نامه خانواده ایرانپور به کمیساریای عالی پناهندگان ملل متحد در بغداد

0
1453

بر اساس ماده‌ی 1 اعلامیه‌ی حقوق بشر ملل متحد عزیزان ما احمدرضا و محمدرضا ایران‌پور، هم مانند تمام انسان‌های دیگر  باید از تمام حقوق و آزادی‌ها‌ی انسانی  برخوردار باشند؛ از جمله حق عبور و مرور و انتخاب آزادانه‌ی محل اقامت.  پس چرا آنها در لیبرتی محصور و محبوس  هستند و اجازه‌ی بیرون آمدن ندارند. براساس ماده‌ی 16 اعلامیه‌ی حقوق بشر ملل متحد، آنها حق ازدواج و زناشویی دارند، پس چرا سازمان تحت حمایت شما یعنی MKO  ایشان را از این حق محروم ساخته است. براساس ماده‌ی 20 اعلامیه‌ی حقوق بشر، هیچکس نباید مجبور به عضویت در یک تشکیلات یا انجمنی گردد؛ پس چرا فرزندان ما  ابتدا با فریب به عراق برده شده‌اند و اکنون مدت سیزده سال است به اجبار در اشرف و لیبرتی نگه داشته شده‌اند و به اجبار به عضویت MKO درآورده شده‌‌اند؟

کمیساریای عالی پناهندگان ملل متحد در بغداد

خانواده ایرانپور، ایران فانوس، 18.02.2016

لینک به منبع

با سلام و احترام

ما امضاء کنندگان زیر خانواده‌ی احمدرضا و محمدرضا ایران‌پور، هستیم. احمدرضا و محمدرضا که به قصد کاریابی از ایران خارج شده بودند، سیزده سال پیش در ترکیه در دام عوامل MKO افتاده؛ فریب خورده و ربوده شده و به بغداد و پادگان اشرف برده شدند. آنها اکنون در لیبرتی محصور و محبوسند. ما پی در پی برای شما نامه نوشته‌ و تقاضای ملاقات کرده‌ایم، اما هرگز پاسخ قانع کننده‌ای از شما دریافت نکرده‌ایم. ما همچنان به تلاشمان ادامه می‌دهیم تا روزی که شما به حکم وظیفه‌ی قانونی‌تان به‌ما پاسخ دهید.

بر اساس ماده‌ی 1 اعلامیه‌ی حقوق بشر ملل متحد عزیزان ما احمدرضا و محمدرضا ایران‌پور، هم مانند تمام انسان‌های دیگر  باید از تمام حقوق و آزادی‌ها‌ی انسانی  برخوردار باشند؛ از جمله حق عبور و مرور و انتخاب آزادانه‌ی محل اقامت.  پس چرا آنها در لیبرتی محصور و محبوس  هستند و اجازه‌ی بیرون آمدن ندارند.iranpoor2

براساس ماده‌ی 16 اعلامیه‌ی حقوق بشر ملل متحد، آنها حق ازدواج و زناشویی دارند، پس چرا سازمان تحت حمایت شما یعنی MKO  ایشان را از این حق محروم ساخته است.

براساس ماده‌ی 20 اعلامیه‌ی حقوق بشر، هیچکس نباید مجبور به عضویت در یک تشکیلات یا انجمنی گردد؛ پس چرا فرزندان ما  ابتدا با فریب به عراق برده شده‌اند و اکنون مدت سیزده سال است به اجبار در اشرف و لیبرتی نگه داشته شده‌اند و به اجبار به عضویت MKO درآورده شده‌‌اند؟

بر اساس ماده‌ی 24 اعلامیه‌ی حقوق بشر «هر انسانی سزاوار استراحت و اوقات فراغت، زمان محدود و قابل قبولی برای کار و مرخصی‌های دوره‌ای همراه با حقوق است»  پس چرا فرزندان ما هیچ اوقات فراغت یا مرخصی‌ ندارند تا این اوقات را با اعضاء خانواده‌ی خود بگذرانند؟

چرا فرزندان ما از ابتدایی‌ترین حق خود که آزادی بیان است محرومند؟ ما برای ادعای خود ده‌ها شاهد زنده  از میان کسانی داریم که در گذشته عضو‌ MKOبوده‌اند و اکنون از این گروه جدا شده‌اند.Rahele Iranpor-photo_2016-01-27_06-31-02

آقای رئیس، خودتان به ‌خوبی می‌دانید که افراد زندانی در لیبرتی از حداقل حق و حقوق خود محروم مانده‌اند و تحت پیچیده‌ترین ترفندهای مغزشویی به آنها اجازه ارتباط با دنیای بیرون از زندان و دسترسی به اخبار و اطلاعات را نمی‌دهند؛ پس چرا فرزندان ما از حق دسترسی آزاد به اطلاعات محرومند؟ چرا مطبوعات و جرائد روز دنیا در اختیار ایشان قرار نمی‌گیرد.

امروزه، در عصر فناوری و ارتباطات‌، در شرایطی که جهان به دهکده جهانی تبدیل شده، چرا عزیزان ما از دسترسی به اینترنت و تلفن همراه و شبکه‌های مجازی محرومند؟

اینترنت «بخشی اساسی از زندگی روزمره» است و از این رو منع کامل استفاده از آن شایسته نیست؛ چرا برای استیفای حقوق فرزندان دربند ما  اقدام نمی‌کنید؟

ملاقات با اعضاء خانواده جزء ابتدایی‌ترین حقوق بشر است؛ چرا ما را از آن محروم می‌کنید؟

بدون شک شما مسؤولین محترم از شرایط غیر انسانی درون سازمانی MKO و لیبرتی کاملن آگاهید و نیازی به یاد آوری ما نیست.

بنابراین درخواست‌های قانونی ما اعضاء خانواده ی ایران‌پور، از شما به شرح زیر است:

  1.  ملاقات با احمدرضا و محمدرضا ایران‌پور تحت نظارت شما و بدون حضور عوامل MKO
  2.  مکاتبه‌ی هفتگی و ماهانه با ایشان به ‌طور مستمر.
  3.  مکالمه‌ی تلفنی با ایشان به‌طور مستمر.
  4.  در اختیار گذاشتن تلفن همراه و کامپیوتر و نیز دسترسی به اینترنت آزاد برای احمدرضا و محمد رضا ایران‌پور.
  5.  ارسال عکس جدید از هر دو نفر ایشان برای خانواده.

کمیساریا و نهادهای حقوق بشری مسئول در عراق در مقابل قانون‌ها و تعهدات بین‌المللی مسئولند و باید جوابگوی ما باشند. ما منتظر پاسخ مستدل شما هستیم و شما را به انجام وظائف قانونی و انسانیتان دعوت می‌کنیم.

اعضای خانواده‌ی احمدرضا و محمدرضا ایران‌پور

عبدالحسین ایران‌پور: پدر؛ طاهره تقی‌پور: مادر؛ عبدالحمید ایران‌پور: برادر؛  ماه‌منیر، هما، نرگس و راحله ایران‌پور :خواهران محمدرضا و احمدرضا ایران‌پور

شنبه 13 فوریه 2016

ایران، شیراز

رونوشت به:

دفتر روابط عمومی هیأت نمایندگی سازمان ملل در عراق؛ دفتر نمایندگی صلیب سرخ جهانی  کمیتۀ بین المللی صلیب سرخ در عراق؛ شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد – ژنو؛ دفتر مرکزی کمیساریا در ژنو؛ نمایندۀ دبیر کل ملل متحد در امور حقوق بشر در ایران؛ کمیتۀ بین المللی صلیب سرخ – ژنو ؛  دفتر ریاست جمهوری فرانسه (کاخ الیزه)؛ روزنامه‌های محلی استان والد اواز از جمله شهر اورسوراواز محل اقامت مریم رجوی؛ خبرگزاری اروپا (یورونیوز)؛ روزنامۀ فرانسوی لو پاریزین؛ ایمیل روزنامۀ فرانسوی دیرکت متن؛ ایمیل بخش فرانسه و انگلیسی روزنامۀ هافینگتن پست؛ ایمیل جمعیت حقوق بشر فرانسه؛ شهرداری اورسوراواز شهر محل اقامت مریم رجوی؛ کاخ سفید آمریکا؛ عفو بین الملل؛

ــــــــــــــــــــــــــــــــ

آرشیو موضوع : خانواده قربانیان اسیر در سازمان مجاهدین

 

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید