ایران اینترلینک:موش “فرقه رجوی” در “آش ضد ایرانی” تعدادی پارلمانتر …

0
789

موش “فرقه رجوی” در “آش ضد ایرانی” تعدادی پارلمانتر، نامه تبلیغاتی شان را از حیز انتفاع انداخت

ایران اینترلینک به نقل از دویچه وله و خبرگزاری فارس، دوم ژوئن ۲۰۱۵:…  نمایندگان اتحادیه اروپا همچنین از ایران خواسته‌اند تا به تمامی قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل در راستای برنامه هسته‌ای این کشور پای‌بند باشند. وضعیت اعضای “سازمان مجاهدین خلق” نیز که اکنون در کمپ لیبرتی در عراق ساکن هستند، موضوع دیگری است که در این بیانیه به آن اشاره شده است. این نمایندگان خواستار حفاظت این …

انعکاس خبری نامه ای که تعدادی از پارلمانتر اروپایی همزما با مذاکرات اتمی منتشر کرده اند،  در دیوچه وله آلمان و خبرگزاری فارس ایران:

دویچه وله، دوم ژوئن ۲۰۱۵:
لینک به منبع

محکومیت نقض حقوق بشر در ایران از سوی نمایندگان اتحادیه اروپا

گروهی از نمایندگان اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای از ایران خواستند تا به نقض گسترده حقوق بشر پایان دهد. آنها همچنین از تهران خواستند تا امکان دسترسی کامل بازرسان آژانس به تأسیسات نظامی خود را فراهم آورد.

۲۲۰ نماینده اتحادیه اروپا با امضای بیانیه‌ای نقض حقوق بشر در ایران را به شدت محکوم کردند. در این بیانیه از جمهوری اسلامی خواسته شده تا به “اجرای مجازات اعدام پایان دهد، زندانیان سیاسی را آزاد کند‌، به سرکوب زنان خاتمه دهد و حقوق و آزادی‌های فردی تمام شهروندان ایران را محترم شمارد.”

در این بیانیه ایران به عنوان “قلب بحران” در منطقه خاورمیانه و “نه بخشی از راه حل” توصیف شده و آمده است که برای ریشه‌کن کردن هر گونه بنیادگرایی و افراط گرایی در منطقه باید به “نفوذ و دخالت” ایران پایان داد.

جمهوری اسلامی از حکومت بشار اسد در سوریه و شورشیان شیعه حوثی در یمن حمایت مالی و نظامی می‌کند. این امر با انتقادات شدید کشورهای منطقه از جمله ترکیه و عربستان سعودی روبروست.

مقامات سعودی اخیرا در جریان اجلاس شورای همکاری خلیج فارس نسبت به اقدامات ایران در منطقه هشدار دادند و از آن‌ها به عنوان تهدیدی برای خاورمیانه یاد کردند.

این گروه از نمایندگان اتحادیه اروپا در بیانیه خود همچنین از یک طرح جایگزین که توسط مریم رجوی، یکی از سران سازمان مجاهدین خلق، برای “تغییر دمکراتیک در ایران” پیشنهاد شده حمایت اعلام کرده‌اند.

“ایران باید پاسخگو باشد”

مذکرات هسته‌ای میان کشورهای ۱+۵ و ایران از دیگر مواردی بوده که در این بیانیه به آن اشاره شده است. امضاکنندگان تأکید کرده‌اند که ایران باید “به تمامی پرسش‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پاسخ دهد و امکان دسترسی کامل بازرسان این سازمان به تمامی سایت‌های نظامی و غیرنظامی، اعلام شده یا نشده، را فراهم آورد.”

موضوع بازدید از سایت‌های نظامی ایران در حال حاضر یکی از موارد مهم مورد اختلاف میان جمهوری اسلامی از یک سو و آمریکا، بریتانیا، روسیه، چین، فرانسه و آلمان، از دیگر سو به شمار می‌رود.

مقامات ایران می‌گویند اجازه بازدید از تاسیسات نظامی را تحت هیچ ‌شرایطی به بازرسان آژانس نخواهند داد.

آژانس اما در مقابل تأکید می‌کند که ایران در چارچوب توافق مشترک در لوزان اجرای پروتکل الحاقی را پذیرفته و طبق این پروتکل بازرسان آژانس این حق را دارند که از تأسیسات نظامی این کشور بازدید کنند.

نمایندگان اتحادیه اروپا همچنین از ایران خواسته‌اند تا به تمامی قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل در راستای برنامه هسته‌ای این کشور پای‌بند باشند.

اشاره به وضعیت کمپ لیبرتی

وضعیت اعضای “سازمان مجاهدین خلق” نیز که اکنون در کمپ لیبرتی در عراق ساکن هستند، موضوع دیگری است که در این بیانیه به آن اشاره شده است.

این نمایندگان خواستار حفاظت این افراد از سوی عراق، آمریکا و سازمان ملل متحد شده‌‌ و نوشته‌اند، این کمپ “باید به عنوان یک کمپ پناهجویی به رسمیت شناخته و محاصره آن به ویژه عدم دسترسی ساکنان به امکانات پزشکی از میان برداشته شود.”

کمپ لیبرتی پایگاه پیشین نظامیان آمریکایی مستقر در فرودگاه بغداد بود که در حال حاضر به اقامتگاه شماری از اعضای سازمان مجاهدین خلق تبدیل شده است. این کمپ تا کنون چند بار هدف حملات موشکی نیروهای عراقی قرار گرفته است.

سازمان مجاهدین خلق، نیروهای امنیتی عراق را متهم می‌کند که این حملات را به دستور ایران انجام می‌دهند اما دولت عراق همواره این اتهام را تکذیب کرده است.

دبیرکل سازمان ملل در سال ۲۰۱۴ برای کمک به انتقال اعضای باقیمانده سازمان مجاهدین خلق در عراق به کشورهای دیگر یک دستیار ویژه اختیار کرد. در بیانیه این سازمان آمده بود که این دستیار ویژه با طیف گسترده‌ای از کشورهای عضو سازمان ملل برای تسهیل انتقال اعضای سازمان مجاهدین از اردوگاه لیبرتی به خارج ازعراق همکاری خواهد کرد.

بیانیه این گروه از نمایندگان اتحادیه اروپا برای فدریکا موگرینی، نماینده ارشد اتحادیه اروپا در امور سیاست خارجی، ارسال شده است.

(پایان)

خبرگزاری فارس، دوم ژوئن ۲۰۱۵
لینک به منبع

بیانیه ضدایرانی ۲۲۰ نماینده پارلمان اروپا/درخواست برای بازرسی از مراکز نظامی و انتقاد از وضعیت حقوق بشر

۲۲۰ نماینده پارلمان اروپا با صدور بیانیه‌ای ضد ایرانی از وضعیت حقوق بشر در ایران انتقاد کردند و خواستار بازرسی از مراکز نظامی کشورمان شدند.

خبرگزاری فارس: بیانیه ضدایرانی ۲۲۰ نماینده پارلمان اروپا/درخواست برای بازرسی از مراکز نظامی و انتقاد از وضعیت حقوق بشر

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، گروهی از نمایندگان پارلمان اروپا، که عمدتا ارتباط نزدیکی با گروهک منافقین دارند، روز گذشته (دوشنبه) بیانیه‌ای ضدایرانی صادر کردند.

به گزارش «دویچه وله»، در این بیانیه که برای «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ارسال شده، با ادعای نقض حقوق بشر در ایران خواستار توقف مجازات اعدام و در عین حال آزادی زندانیان سیاسی شده است.

نمایندگان پارلمان اروپا که بیشتر اعضا آن از حامیان گروهک تروریستی منافقین هستند، در این بیانیه که نخست نیز بر روی سایت این گروهک تروریستی قرار گرفت، از ایران خواستند به قطعنامه‌های شورای امنیت درباره برنامه هسته‌ای خود پایبند بماند، به همه سئوالات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پاسخ دهد و در عین حال اجازه بازرسی‌های سرزده از همه سایت‌های نظامی و غیرنظامی خود را بدهد.

آنها همچنین مدعی شده‌اند که ایران در قلب بحران در منطقه قرار دارد و بخشی از راه‌حل به شمار نمی‌آید.

«جرالد دپرز» یکی از نمایندگان پارلمان اروپا در این باره به اظهارنظر پرداخته و مدعی شده، آنچه امروز در ایران رخ می‌دهد با اصول دموکراتیک در اروپا همخوانی ندارد و در نتیجه هر گونه گسترش روابط با ایران باید به بهبود وضعیت حقوق بشر در این کشور مشروط شود.

پیش از این نیز برخی از نمایندگان پارلمان اروپا از جمله «جرالد دپرز» طی نامه‌ای همسو با گروهک منافقین خلق، ضمن متهم کردن ایران به نقض حقوق بشر خواهان اعمال فشار رئیس جدید دستگاه سیاست خارجی اروپا بر ایران شدند.

انتهای پیام

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید