کریم غلامی:مذاکرات هسته ای و نقش مجاهدین در این میان

0
1044

طی چند سال گذشته، هیئت های ایران در تلاش بودند که با طرف آژانس بین المللی اتمی به مذاکره پرداخته و راه حلی برای این مشکل پیدا بکنند. هر بار که آتش تبلیغات مجاهدین بر علیه این مذاکرات شعله ورتر می شد، معلوم می شد که این گروه هر چه بیشتر به تفاهم نزدیکتر می شدند، از آنجایی که مذاکرات بین گروه ایرانی و گروه آژانس بین المللی اتمی رضایت بخش بوده و خبرهایی از رسیدن به یک توافقنامه، سوز و گداز مجاهدین هم بالا گرفته است.

مذاکرات هسته ای و نقش مجاهدین در این میان

کریم غلامی ــ 02.04.2015   یکی از شعارهای مسعود رجوی فراری این بود که ما مفت خوری نمی کنیم و همه چیزمان را با رنج و خون به دست می آوریم، البته این حرف یک ادعای تو خالی مثل بسیاری دیگر از ادعاهایش است. در اصل او یکی از افرادی است که شاخص مفت خوری است. در این راه از مال و جان هر کسی خرج می کند تا به اهداف خود برسد، بدون اینکه حاضر باشد حتی قطره ای از خود در این راه مایه بگذارد. یکی از این سرمایه گذاری های مفت خورانه اش، موضوع انرژی هسته ای ایران است. بعد از سال ۲۰۰۱ و فاجعه ۱۱ سپتامبر و حمله آمریکا به افغانستان و از طرفی دیگر فعالیت گروه های آژانس بین المللی اتمی در عراق برای یافتن سلاح اتمی و شیمایی، این ایده روی میز مسعود رجوی آمد تا با استفاده از فعالیت های انرژی اتمی ایران، موضوع را عوض کرده و ساخت سلاح اتمی در ایران را افشاء کند تا وسیله ای باشد که آمریکا به ایران حمله نظامی بکند.

بعد از آتش بس ایران و عراق و بسته شدن راه تغذیه مسعود رجوی، او همیشه بر آن بود که راهی پیدا بکند که بین ایران و عراق، جرقه جنگ را ایجاد بکند تا راه تنفس تروریستی او باز شود. ولی بعد از سال ۱۹۹۱ و حمله عراق به کویت و جنگ خلیج، ایده ایجاد جرقه و جنگ بین ایران و عراق، سوخت و از آن به بعد تمام سرمایه گذاری مسعود رجوی روی محور ایجاد جرقه و جنگ بین ایران و آمریکا، شد. در سال ۲۰۰۲ اولین به اصطلاح افشاگری مجاهدین تحت نام شورای ملی مقاومت، انجام شد که در آن افشاگری که موضوع نطنز مطرح شد و طی گذشت چند سال این افشاگری ها موجب اعمال تحریم های شدید بر روی ایران شد. این تحریمها، طی سالیان گذشته فشار بسیاری را روی دوش مردم ایران وارد کرده است. این فشار بخصوص بر روی قشر فقیر جامعه ایران، تاثیر فاجعه باری بجا گذاشته است. اما آنچه که خواسته مسعود رجوی مبنی بر ایجاد جرقه و جنگ بین ایران و آمریکا، بود دست نیافت. طی چند سال گذشته، هیئت های ایران در تلاش بودند که با طرف آژانس بین المللی اتمی به مذاکره پرداخته و راه حلی برای این مشکل پیدا بکنند. هر بار که آتش تبلیغات مجاهدین بر علیه این مذاکرات شعله ورتر می شد، معلوم می شد که این گروه هر چه بیشتر به تفاهم نزدیکتر می شدند، از آنجایی که مذاکرات بین گروه ایرانی و گروه آژانس بین المللی اتمی رضایت بخش بوده و خبرهایی از رسیدن به یک توافقنامه، سوز و گداز مجاهدین هم بالا گرفته است. هر روز خبرهایی ضد و نقیض، مبنی بر اینکه توافق در حال شکست خوردن است و یا فلان مزدور و مزدبگیر مجاهدین بر علیه این توافق موضع گرفته است.

به امید روزی که این مذاکرات به نتیجه برسد و تحریم ها برداشته شود تا فشار اقتصادی از روی دوش مردم ایران برداشته شود و اینکه مسعود رجوی این آرزو را که ایران مورد حمله امریکا قرار بگیرد را با خود به گور خواهد برد. هیچ میهن پرستی حاضر نیست که خاک کشورش به دست بیگانگان بیفتد.

منبع : ایران فانوس 

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید