یافتن بهانه برای اضمحلال تاریخی مجاهدین؛ چوب‌های زیر بغل رجوی چه می گویند؟

0
1465

یافتن بهانه برای اضمحلال تاریخی مجاهدین؛ چوب‌های زیر بغل رجوی چه می گویند؟

سید حجت سید اسماعیلی، ایران دیدبان، هشتم فوریه ۲۰۱۶:…  بدین ترتیب رجوی سعی کرد با پاک کردن صورت مسئله بر اشتباهات تاریخی اش سرپوش بگذارد.البته کار بدین جا ختم نشده، تازه به دوران رسیده‌هایی هستند که می خواهند بعنوان چوب زیر بغل رجوی عمل کنند و خطاهای دهه‌های گذشته ایشان را توجیه کنند. بنابراین باید گفت : تمامی مقدمه چینی های آقای محدث در ابتدای مقاله شان برای همین نتیجه گیری …

لینک به منبع

یافتن بهانه برای اضمحلال تاریخی مجاهدین؛

چوب‌های زیر بغل رجوی چه می گویند؟

سیدحجت سیداسماعیلی

عضو پیشین شورای مرکزی مجاهدین

در تاریخ ۱۵/۱۱/۹۴ در سایت آفتابکاران،از سایت‌های وابسته به مجاهدین، مقاله‌ای تحت عنوان «دموکراسی منجمد» به قلم اسماعیل محدت به چاپ رسید. در ارتباط با این مقاله ذکر چند نکته ضروری است:

در این مقاله غرب را به دلیل نزدیکی به جمهوری اسلامی ایران و یا آنچه که ایشان آنرا « . . . روحیاتِ کنونی کشورهای دمکراتیک غربی؛ همزیستی مطبوعات غربی با قدرتهای حاکم؛ زورگوئی رژیم دیکتاتوری ولایت فقیه به دولتهای غربی و اجابت آن از طرف این دولتها . . . » می خواند مورد انتقاد قرار داده است.

در جای دیگری نیز آقای محدث با شماتت غرب بدلیل بی وفایی در حق آنچه که ایشان آنرا «جنبش مقاومت» میخواند میگوید:

« . . . مطبوعات بزرگ غربی در مورد اپوزیسیون رژیم سرکوبگر حاکم تقریباً به اجماع سکوت می کنند. در مورد نقص حقوق بشر نیز هر از گاهی مطالبی می نویسند و نقض آن را با رندی به طرف خبیث رژیم نسبت می دهند و به این ترتیب طرف “خوب” را به دربرده و با آن تمامیت رژیم را به درمی برند. دولتهای دمکراتیک غربی جنبش مقاومت را در لیست گروه های تروریستی قرار داده بودند و مطبوعات غرب وجود مقاومت را انکار کرده و آن را نادیده می گیرند…»

بنظر میرسد نویسنده تلاش میکند هرم را با نوک آن و نه بر قاعده آن نگه دارند یعنی همان کاری که بیش از سه دهه رجوی تلاش کرد انجام دهد. ولی نشد. ایشان از این موضوع غفلت میکند که اگر این دولت های غربی بودند که به خاطر منافعشان به جمهوری اسلامی نزدیک شدند و باب تجارت با آن را گشودند، در آن سر طیف، این مجاهدین بودند که با زیر پا گذاشتن اصول اساسی مبارزه یعنی استقلال فکری ، سیاسی و حب به وطن و مردم و دوری از بیگانگان و تنها برای رسیدن به اهداف سیاسی، تحت پوشش «مبارزه» و «آزادی خلق» آن خطای استراتژیک و بی بازگشت را مرتکب شدند.

مجاهدین با چنین خطایی ابتدا با سر به دامن صدام حسین بعنوان ارباب دست چندم منطقه ای و سپس در فاز تکاملی به دامن آمریکا بعنوان یک ابر قدرت در غلتیدند و در این مسیر چه جنایات بی شماری را که در حق مردم ایران و اعضای تشکیلات خود مرتکب نشدند.

اسماعیل محدث در این مطلب در رابطه با علت و چرایی بی اثر بودن تبلیغات گسترده و سنگین و خرج پولهای کلان برای پیداکردن موقعیت اجتماعی شان در داخل کشور و موقعیت سیاسی شان در سطح بین الملی کاملا سکوت کرده و چیزی را بیان نمی‌کنند. مجاهدینی که روزی با اتکاء به صدام حسین، در بغداد شاخ و شانه می‌کشیدند، حال چگونه به وطن فروشی در تمامی ابعاد نظامی – سیاسی و اطلاعاتی آن روی آوردند.

من باب یادآوری به اسماعیل محدث، که بنظر میرسد از تاریخچه مجاهدین در دوران حضور این گروه در خاک عراق و خط و خطوط درون سازمانی مجاهدین بی خبر است باید گفت : در سی خرداد سال ۱۳۶۰ رجوی اعلام جنگ مسلحانه کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران را شش ماهه ساقط خواهد کرد! بعد هم به بهانه های دیگر و با کمک جُستن از ضرب المثل؛ از ستون به ستون فرجی است روزگار سپری کرد.

جنگ عراق علیه ایران بهترین بهانه را بدست رجوی داد تا بگوید: «. . . حیات رژیم بر دو پایه استوار است؛ سرکوب داخلی و جنگ. که هرکدام را از دست بدهد سرنگون خواهد شد . . . » . جنگ هم تمام شد ولی از سرنگونی خبری نشد.

بدین ترتیب رجوی سعی کرد با پاک کردن صورت مسئله بر اشتباهات تاریخی اش سرپوش بگذارد.البته کار بدین جا ختم نشده، تازه به دوران رسیده‌هایی هستند که می خواهند بعنوان چوب زیر بغل رجوی عمل کنند و خطاهای دهه‌های گذشته ایشان را توجیه کنند.

بنابراین باید گفت : تمامی مقدمه چینی های آقای محدث در ابتدای مقاله شان برای همین نتیجه گیری دو خط آخر مقاله شان باشد. ایشان میگوید: « . . . حیات این رژیم پوسیده و فاسد بر روی دو پایه سوار می باشد: سرکوب خشن و عریان در داخل ایران و سیاست لعنتی مماشات دولتهای غربی . . . »

حال باید از وی پرسید: آیا بهتر نیست متهم کردن کشورهای غربی، که اولویت دادن به منافع شان امری طبیعی است را کنار گذاشت و بجای توجیه شکست های مجاهدین روی به سوی تجزیه و تحلیل علل و چرایی شکست آنچه که شما آنرا «جنبش آزادیخواهی مردم ایران» می خوانید، پرداخت؟

نتیجه اینکه این نوع تفکر و دادن ایده و خط و استراتژی به خلق الله به سان گربه‌ای می‌ماند که بدنبال گرفتن دم خویش است، که هرگز موفق نمی شود.

………………….

۱۳۹۴/۱۱/۱۸

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

 آرشیو موضوع : مجاهدین خلق

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید