آرزوی محال!

0
961

معنا و مفهوم این حرکت مجاهدین که در جهان یک دشمن به جز جمهوری اسلامی نمی‌شاسند و دشمنی‌شان با دولتها و گروههای دیگر از آن سرچشمه می‌گیرد به بیان ساده یعنی این که با «عمق استراتژیک» جمهوری اسلامی درگیرند! عمق استراتژیکی که آمریکا و قدرتهای اروپایی نیز آن را پذیرفته و مثل آدم پای میز مذاکره نشسته اند و بعد از سه دهه فهیمدند که زور چاره ساز نیست و آنها هستند که باید خود را با این واقعیت منطبق سازند. اما از آنجا که رهبری مجاهدین، آمیزه ای از حماقت و تخیل را برای تحلیل مسائل سیاسی به کارگرفته است و راهی جز خشونت و زور نمی شناسد، نظامی گری را راه حلی می داند که با توسل به آن به قدرت برسد و یا بهتر است گفته شود راهی می داند که تشکیلاتش را از بحران و بن بست نجات بدهد.

آرزوی محال!

ایران دیدبان، بیست و نهم مارس ۲۰۱۶

لینک به منبع

باند رجوی؛ بازنده در عمق استراتژیک جمهوری اسلامی

آرزوی محال!

هوس حمله نظامی به ایران و از پای در آوردن آن، تبدیل به کابوس جانسوزی شده است که فرقه رجوی را یک لحظه آرام نمی گذارد. اوضاع بحرانی خاورمیانه و به ویژه کشورهای همسایه ایران در بیست سال گذشته، همواره آتش این هوس را شعله ورتر ساخته است و رهبری به بن بست رسیده مجاهدین را در آرزوهای دور و دراز فروبرده است.

مجاهدین که روزگاری با تیر و ترقه در کردن در خیابانهای تهران خیال می کردند می توانند جمهوری اسلامی را سرنگون کنند، حالا به دنبال متحد در کشورهای منطقه می گردند تا با شکست حلقه مقاومت سرانجام بتوانند جنگ را به ایران برسانند. تلاشهای مجاهدین در سوریه و عراق و لبنان و یمن و بحرین و … نشانگر این رویکرد است.

معنا و مفهوم این حرکت مجاهدین که در جهان یک دشمن به جز جمهوری اسلامی نمی‌شاسند و دشمنی‌شان با دولتها و گروههای دیگر از آن سرچشمه می‌گیرد به بیان ساده یعنی این که با «عمق استراتژیک» جمهوری اسلامی درگیرند!

عمق استراتژیکی که آمریکا و قدرتهای اروپایی نیز آن را پذیرفته و مثل آدم پای میز مذاکره نشسته اند و بعد از سه دهه فهیمدند که زور چاره ساز نیست و آنها هستند که باید خود را با این واقعیت منطبق سازند.

اما از آنجا که رهبری مجاهدین، آمیزه ای از حماقت و تخیل را برای تحلیل مسائل سیاسی به کارگرفته است و راهی جز خشونت و زور نمی شناسد، نظامی گری را راه حلی می داند که با توسل به آن به قدرت برسد و یا بهتر است گفته شود راهی می داند که تشکیلاتش را از بحران و بن بست نجات بدهد.

از این رو رهبری مجاهدین به عرصه تحولات منطقه از جمله در سوریه و یمن نه به عنوان صحنه‌ی واقعیت، بلکه به عنوان صفحه رؤیاهایش می نگرد و آن را برای بازیگران بین المللی که وجه روئین تن برایشان قائل است بازی برد و برای جمهوری اسلامی شیشه عمر می داند که در هر صورت به زمین خواهد خورد و خواهد شکست، بازی باخت می داند!

گمان ابلهانه رهبری مجاهدین این است که قدرت منطقه ای ایران مثلاً ربطی به ماندن یا رفتن اسد دارد و به دنبال کلید واژه ای است که اثبات کند جمهوری اسلامی مجبور به برکناری اسد شده است، هر چند ماندن اسد خواست جمهوری اسلامی بوده است اما این مربوط به ۵ سال قبل می شود که دشمنان منطقه‌ای و جهانی اش آمده بودند که یک ماهه اسد را سرنگون سازند و پس از زورآزمایی با جمهوری اسلامی، ترجیح دادند که مذاکره کنند.

این که رهبری مجاهدین گمان کند که جمهوری اسلامی بدون گرفتن امتیاز به رفتن اسد رضایت داده است (اگر چنین رضایتی باشد) نشآت گرفته از همان آمیزه حماقت و تخیل است و ربطی به واقعیت ندارد و به همین دلیل هم مجبور است که واقعیت تحولات و مواضع را وارونه کند و آنطور که دلش می خواهد بزک کند و به خورد اعضا و هواداران بیسوادش بدهد!

مثلاً در یک نمونه در مقاله ای با عنوان «چشم انداز سوریه و برنده و بازنده آن!» می نویسد:

«حسن روحانی در سفر اخیر خود به پاکستان و طی یک کنفرانس مطبوعاتی، از این‌که «مذاکرات پایه و اساسی برای نیل به یک راه‌حل و دوره انتقالی برای مشخص شدن آینده سوریه شود» سخن گفت. از آنجا که رژیم ولایت‌فقیه تا کنون با تمام قوا پشت دیکتاتور خونریز سوریه قرار داشت؛ این سخنان، توجه بسیاری را برانگیخت. چرا که معنای «دوره انتقالی»، همان‌گونه که اپوزیسیون سوریه، کشورهای منطقه و طرفهای غربی تأکید کرده‌اند، به‌معنی کنار رفتن بشار اسد است.. به‌این ترتیب اظهارات حسن روحانی، گامی در راستای خوردن زهر منطقه‌یی ارزیابی شده است..»

در پایان همین تحلیل به این نتیجه می رسد که: این اعتراف به آغاز پایان ناگزیر استراتژی «عمق استراتژیک»است.

اما اظهارات رئیس جمهور ایران در تماس تلفنی با همتای روسی اش را سانسور می کند تا تحلیلش درست درآید:

حسن روحانی، در تماس تلفنی با «ولادیمیر پوتین» رییس جمهوری روسیه، هماهنگی، همفکری و همراهی روسیه و ایران در روند تثبیت پایه‌های صلح و آرامش در سوریه را ضروری خواند و با اشاره به مواضع اصولی کشورمان تصریح کرد: تنها مردم سوریه می توانند درباره سوریه و آینده نظام سیاسی این کشور تصمیم بگیرند.

رییس جمهوری کشورمان همچنین بر ضرورت تداوم آتش بس در سوریه تاکید کرد و اظهارداشت: همزمان با آتش بس ،‌مذاکرات سیاسی باید شتاب بگیرد و توجه شود که این آتش بس و مذاکرات سیاسی ، نباید در روند مبارزه بی امان با تروریست ها و گروههای تروریستی در سوریه خلل ایجاد کند.

رییس جمهوری با ابراز خرسندی از تحولات نظامی اخیر و آزادسازی شهر تاریخی تدمر که بیانگر تقویت توانمندی ارتش و مردم سوریه است، افزود: کنترل مرزها و جلوگیری از انتقال تسلیحات و عناصر تروریستی به داخل سوریه و ممانعت از پیوستن تروریست ها به جمع مذاکره کنندگان تحت عنوان معارضین، ضرورتی غیرقابل انکار است.

رییس جمهوری روسیه نیز در این گفت وگو با تشریح آخرین رایزنی های مسکو – واشنگتن در موضوع سوریه گفت: همه تلاش ها بر حل و فصل مسالمت آمیز تحولات سوریه متمرکز شده و مسکو در این عرصه کاملا با ایران هماهنگ است.

آقای «ولادیمیر پوتین» همچنین بر ضرورت کنترل بیش از پیش مرزهای سوریه برای جلوگیری از ورود تسلیحات و عناصر تروریستی تاکید کرد و افزود: نباید به تروریست ها اجازه داد به جمع معارضان در میدان و در گفت و گوهای سیاسی بپیوندند.

این گفتگو به خوبی نشان می دهد که چه کسی اجازه داده است که معارضین سوری فرصت مذاکره داشته باشند و آینده سیاسی سوریه چگونه رقم خواهد خورد، اما رهبری مجاهدین از شدت بلاهت همچنان تا لحظه آخر این بازی امیدوار است که عربستان پیروز میدان باشد !

______________________

افزایش چشمگیر تقاضای گردشگران آمریکایی برای سفر به ایران

مهدی خوشحال: آیا غرب غروب خواهد کرد

هر روزه صد ها نفر از این گردشگران در صف های طولانی به این دفتر مراجعه می کنند و تنها دفتر حفاظت منافع ایران در واشنگتن تا کنون بیش از 9 هزار روادید برای گردشگران مایل به دیدار از ایران صادر کرده …

ایران به شهروندان ۱۸۰ کشور در فرودگاه ویزا می‌دهد

ایران به شهروندان ۱۸۰ کشور در فرودگاه ویزا می‌دهد

به گزارش خبرگزاری ایسنا، سخنگوی وزارت خارجه انگیزه صدور ویزای فرودگاهی را “تسهیل حضور توریست‌ها و گردشگران در کشور” عنوان کرد و آن را “تصمیمی بر اساس منافع ملی” خواند. او افزود: «بر اساس این تصمیم اتباع همه کشورهای جهان به استثناء ۹ کشور در هنگام ورود به ایران ویزای فرودگاهی دریافت می‌کنند.» سخنگوی وزارت خارجه، با بیان این‌که ایالات …

کریم غلامی :سفر روحانی به اروپا تحولی بزرگ برای مردم ایران

ایران به شهروندان ۱۸۰ کشور در فرودگاه ویزا می‌دهد

سفر روحانی به اروپا تحولی بزرگ برای مردم ایران کریم غلامی، ایران فانوس، دهم فوریه ۲۰۱۶:… اگر مسعود رجوی مرتکب خیانت های زیادی شده است، ولی این خیانت او غیر قابل بخشش است. از یک طرف مردم محروم ایران بیشتر و بیشتر تحت فشارهای اقتصادی قرار گرفتند. چنان که برای همه زندگی در ایران بسیار دشوار شده …

ایران در کنفرانس امنیتی مونیخ شرکت می‌کند

ایران در کنفرانس امنیتی مونیخ شرکت می‌کند

ولفگانگ ایشینگر، رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ، خواهان استراتژی‌ای برای سوریه شد که “گزینه‌های عملی نظامی قابل اعتمادی” را دربرگیرد. به گفته او خاورمیانه در آستانه انفجاری بزرگ است. کنفرانس امنیتی مونیخ روزهای ۱۲ تا ۱۴ فوریه (۲۳ تا ۲۵ بهمن) برگزار خواهد شد. قرار …

آرش رضایی: پسا برجام ، دوزخ مجاهدین خلق

آرش رضایی: پسا برجام ، دوزخ مجاهدین خلق

سرنگونی رژیم صدام و از دست دادن بدنه اجتماعی باعث منزوی شدن مجاهدین خلق شد. بهره گیری از تاکتیک های متعدد همچون افشای مسائل و اطلاعات مربوط به پرونده هسته ای ایران به منظور تاثیرگذاری بر تحولات منطقه ای و معادلات بین المللی در رابطه با تضعیف نظام سیاسی حاکم بر ایران راه به جایی نبرد.دیپلماسی هوشمندانه ی سیاستمداران …

احسان بیدی: پایان کار مزدور چند جانبه

آرش رضایی: پسا برجام ، دوزخ مجاهدین خلق

یادم میاد مسعودرجوی این مزدور چند جانبه در طول دهسال زمانبندی هایی مختلفی برای سرنگونی ایران اعلام کرد وپایان هرکارزار وشکست این زمانبندی یک نشست میگذاشت ومیگفت شماهامقصرهستید که شب مسواک نمیزنید وکارجمعی نمیکنید وکفشهایتان را واکس نمیزنید که من نتواستم رژیم را سرنگون کنم و باز سال …

مجاهدین و برجام؛ پایان عمر سیاسی باند رجوی

آرش رضایی: پسا برجام ، دوزخ مجاهدین خلق

مجاهدین و برجام؛ پایان عمر سیاسی باند رجوی سید حجت سید اسماعیلی، ایران دیدبان، بیست و یکم ژانویه ۲۰۱۶:… اجرای برجام بایان عمر سیاسی مجاهدین نیز هست چرا که جایگزین کردن یک حرکت تاکتیکی مثل موضوع حقوق بشر با موضوع هسته ای – که سرمایه گذاری عظیم چندین ساله استراتژیکی سازمان برای شروع جنگی دیگر در منطقه …

نادر کشتکار:رفع تحریمهای ایران و شروع سرفصلی تلخ برای دشمنان خلق

آرش رضایی: پسا برجام ، دوزخ مجاهدین خلق

رفع تحریمهای ایران و شروع سرفصلی تلخ برای دشمنان خلق نادر کشتکار، کانون آوا، نوزدهم ژانویه ۲۰۱۶:… اگر از نوکری و جاسوسی برای صدام جز خفت و خواری حاصلی نصیبشان شد ادامه سیاست وطن فروشی برای اسرائیل و عربستان نیز برای آنها حاصلی در پی خواهد داشت، اما بدانند که در بهترین حالت کشورهائی نظیر اسرائیل …

مهدی خوشحال: آیا غرب غروب خواهد کرد

مهدی خوشحال: آیا غرب غروب خواهد کرد

در کنار نارضایتی مردم میزبان و مهمان، بسیاری از ارزشهای انسانی و دموکراسی و حقوق بشری و تمدن مدارا و تحمل غرب، زیر سئوال رفته است، با این وجود، یک راه حل برای همه طرفهای درگیر باقیمانده است و آن هم پذیرش پناهجو و یا عدم پذیرش پناهجو و تبعات و عواقب خوب و بدش نیست، بلکه کمک …

محمد رزاقی: توافق هسته ای ایران ۵ +۱ میخی بر تابوت رجوی داعشی

مهدی خوشحال: آیا غرب غروب خواهد کرد

توافق هسته ای ایران ۵ +۱ میخی بر تابوت رجوی داعشی محمد رزاقی، وبلاگ رزاقی، پاریس، هفدهم ژانویه ۲۰۱۶:…  به رخم تمام تلاشهای بوزینه وار؛ رجوی داعشی و اربابش نتانیاهو؛ شیوخ مرتجع عرب در به شکست کشاندن توافق ایران با ۵+۱ امروز توافق بر جام صورت گرفت و سایه جنگ وتحریم از بالای سر ملت ایران …

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید