نامه بنیاد خانواده سحر به آقای فیلیپو گراندی رئیس کمیساریای عالی پناهندگان

0
764

نامه بنیاد خانواده سحر به رئیس UNHCR

بنیاد خانواده سحر، بغداد، بیست و پنجم ژانویه ۲۰۱۶:…  آقای فیلیپو گراندی، رئیس UNHCR – ژنو. احتراما مایلیم به اطلاع برسانیم که بعد از گذشت بیش از ۱۲ سال از سقوط صدام حسین، و تأکید مستمر بر خروج اعضای سازمان مجاهدین خلق از کشور عراق طی این مدت، هنوز بیش از دو سوم از این اعضا همچنان در عراق در شرایط ناامنی بسر می برند. خانواده های نگران این اعضا مایلند خیلی شفاف و روشن بدانند …

لینک به منبع

لینک به متن انگلیسی نامه

نامه بنیاد خانواده سحر به رئیس UNHCR

کمیساریای عالی پناهندگی سازمان ملل متحدبنیاد خانواده سحر همزمان با حضور خانواده ها در مقابل دروازه های اردوگاه لیبرتی نامه ای به رئیس جدید کمیساریای عالی ملل متحد برای پناهندگان UNHCR آقای فیلیپو گراندی Filippo Grandi، که از اول ژانویه ۲۰۱۶ به این سمت منصوب گردیده، ارسال نمود.

ترجمه متن این نامه به صورت زیر است:

آقای فیلیپو گراندی، رئیس UNHCR – ژنو

احتراما مایلیم به اطلاع برسانیم که بعد از گذشت بیش از ۱۲ سال از سقوط صدام حسین، و تأکید مستمر بر خروج اعضای سازمان مجاهدین خلق از کشور عراق طی این مدت، هنوز بیش از دو سوم از این اعضا همچنان در عراق در شرایط ناامنی بسر می برند.

خانواده های نگران این اعضا مایلند خیلی شفاف و روشن بدانند که چه مشکلی بر سر راه انتقال آنان به مکانی امن و به کشور ثالث وجود دارد. همچنین خانواده ها مایلند به صورت واضح بدانند که علت ممانعت از دیدار آنان با عزیزانشان که حقی طبیعی و مسلم است چیست؟

منتظر پاسخ شما هستیم.

بنیاد خانواده سحر

بغداد – ۲۴ ژانویه ۲۰۱۶

***

همچنین:
http://iran-interlink.org/wordpressfa/?p=23255

سری سوم خانواده ها در لیبرتی – گزارش اول

بنیاد خانوااده سحر، بغداد، بیست و چهارم ژانویه ۲۰۱۶:…  صبح امروز یکشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۴ مصادف با ۲۴ ژانویه ۲۰۱۶، تعداد ۳۰ نفر از خانواده های افراد گرفتار در اردوگاه لیبرتی در عراق که از دیروز در بغداد ساکن شده اند به محل اردوگاه مراجعه نمودند. این خانواده ها که از استان های البرز، قزوین، تهران، قم، و شیراز عزیمت کرده اند همچون دفعات قبل مایلند درخواست خود مبنی بر دیدار و کسب اطلاع از …

خانواده ها کمپ لیبرتی مجاهدین خلقکیهان لندن: لیبرتی: سودای ارتش آزادی و ماجراجویی رهبرانشش

لینک به منبع

سری سوم خانواده ها در لیبرتی – گزارش اول

خانواده های گروگانهای رجوی در بیرون کمپ لیبرتی مجاهدین خلق

صبح امروز یکشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۴ مصادف با ۲۴ ژانویه ۲۰۱۶، تعداد ۳۰ نفر از خانواده های افراد گرفتار در اردوگاه لیبرتی در عراق که از دیروز در بغداد ساکن شده اند به محل اردوگاه مراجعه نمودند.

این خانواده ها که از استان های البرز، قزوین، تهران، قم، و شیراز عزیمت کرده اند همچون دفعات قبل مایلند درخواست خود مبنی بر دیدار و کسب اطلاع از عزیزانشان را مطرح نموده و از مسئولین ملل متحد بخواهند تا به شرایط آنها توجه شود.

خانواده ها مایلند از کمیساریای عالی ملل متحد در امور پناهندگان UNHCR در بغداد و همچنین از شخص خانم جین هول لوت Jane Holl Lute به عنوان “مشاور مخصوص دبیر کل ملل متحد در خصوص جابجائی ساکنان اردوگاه لیبرتی به خارج از عراق UNSG Special Adviser for Relocation of Camp Liberty Residents to Outside of Iraq” بپرسند که، بعد از گذشت بیش از ۱۲ سال از سقوط صدام حسین و تأکید مداوم طی این مدت بر خروج این افراد از عراق، چرا بیش از دو سوم از آنان هنوز منتقل نشده اند و چه مانعی بر سر راه است؟ همچنین چرا ملل متحد که مسئول این اردوگاه می باشد اداره آنرا تماما به دست مسعود رجوی رهبر فرقه مجاهدین خلق سپرده و صرفا طبق نظرات وی عمل می نماید.

امروز خانواده ها جلوی اتومبیل کارکنان محلی ملل متحد را گرفتند تا با آنها صحبت کنند و سؤالاتشان را مطرح نمایند اما آنها بی توجه به حضور خانواده ها عملا فرار کردند و حاضر به پاسخگوئی نشدند. مدارک و شواهد همکاری مأموران محلی ملل متحد با فرقه رجوی علیه کسانی که مایل به خروج هستند طی این مدت به خانم جین هول لوت تحویل داده شده که انتظار می روند برخورد و رسیدگی لازم صورت گیرد.

بنیاد خانواده سحر همچون دو نوبت قبل به صورت مرتب گزارشات مربوطه را منعکس خواهد نمود و همچنین از تمامی فعالان و خصوصا جداشگان در اروپا در خواست یاری و پشتیبانی دارد تا صدای این خانواده های دردمند و رنج کشیده و خواست انسانی آنان به گوش مسئولین و سازمان های ذی ربط از جمله کمیساریای عالی ملل متحد در امور پناهندگان UNHCR برسد.

بنیاد خانواده سحر

بغداد – ۲۴ ژانویه ۲۰۱۶ – ساعت ۱۲۰۰

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید