محمد کرمی: چرا فرقه رجوی را در آلبانی تبعید کردند

0
690

چرا فرقه رجوی را در آلبانی تبعید کردند !!؟؟ (متن مصاحبه با مردم تی وی) قسمت اول

 محمد کرمی، وبلاگ عیاران، پاریس، هجدهم دسامبر ۲۰۱۷:… این انتقال از اشرف سابق به لیبرتی و پس از لیبرتی به البانی از معاملاتی بود که فرقه رجوی با وزارت خارجه امریکا انجام داده . یعنی به خواسته های امریکا گردن نهاد. این مسله به وضوح در بیانه ای که در تاریخ ۲۸ سپتامبر ۲۰۱۲ توسط وزارت خارجه ان زمان که خانم هیلاری در این منصب بود صادر شد . در بیانیه صریحا … 

تیرانا آلبانی مجاهدین خلق فرقه رجوی تروریسم فساد قاچاقبرده داری مدرن در آلبانی باعث فاصله گرفتن اروپا از این کشور شده است

لینک به منبع

چرا فرقه رجوی را در البانی تعبید کردند !!؟؟ قسمت اول

https://youtu.be/LKHnQ9IAJ_k

از دقیقه ۵۰ به بعد مصاحبه مربوط به من می باشد که از گفتاری به نوشتاری تبدیل شده است .

مروری کلی بر شرایط فرقه رجوی از زمانی که در البانی مستقر شدند تا پروسه ای که در این ۵ سال در البانی سپری کردند . این بحث چند قسمت است که به شرح زیر است

– مقدمه
-پایگاه ها و کمپ اشرف در البانی
– پروسه فعالیت های فرقه در البانی
– علت حکم اخراج
– تبعید به روستا مانه زا در نزدیکی شهر دورس و ایجاد کمپ اشرف ۳
شرایط و اعضا اسیر و فرار و ریزش نیروها

مقدمه : این هفته می خواهم این موضوع را کامل باز کنم و توضیح بدهد که از زمانی که فرقه رجوی را به البانی انتقال دادند ، تا زمانی که به اجبار انها را به تعبید فرستادند ، چه پروسه ای را طی کردند .

البته یک نکته ای را یاد اوری کنم ، این انتقال از اشرف سابق به لیبرتی و پس از لیبرتی به البانی از معاملاتی بود که فرقه رجوی با وزارت خارجه امریکا انجام داده . یعنی به خواسته های امریکا گردن نهاد. این مسله به وضوح در بیانه ای که در تاریخ ۲۸ سپتامبر ۲۰۱۲ توسط وزارت خارجه ان زمان که خانم هیلاری در این منصب بود صادر شد . در بیانیه صریحا از همکاری فرقه رجوی برای خروج و نقل انتقالات اشاره میکند . البته از سال ۲۰۱۳ به بعد اقای جان کری به شدت دنبال این جابجائی از عراق به البانی بود . جدا از نقش و فعالیت چشمگیر اقای مارتین کوبلربه عنوان نماینده ویژ سازمان ملل ه به هیچ عنوان از دشنام ها و توهین ها و هوچیگری فرقه رجوی جانخود و مسله انتقال را تاز مانی که این مسئولیت را بر عهده داشت به بهترین شکل ممکن اجرا کرد. گزارش ان را به سازمان ملل و در جلسه شورای امنیت داده بود. اقای جان کری یکی از مورد اعتماد ترین مشاورین خود یعنی اقای جاناتان وینر را به عنوان نماینده ویژه دولت امریکا به این سمت برگزید که مستقیم از عراق این موضوع را دنبال کند که تا پایان این پروژه اقای جاناتان دائم در حال رایزنی با دولت البانی بود که این کشور بپذیرد که تمامی افراد تشکیلات فرقه رجوی به البانی انتقال داده شوند . در همین رابطه اقای جان کری چندین بار به ملاقات نخست وزیر البانی رفت تا این افراد بعد از سنگ اندازی های بی نهایت همه به البانی انتقال داده شدند .

در تاریخ ۷ ماه می ۲۰۱۳ یعنی ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ اولین سری از کمپ لیبرتی به شهر تیرانا در البانی انتقال داده شدند . و اخرین گروه که ۲۸۰ نفر بودند در ۹ سپتامبر ۲۰۱۶ یعنی۱۹ شهریور ۱۳۹۵ وارد البانی شدند . جابجائی تقریبا ۲۸۰۰ نفر سه سال وسه ماه طول کشید .

-پایگاه ها و کمپ اشرف در البانی

در زمانی که وارد البانی شدند در توی شهر پایگاه مختلفی داشتند ، همین طور تعدادی پایگپاه هم در بیرون شهر داشتند به اضافه یک کمپ که شرح زیر بود.
پایگاه معرف به مفید که ۹ واحد اپارتمان بود، در منطقه کاشار در میدان دوکا قرار داشت . که حدود ۷۰۰ نفر در این پایگاه مستقر شده بودند .

– پایگاه رشید در منقطه توهین ، هتلی بود ۳-۴ طبقه که ۲۰۰ نفر در این پایگاه مستقر بودند.
– پایگاه گیتی در منطقه کُم بیناد ، هنرستان فنی تخلیه شده ای بود که دوطبقه بود نزدیک ۱۵۰ نفر مستقر بودند .
– پایگاه حسینی در منطقه سیتی پارک قرار داشت که مختص زنان بود.
-بعد از سیتی پارک به سمت شهرک ووره ۳-۴ خانه ویلائی را تبدیل که پایگاه کرده بودند .
– در منطقه سیتی پارک نزدیک پمپ بنزین کمپ اشرف ۲ را راه انداخته بودند که محل وسعی بود که در واقع کمپ اصلی بود و ساختمان مختلفی در نزدیکی در اختیار گرفته بودند که یکی از محل ها معروف به ساختمان شیشه ای بود . زمانی که مجبور به ترک بعضی از پایگاه های داخل شهر شدند در کمپ اشرف ۲ سوله های مسقفی زده بودند که نفرات را جا بدهند و مدتی هم شروع به بنگال سازی کردند . ( در گذشته که د رلیبرتی بودند ، لیبرتی را اشرف ۲ نام گذاری کردند . بعدا در البانی در منطقه سیتی پارک هم که کمپ اصلی را راه اندازی کردند به اسم اشرف ۲ نام گذاری کردند .)
– در توی شهر تیرانا چندین خانه هم کرایه کرده بودند که برای موارد خاص استفاده می کردند .
– تحویل گیری پادگان سابق ناتو در نزدیکی فرودگاه تیرانا، نزدیک یک سال ان را تحویل گرفته بودند . با رویا های زیادی درون ان پادگان مشغول اماده سازی بودند اما از انجائی که ….ادامه دارد

محمد کرمی oyanyoldash@yahoo.com

*** 

آن خدابنده سینگلتون کنفرانس تیرانا، آلبانی مجاهدین خلق مریم رجوی Free Media Institute meeting on the fight against terrorism (VIDEO)

OLSI JAZEXHI AlbaniaDr Olsi Jazexhi: Double standards in Albania’s fight against terrorism 

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید