میلاد آریایی:به صدا درآمدن زنگ های خطر برای مجاهدین مستقر در فرانسه

0
791

مجاهدین بعد از خلع سلاح شدن در عراق و کشیدن دندان های آنها و از دست دادن پایگاه اشرف به عنوان اصلی ترین و مهمترین پایگاه شان در عراق دامن پوشیده از طرف آمریکا را هم از دست داده اند و حال اگر به اصلی ترین مقر سیاسی انان در جهان یعنی اورسورآواز نظر ها و چشم ها دوخته شود و با دست اندازی به مقر آنان در پاریس و احتمالا جلوگیری از فعالیت های انان در فرانسه، تیر خلاص به زندگی این جریان زده خواهد شد به نظرم بی دلیل هم نیست که بین آلمان و فرانسه ، دولت ایران مناسبات سیاسی و اقتصادی نزدیکتری را با فرانسه هدف قرار داده است.

سفر وزیر خارجه فرانسه به ایران

و به صدا درآمدن زنگ های خطر برای مجاهدین مستقر در فرانسه

میلاد آریایی ـ 01.08.2015   وزیر امور خارجه فرانسه لورنس فابیوس که در طول مذاکرات اتمی پیوسته ساز مخالف میزند و تلاش میکرد به تبعیت ازسیاست های اسراییلی مسیر مذاکرات اتمی ایران و 6 کشور بزرگ را سد کند هم اکنون به تهران سفر کرده است

و جالب است کسی که بیشتر از همه « راهنمای چپ » در کشاکش اتمی میزد با یک چرخش به راست اساسی اکنون زودتر از همه و جلوتر از همه همقطاران سیاسی اش بدنبال قرارداد های جدید سیاسی و اقتصادی منتظر ملاقات با رییس جمهور رییس مجلس و وزیر امور خارجه در پایتخت ایران است

راستی در غرب چه خبر است؟

البته انچه که اتفاق افتاده هنوز از نتایج سحر است و دوران جدیدی بین ایران و کشورهای جهان آغاز شده است و میرود تا با بازگشایی مجدد سفارت انگلستان در تهران یخ روابط سرد گذشته نیز بشکند و از سویی دیگر راه جنگ و جنگ طلبی علیه ایران و ایرانی به جد برای سالیان دراز مسدود شده است

البته هوشیاری ایران در بدست آوردن امتیازات بزرگ در مذاکرات بلند مدت سیاسی از دید کارشناسان و آگاهان سیاسی بدور نبوده است . اکنون حتی این هوشیاری سیاسی تا جایی جلو امده است که در ایران صحبت از استفاده از انرژی خورشیدی بجای انرژی اتمی میشود.

راههای استفاده و استخراج نفت و گاز ایران در سطحی گسترده برای اروپا نیز در راه است و از این رهگذر زنگ های خطر بیش از همه برای مجاهدین به صدا درآمده است که بیش از 30 سال در فرانسه جا خوش کرده اند .

دوران کنگر خوردن و لنگر انداختن و در جستجوی ارباب جدید سپری کردن به نظر میرسد به نقاط پایانی خودش نزدیک میشود

مجاهدین بعد از خلع سلاح شدن در عراق و کشیدن دندان های آنها و از دست دادن پایگاه اشرف به عنوان اصلی ترین و مهمترین پایگاه شان در عراق دامن پوشیده از طرف آمریکا را هم از دست داده اند و حال اگر به اصلی ترین مقر سیاسی انان در جهان یعنی اورسورآواز نظر ها و چشم ها دوخته شود و با دست اندازی به مقر آنان در پاریس و احتمالا جلوگیری از فعالیت های انان در فرانسه، تیر خلاص به زندگی این جریان زده خواهد شد

به نظرم بی دلیل هم نیست که بین آلمان و فرانسه ، دولت ایران مناسبات سیاسی و اقتصادی نزدیکتری را با فرانسه هدف قرار داده است.

خوب در صورت چنین واقعه بزرگی رجوی و بانو با این مصیبت عظیم چه خواهند کرد؟ارباب جدیدی هم که در راه نیست یا اگر هست مثل عربستان خیلی دور است . آیا نیروهای رجوی سعی میکنند که در تیرانای آلبانی با خریدن زمین های مردم جایگیر شده و جا پایی برای خود مهیا کنند؟

معادلات پیچیده سیاسی نشان داده است که وقتی پای منافع اقتصادی پیش کشیده میشود قربانی کردن گروگان های سیاسی همچون مجاهدین کاری بس سهل و آسان است بخصوص که دلایل کافی و لازم را از پیش مجاهدین طی 3 دهه از جمله خودسوزی های وحشتناک در اختیار سیاست مداران فرانسوی گذاشته است.

آینده قطعا برای مجاهدین به خوبی و ارامی گذشته پیش نمی رود.

میلاد آریایی

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید