه ان‌بی‌سی آمریکا به نقل از مقام‌های محلی فلوریدا گزارش داده که او گواهینامه آتش‌نشانی داشته است. کشتار کلوب شبانه اورلاندو، در بامداد ۱۲ ژوئن ۲۰۱۶، مرگبارترین حمله مسلحانه در تاریخ معاصرآمریکا لقب گرفته است. تا کنون شمار کشته‌ها ۵۰ و شمار زخمی‌های حادثه ۵۳ نفر اعلام شده است.

عمر متین، مظنون حمله کلوب اورلاندو که بود؟

Image copyrightCBC NEWS
Image captionتصویری که شبکه سی بی سی از عمر متین منتشر کرده است

مقام‌های آمریکایی نام مظنون اصلی حمله به کلوب شبانه همجنسگرایان اورلاندو را عمر میرصدیق متین اعلام کرده‌اند. او در جریان حمله پلیس برای آزاد کردن گروگان‌ها کشته شد.

عمر متین، ۲۹ ساله، شهروند آمریکا و افغان تبار بود.

او در نیویورک به دنیا آمد اما در شهر فورت پیرس در جنوب اورلاندو زندگی می‌کرد. این شهر با ماشین دو ساعت با محل حادثه فاصله دارد.

عمر متین یک پسر سه ساله دارد.

شبکه ان‌بی‌سی آمریکا به نقل از مقام‌های محلی فلوریدا گزارش داده که او گواهینامه آتش‌نشانی داشته است.

کشتار کلوب شبانه اورلاندو، در بامداد ۱۲ ژوئن ۲۰۱۶، مرگبارترین حمله مسلحانه در تاریخ معاصرآمریکا لقب گرفته است. تا کنون شمار کشته‌ها ۵۰ و شمار زخمی‌های حادثه ۵۳ نفر اعلام شده است. بیشتراینجا بخوانید.

یکی از مقام‌های پلیس فدرال آمریکا گفته که به نظر می‌آید مظنون به گروه‌های تندروی اسلامی تمایل داشته است. آنها گفته‌اند که هنوز معلوم نیست که این اتفاق یک رویداد داخلی است یا “تروریسم بین‌المللی.”

اما میر صدیق، پدر عمر متین به شبکه ان‌بی‌سی آمریکا گفته که پسرش به دلایل مذهبی این کار را نکرده و تصور می‌کند او به خاطر عقاید ضد همجنگسرایی که داشته به این کلوپ حمله کرده است.

آقای صدیق این‌طور استدلال کرده که پسرش دو ماه پیش، از بوسیدن دو همجنسگرا در میامی خشمگین شده بود.

او از طرف خانواده خود از این اتفاق ابراز تاسف کرده و گفته مانند بقیه مردم آمریکا از این رویداد بهت‌زده شده است.

به گفته پلیس، عمر متین به یک اسلحه کمری و سلاح تهاجمی و مقداری وسایل مشکوک مجهز بوده است.

گفته می‌شود که او هیچ گاه در فهرست افرادی نبوده که به دلایل “تروریستی” تحت نظر هستند، هرچند به خاطر یک اتفاق غیرمربوط دیگر برای مدتی تحت نظر پلیس بوده است.

همچنین:

همسر سابق عمر متین: او فرد باثباتی نبود و مشکل روانی داشت

Image copyrightAP

ستاره یوسفی، همسر سابق عمر متین، شخصی که روز یکشنبه به یک باشگاه شبانه همجنسگرایان در اورلاندو آمریکا حمله کرد و باعث کشته شدن ۵۰ نفر شد، می‌گوید که او مشکل روانی داشته و فرد باثباتی نبوده است.

در مورد حمله اینجا بیشتر بخوانید

خانم یوسفی در سال ۲۰۰۹ میلادی به مدت ۴ ماه با آقای متین زندگی کرده بود.

او گفت که خانواده‌اش هنگامی که متوجه شدند آقای متین فحاش و بدرفتار است، وی را از دست او “نجات” دادند.

خانم یوسفی گفته است که در خلال چند ماه زندگی مشترکش، آقای متین بر سر موارد بی‌اهمیت و ناچیز مانند نشستن لباس‌ها، به طور مرتب او را کتک می‌زد.

+ بیشتر بخوانید: عمر متین که بود؟

Image copyrightREUTERS

همسر سابق آقای متین افزود: “او وقتی عصبانی می‌شد، از همه چیز نفرت پیدا می‌کرد. او بی‌ثبات و بیمار روانی بود. این تنها شرح حالی است که می‌توانم بدهم.”

این درحالی است که شرکت امنیتی “جی ۴ اس” که آقای متین در آنجا کار می‌کرده، گفته است که در دو مورد بررسی انجام گرفته درباره وی چیز خاصی نیافته بود.

به گفته این شرکت، این بررسی ها در سال ۲۰۰۷ و ۲۰۱۳ انجام شده است. مقامات این شرکت افزوده‌اند که آقای متین برحسب وظیفه کاری، سلاح حمل می‌کرده.

واکنش اوباما

Image copyrightAP

باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا در سخنانی کوتاه در کاخ سفید این حمله را عملی “تروریستی” خواند که ریشه در “نفرت” داشته است.

آقای اوباما گفت که این حمله یادآور این واقعیت است که در آمریکا هر کس می‌تواند به سلاح گرم دسترسی پیدا کند و به مردم “در مدرسه، در محل عبادت یا در باشگاه شبانه تیراندازی کند.”

او همچنین گفت که هنوز نمی‌توان درباره انگیزه این قتل‌عام “وحشتناک” قضاوت دقیقی کرد. رئیس جمهور آمریکا دستور داده که پرچم ها در مراکز دولتی تا عصر پنجشنبه به حالت نیمه برافراشته درآید.

به گزارش رویترز، خبرگزاری اعماق وابسته به گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش)، مدعی شده که داعش مسئول این حمله بوده و آن را کار یکی از “رزمندگان داعش” دانسته است. در این بیانیه معلوم نبود که آیا داعش مستقیما نقش داشته یا فقط مدعی است که الهام بخش حمله بوده است.

Image copyrightCBS

پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌ای) هم تأیید کرده که عمر متین دقایقی قبل از حمله به شماره ۹۱۱ (شماره خدمات اورژانس در آمریکا) تلفن زده و بیعت خود را با داعش اعلام کرده است.

اما میر صدیق پدر عمر متین انگیزه پسرش را عقاید ضد همجنس‌گرایی او دانسته نه دلایل مذهبی. او به رسانه‌های آمریکا گفت پسرش اخیرا از دیدن دو مرد که در میامی در خیابان همدیگر را در آغوش گرفته بودند عصبانی شده بود.

او از طرف خود و خانواده‌اش از همه عذرخواهی کرد و گفت که او هم مثل تمام آمریکا از این اتفاق تکان خورده است.

گفته می‌شود که این کشتار، مرگبارترین حمله مسلحانه در تاریخ معاصر آمریکا بوده است. در این تیراندازی ۵۳ نفر نیز زخمی شده‌اند.

پلیس گفته است که حدود سه ساعت پس از شروع تیراندازی وارد این محل شده و فرد مهاجم را که شماری گروگان در اختیار داشت، کشته است.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

آرشیو موضوع : نفی خشونت، تروریسم و فرقه گرایی

فرازهایی از کتاب گسستن بندها

فرازهایی از کتاب گسستن بندها

 فرقه ها به طور سیستماتیک فوبیاهای مختلفی را در اذهان اعضای خود به وجود می آورند. القای فوبیا یک تکنیک ساده ولی قدرتمند است که توسط فرقه ها برای ایجاد وابستگی و اطاعت در اعضا مورد استفاده قرار می گیرد. افرادی بوده اند که دیگر اعتقادی به رهبر فرقه و دکترین آن نداشتند، اما نمی توانستند از گروه …

اعضایی که از کودکی و نوجوانی در تملک رجوی بوده اند

اعضایی که از کودکی و نوجوانی در تملک رجوی بوده اند

اعضایی که از کودکی و نوجوانی در تملک رجوی بوده اند مزدا پارسی، انجمن نجات، مرکز فارس، دوم ژوئن ۲۰۱۶:… سمیه نوجوانی ایرانی – کانادایی بود که مجاهدین با فریبکاری استخدامش کردند و او را به پادگان اشرف فرستادند ، در اشرف به او آموزش های جنگ های چریکی دادند و مجبورش کردند که بماند. …

آموزش نظامی داعش به کودکان اندونزی

آموزش نظامی داعش به کودکان اندونزی

کودکان لباس‌های نظامی به تن می‌کنند، آموزش‌های رزمی می‌بینند و اسلحه و تفنگ شلیک می‌کنند. آن‌ها پاسپورت‌های اندونزیایی خود را در جرقه آتشی بزرگ می‌سوزانند.به گزارش فرارو به نقل از فارین …

انقلاب فرهنگی هرگز نباید تکرار شود

انقلاب فرهنگی هرگز نباید تکرار شود

۱۶ ماه مه (۲۷ اردیبهشت ماه) برابر است با پناهمین سالگرد یکی از «مرگبارترین» و «خشونت‌آمیز‌ترین» رخدادهای سیاسی معاصر چین؛ زمانی‌که مائو زه‌دونگ دستور داد نبرد «طبقاتی» آغاز شود. در جریان این «انقلاب»، مدارس تعطیل شدند و اقتصاد «سرزمین میانه» با رکود مواجه شد. برآوردها نشان می‌دهند که این «انقلاب» به کشته شدن ۱.۵ میلیون نفر و بازداشت و …

ایران قلم: درک و فهم مشترک از مبارزه با تروریسم

ایران قلم: درک و فهم مشترک از مبارزه با تروریسم

بنابر مدارکی که بعد از سقوط صدام حسین به دست آمده است، سازمان مجاهدین میلیون ها دلار از عواید برنامه نفت در قبال غذا (برنامه ای که سازمان ملل برای گرسنه نماندن مردم عراق در زمان تحریم طراحی کرده بود- م) را از طریق صدام حسین بین سالهای 1999 و 2003 دریافت نموده اند که به مصرف برنامه …

غفور فتاحیان: به یاد جعفر کهزادمنش و جلیل بزرگمهر و …

غفور فتاحیان: به یاد جعفر کهزادمنش و جلیل بزرگمهر و …

به یاد جعفر کهزادمنش و جلیل بزرگمهر و دهها سربه نیست شدۀ دیگر در فرقۀ رجوی  غفور فتاحیان، پیوند رهایی، سیزدهم می ۲۰۱۶:…  جعفر از جملۀ نوجوانان ایرانی بود که در سودای آزادی برای میهن و مردمش به سازمان مجاهدین خلق با هویت و هدفی که از قبل از انقلاب معروف بود پیوسته بود ولی …

ایران قلم:خیمه شب بازی سالیانه مجاهدین خلق برای گرامیداشت خشونت و ترور

غفور فتاحیان: به یاد جعفر کهزادمنش و جلیل بزرگمهر و …

 رهبری فرقه مجاهدین خلق با بحران های عمیق تشکیلاتی ناشی  از فروپاشی اشرف و استقرار در کمپ لیبرتی مواجه می باشد ؛ کمپی که مریم رجوی آن را زندان لیبرتی می نامد و در عین حال تلاش می کند در این زندان نیروهای خود را همچنان اسیر نگاه دارند. اما مطمئنا از خیمه شب بازی …

مهدی خوشحال: تکلیف صفحات بعد از ۲۸ چه می شود؟!

غفور فتاحیان: به یاد جعفر کهزادمنش و جلیل بزرگمهر و …

تکلیف صفحات بعد از ۲۸ چه می شود؟!   یادم است که یکی از سران ترور در عراق به نام ابراهیم ذاکری که تا پای مرگ از تنفر و کشتار مردم بی گناه خجل و شرمنده نشد، بلکه از خونریزی و شکنجه و مرگ در هر سو انگیزه می گرفت و لذت می برد، با افتخار …

کم‌کاری جامعه روشنفکری ایران درباره مسئله مهاجران

کم‌کاری جامعه روشنفکری ایران درباره مسئله مهاجران

این زمینه‌ها چقدر می‌تواند در وقوع جنایت علیه مهاجران موثر باشد؟ سعید پیوندی معتقد است در این مورد ما نه تنها با سکوت دولتی و رسمی مواجه هستیم بلکه نیروهای زنده جامعه ایران، روشنفکران و رسانه​ها نیز در این مورد کوتاهی کرده‌اند. او می‌گوید: «این گروه‌ها می‌بایست در طی ۳۰ـ ۲۰ سال گذشته و با افزایش حضور افغان​ها از یکطرف …

چگونه داعش میتواند، با تأسی از الگوی مجاهدین خلق، دیگر تروریست به شمار نیاید

چگونه داعش میتواند، با تأسی از الگوی مجاهدین خلق، دیگر تروریست به شمار نیاید

چگونه داعش میتواند، با تأسی از الگوی مجاهدین خلق، دیگر تروریست به شمار نیاید  ابراهیم خدابنده به نقل از مینت پرس، دهم آوریل ۲۰۱۶:… “در اردوگاه های مجاهدین خلق، یک سری پراتیک ها وجود دارد که در تمامی کتب مربوط به تئوری های فرقه ها یافت میشود – محرومیت از خواب، پروژه های بیگاری، که یکی …

 

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید