محکومیت ها و اعتراضات به موشکباران کمپ لیبرتی و کشته شدن تعداد دیگری از گروگانهای رجوی

0
690

محکومیت ها و اعتراضات به موشکباران کمپ لیبرتی و کشته شدن تعداد دیگری از گروگانهای رجوی

 سی ام اکتبر ۲۰۱۵:… از این رو مسئول استراتژیک درجه اول این کشتارها و خونریزیها رهبری فرقه و در رأس آنان مسعود رجوی فراری و مریم قجر خوش نشین کنج عافیت خارجه و همسر سابق و ندیم امروزش در فرانسه مهدی ابریشمچی می باشند که در این سالیان به هشدارها و درخواستهای نیروهای مختلف اپوزیسیون ایران و حتی اعضای سابق شورا و سازمانشان و خانواده های افراد اسیر و قربانی …

برخی مطالب مرتبط با موشک باران کمپ لیبرتی عراق و کشته شدن تعداد دیگری از گروگانهای رجوی که  در سایتهای مختلف منتشر شده است (ایران اینترلینک)

پیوند رهایی، پاریس، سی ام اکتبر ۲۰۱۵
لینک به منبع

اطلاعیۀ شماره ۱۶ سازمان مجاهدین خلق ایران (منشعبین از فرقۀ رجوی)

حملۀ جنایتکارانۀ تروریستی به کمپ لیبرتی را محکوم می کنیم

همدستی عملی رجوی با رژیم برای نابودی نیروهای مجاهد ادامه دارد

هموطنان عزیز؛

طبق گفتۀ رسانه های خبری و مقامات دولت عراق شب گذشته کمپ لیبرتی در بغداد هدف موشکباران شدید قرار گرفته که منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی از ساکنان کمپ و سربازان عراقی و انهدام و آتش گرفتن بسیاری از کانکسها و اماکن کمپ شده است.

به گفتۀ رسانه ها و اطلاعیه های فرقۀ رجوی در این تهاجم موشکی تروریستی ۲۷ نفر از ساکنان کمپ کشته و تعداد زیادی زخمی شده اند.

این حملۀ تروریستی جنایتکارانه همچون حملات سالهای گذشته بر اشرف و لیبرتی به یقین توسط مزدوران عراقی رژیم حاکم بر ایران که خودشان آن را رسما بر عهده گرفته اند صورت گرفته است که ما آن را به شدت محکوم کرده و از دولت عراق و مسئولان نهادهای بین المللی ذیربط به جد خواهان تحقیق و پیگیری در مورد عاملان این حمله و مجازات آنان و جلوگیری از تکرار آن در آینده و تأمین امنیت جانی و امکانات معیشتی ساکنان لیبرتی طبق توافقها و تعهدهایشان هستیم.

رهبری اپورتونیست سکتاریست رجوی چنانکه در پیام خونبار قتل و کشتار عاشورای سال گذشته توسط شخص مسعود رجوی و با صدای خودش اعلام شد و در همکاری و همدستی عملی با رژیم جنایتکار حاکم بر ایران تصمیم جدی برای فرستادن تمامی افراد باقی مانده در عراق به کام دشمن کینه توزشان همچون تمامی سالیان گذشته در اشرف و لیبرتی را دارد تا از خون آنان بستری گرم و نرم برای عافیت جویی خود و گسترش بساط نیرنگ و فریب همیشگی اش با شعارهای پوچ و دروغین دستگاه تبلیغاتی اش فراهم بیاورد و تا باردیگر مریم قجر قابهای عکس انبارش در اورسوراواز را با عکسهای قربانیان جدید برای نمایش فریب و نیرنگ و لابی سازی در راستای قربانی گرفتن هر چه بیشتر از اسرای فرقه اش ردیف کند.

نیروهای مجاهدی که به عشق مبارزه برای تحقق آزادی و برابری در میهنشان و در ادامۀ راه بنیانگذاران شهید سازمان مجاهدین خلق وارد تشکیلات سازمان شدند سه دهه است که در نتیجۀ سیاستهای اپورتونیستی و سکتاریستی و خائنانۀ رجوی به تنور دشمن ریخته شده و این روند همچنان ادامه دارد.

نگهداشتن این افراد و نیروها در جهنم عراق و زیر حاکمیت دشمن قسم خورده شان که به اعتراف خود رهبری فرقه دارای حاکمیت و هژمونی و نیروی عمده در عراق می باشد طی دوازده سال اخیر با همۀ توان وامکانات رهبری فرقه برای بیرون بردن آنان از عراق بحران زده ای که به قتلگاه آنان تبدیل شده است آنهم بدون هیچگونه توان دفاع از خود و اصرار رهبری فرقه بر نگهداشتن بیشترین نیرو در عراق هیچ معنا و نتیجه ای جز همدستی عملی این رهبری با دشمن در به کشتن دادن هرچه بیشتر این افراد به دست دشمنانشان در عراق نداشته و ندارد.

در هر جنگی رهبر یا فرماندهی که نیروهایش را عمدا و آگاهانه به وسط منطقۀ کاملا تحت کنترل دشمن می برد اقدامش خواه ناخواه و عملا خیانت و همدستی با دشمن و خدمت به آن و به کشتن دادن افرادش می باشد و بس.

از این رو مسئول استراتژیک درجه اول این کشتارها و خونریزیها رهبری فرقه و در رأس آنان مسعود رجوی فراری و مریم قجر خوش نشین کنج عافیت خارجه و همسر سابق و ندیم امروزش در فرانسه مهدی ابریشمچی می باشند که در این سالیان به هشدارها و درخواستهای نیروهای مختلف اپوزیسیون ایران و حتی اعضای سابق شورا و سازمانشان و خانواده های افراد اسیر و قربانی فرقه مبنی بر بیرون بردن هرچه سریعتر افراد از جهنم عراق هیچ وقعی ننهاده و در همۀ مجامع و محافل بر سیاست خائنانه شان مبنی بر نگهداری آنان در عراق اصرار کردند و حتی شعار مسلح کردن افراد کمپ لیبرتی به سلاح فردی دفاعی را سردادند (که معلوم نیست سلاح فردی در برابر اینگونه موشکبارانها از دور چه کاربردی می تواند داشته باشد؟!) و بدینگونه با انواع دخالتهایشان در امور عراق و تحریکاتشان به جنگ و خونریزی با شعارهای «بیا بیا» زمینه و بهانۀ مناسب را برای دشمن جنایتکار و تروریست برای کشتار در اشرف و لیبرتی فراهم آوردند.

از این رو وظیفۀ همۀ نیروهای دلسوز و فعالان حقوق بشر می باشد که از سازمانهای بین المللی و دولتهای ذیربط بخواهند که اقدامات فوری برای انتقال باقی ماندۀ ساکنان کمپ لیبرتی که طبق اعلام دیروز کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل به ۲۲۰۰ نفر بالغ می شوند به کشورهای ثالث اتخاذ کنند و بر رهبری فرقۀ رجوی فشار وارد نمایند که در این انتقال اخلال نکنند و با آزاد گذاشتن افراد در عراق و آلبانی برای ارتباط با دنیای بیرون و استفاده از وسایل ارتباطی بویژه تماس و دیدار با خانواده هایشان زمینه و امکان نجات آنان را از عراق و اساسا از بند تشکیلات این فرقه که هدفی جز تباه کردن آنان ندارد فراهم بیاورند.

سازمان مجاهدین خلق ایران (منشعبین از فرقۀ رجوی)

۸ آبان ۱۳۹۴

۳۰ اکتبر ۲۰۱۵

عکس‌های سه در چهار؛ درباره حمله خمپاره‌ای به کمپ لیبرتی بغداد

قهرمانان شهید موشک باران کمپ لیبرتی در 7 آبان 94

(پایان)

***

نادر کشتکار، کانون آوا، سی ام اکتبر ۲۰۱۵
لینک به منبع

برندۀ واقعی حمله تروریستی به لیبرتی

ساعاتی پیش حملۀ راکتی مرگبار به اردوگاه لیبرتی را از طریق رسانه های مختلفی که این حادثۀ غم انگیز را منعکس کردند آگاه شدم،حادثه ای که بی شک از نظر هر انسان آزاده ای محکوم است ،حرکتی با نهایت کج فهمی و صرفأ حرکتی تروریستی که بایستی آنرا صرفأ در راستای منافع مسئولین سازمان ،جهت حد اکثر استفاده سیاسی و مظلوم نمایی وریختن خون کشته شدگان این حادثۀ غم انگیز در جیب مسعود و مریم دانست .

شکی نبوده و نیست،رسیدن به اهدافی که رجوی برای حفظ خود و فرار از پاسخ گویی به شکست سیاستها و تحلیلهایش در طی این سالیان پر از بلایی که اعضای آن وادار به تحملش بودند «در حالی که شخص وی حتی بعد از اشغال اشرف و عراق همچنان در اوج رفاه و در حرمسرایش اوقات میگذراند» بسیار برای وی”رجوی”با ارزشتر از جان تک تک افراد در بند در زندان لیبرتیست.

تمام کسانی که در مناسبات سازمان مجاهدین در عراق حضور داشتند بخوبی میدانند که بخش قابل توجهی از افرادی که همچنان در لیبرتی مانده اند تنها از روی ناچاری بوده و فقط با انطباق کار کردن روزهایشان را به شب میرسانند و به امید زمانی هستند که بتوانند در فرصتی مناسب از این فرقه جدا شده و بدنبال زندگیشان در آخرین سالهای عمرشان در امنیتی هر چند نسبی بروند.

این افراد در سالیان متمادی زیر تبلیغاتی تمامأ یکطرفه و بدور از واقعیت زندگی کرده و میکنند،و همچنان نیز در چنگال و گرفتار تشکیلاتی هستند که بطور ممتد کاری جز ادامۀ شستشوی مغزی آنها وبدور از واقعیت نگه داشتن این نیروها نداشته و ندارد، اسیرند.

شک نکنید که به محض مطلع شدن رجوی از این واقعۀ تلخ،احساسی به جز احساس رضایت و امیدواری به وی دست نداده و از حالا در فکر استفاده از این خونهای ریخته شده در راستای منافع خویش بوده وتنها چیزی که به ذهنش خطور نکرده وبه آن توجه نمیکند استفاده از این واقعه “که متأسفانه برای اولین بار نیز نیست”،در جهت خروج سریعتر این نیروها به خارج از عراق و نقطۀ امن است.

اگر جان آن همه انسان در فاجعۀ فروغ جاویدان برای وی سر سوزنی بیش از آمال نفسانیش برای وی اهمیت داشت جان این افراد ساکن در لیبرتی نیز برای وی ارزشمند است.

این کشتار از طرف هر گروه یا سازمانی بوده محکوم و تنها باعث ریخته شدن آب در آسیاب رجوی و مسئولین این فرقه بوده وباعث میشود که بندی دیگر به بندهای این اسیران اضافه شود.

یکی از دغدغه های اصلی سازمان همانطور که پیشتر نیز به آن اشاره کرده ام ،چگونگی برخورد و تعامل با بیش از سه هزار انسانیست که دیگر نمیتوان آنها را به مانند سابق در حصاری مطلق محبوس کرد و مطمئنأ برای رجوی همانند فروغ جاویدان ،خونشان پر منفعت تر خواهد بود برای بهره برداری و سوۀ استفاده جهت چند صباحی بقا بیشترخود و فرقه اش،و به همین خاطربایستی از حالا شاهد اشکهای تمساح گونه مسعود و مریم در این حادثۀ تلخ بود.

و در پایان آرزو میکنم مسببین این حادثه هر چه زودتر به کیفر حماقتشان برسند و اسیران در بند فرقه هر چه زودتر برغم میل مسئولین این فرقه به آزادی و نقطۀ ای امن وارد شوند.

والسلام

(پایان)

***

زنان ایران، سی ام اکتبر ۲۰۱۵
لینک به منبع

چرا مریم رجوی اعضای باقیمانده در لیبرتی را از عراق بیرون نمی کشد

فاجعه کشته شدن ۲۳ تن و حمله موشکی را محکوم می کنیم.

قاتل کشته شدگان اخیر، سازمان مجاهدین خلق به رهبری رجویها ا ست، آنها هستند که ۱۰ سال است بر ماندن در عراق و ایجاد کمپ در عراق و حفاظت از آنها در عراق خواسته هایشان بوده است نه خروج از محل جنگی و نابسامی همچون عراق.

از سالها پیش این سوآل ما بوده است آیا سازمان با همه توانی که مدعی آن است و لابی هائی که بخاطر مریم رجوی و انجام یک سخنرانی هزینه سنگین می کند چرا نمی خواهد این افراد را از جهنم عراق بیرون بکشد.

مقتولین کمپ لیبرتی اکتبر 2015

 

از راست به چپ: حمیدرضا ایمن کاشانی -حسین سرو آزاد-محمد علی میرزائی-ابوطالب هاشمی- حسن ابراهیمی-سهراب همایون فر- جاسم قصیر- نیره ربیعی- حمید دهقان

حسین ابریشمچی- فرشید ربیعی- عبدالرضا وادیان-منوچهر براتی- جواد سالاری- بهزاد میرشاهی- شریف ویسی- احمد مسچیان- حسین گندمی-

رجب محمدی فرهانی- اکبر علیدوست- حسن توفیق جو- کیومرث یوسفی- حسین ادواری

————————————————

افسوس که فریاد رسی برای این نفرات نیست. با وجود تمام خوش خدمتهائی که به طرف حسابهای آمریکائی کردند اما آنها رفتند و حتی تعدادی از این بی پناهان را نپذیرفتند.

مجامع بین المللی و افکار عمومی از کسانی که در باطلاق مانده اند می خواهند که خودشان فرار کنند و از طرف دیگر رجویها مدعی می شوند که داوطلبانه درلیبرتی مانده اند، آنها نمی توانند قبل از هرچیز بخاطر اینکه مغز و روحشان آزاد نیست و در اسارت این سکت هستند تصمیم بگیرند و همه چیزشان هر لحظه زیر کنترل است.

بعضی از این نفرات همچون نیره ربیعی سالهائی را در حفاظت رجوی هم بوده است سالهای آخر عمرش در اعتراض ماندن در عراق بود اما چگونه می توانست خودش را از مهلکه بیرون بکشد، یا کسی همچون بهزاد میرشاهی که معترض ماندن در عراق و استراتژی رجوی و معترض بود.

ما اعضای انجمن زنان از مجامع بین المللی برای خروج سایر اعضای باقی مانده در اسارت این فرقه در عراق ولیبرتی طلب کمک می کنیم و می خواهیم که آنها را به کشور ثالث منتقل کنند.

اعضای انجمن زنان

۳۰ اکتبر۲۰۱۵

رونوشت به

وزارت خارجه آمریکا

دبیرکل سازمان ملل متحد

صلیب سرخ

دفتر یونامی در بغداد

کمیساریای عالی پناهندگان

(پایان)

***

احمد هاجری، ایران فانوس، سی ام اکتبر ۲۰۱۵
لینک به منبع

درخواست اقدام فوری و دخالت مستقیم سازمانهای بین‌المللی

با توجه به اینکه سران سازمان مجاهدین خلق به کرات بی لیاقتی خود را در اداره و انتقال نیروهای تحت امر به اثبات رسانده و با کار شکنی سیاست ابقای نفرات را در بدترین شرایط امنیتی در عراق دنبال میکنند و از سویی دیگر چشم به اوضاع نا بسامان منطقه دوخته و منافع خود را در ریختن خون انسانهای بیگناه دنبال میکنند و نظر به اینکه رهبری فرقه مجاهدین خلق هیچ دلنگرانی برای فرزندان خود نداشته و دیگرهمخونی در کمپ لیبرتی ندارد و همه را به ساحل امن رسانده، ما خانواده‌های اسرای در بند فرقه رجوی به عنوان تنها نگران از وضعیت سلامت و امنیت بستگانمان در کمپ ترانزیت لیبرتی عاجزانه از سازمانهای بین‌المللی درخواست داریم، بدون در نظر گرفتن ملاحظات و سیاستهای درون فرقه ای سازمان مجاهدین خلق، مستقیما وارد عمل شده و از نهایت قدرت و توان خود جهت مانیتورینگ افراد خارج از کمپ و فشارهای درون سازمانی استفاده کرده و پروسه خروج از عراق و پناهندگی این افراد را به کشور ثالث تسریع بخشند.

رونوشت:

صلیب سرخ جهانی

کمیساریای عالی پناهندگان

دیدبان حقوق بشر

سازمان ملل متحد و شورای امنیت

نخست وزیری جمهوری عراق

(پایان)

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید