عفو بین‌الملل: زنان پناهجو قربانی آزارهای جنسی می‌شوند

0
1879

عفو بین الملل از مقامات مسئول خواسته است، امنیت زنان پناهجوی تنها و کودکان و مادران آن‌ها را تأمین کنند. تیرانا حسن در این رابطه می‌گوید که دست‌کم در اقامت‌گاه‌های موقت باید حمام‌ها و توالت‌های مردانه و زنانه و هم‌چنین محل خواب جداگانه برای این افراد ایجاد و تعبیه شود. نماینده عفو بین‌الملل هم‌چنین خواهان تنظیم و تسهیل قوانین مهاجرت برای کسانی است که ناگزیرند زادگاه خود را ترک کنند. تیرانا حسن می‌گوید: «پذیرفتنی نیست که این افراد در راه اروپا هم هم‌چنان مورد تحقیر قرار گیرند و با مسئله‌ی ناامنی روبرو باشند.»

عفو بین‌الملل: زنان پناهجو قربانی آزارهای جنسی می‌شوند

دویچه وله ـ 19.01.2016

بر اساس تازه‌ترین گزارش عفو بین‌الملل، پناهجویان زن از سوی قاچاقچیان، نیروهای امنیتی و نیز دیگر مردان پناهجو در اقامت‌گاه‌های موقت کشورهای اروپایی مورد اذیت‌های جنسی قرار می‌گیرند.

عفو بین‌الملل در تازه‌ترین گزارش خود که در روز دوشنبه (۱۸ ژانویه / ۲۸ دی) منتشر کرده است از آزارهای جنسی پناهجویان زن در مسیر بالکان و یونان، هم‌چنین در اقامت‌گاه‌های موقت این گروه در آلمان خبر می‌دهد.

این گزارش در نروژ بر پایه‌ی مصاحبه با ۴۰ تن از زنان و دختران پناهجویی تهیه شده که در چند ماه گذشته از ترکیه از طریق یونان و مسیر بالکان به این کشور وارد شده‌اند.

تیرانا حسن، نماینده‌ی نهاد یادشده، در این رابطه یادآور می‌شود که “آزارهای جنسی زنان پناهجو حتی در خاک اروپا نیز ادامه داشته است”.

بیشتر بخوانید: حضور دست‌کم ۲۱پناهجو در میان متهمان تعرض جنسی در کلن

به گفته‌ی تیرانا حسن، از این زنان هم‌چنین خواسته شده که در قبال دریافت لباس یا کمک به فرار از طریق قایق خود را در اختیار قاچاقچیان یا ماموران امنیتی قرار دهند.

پناهجویان زن گفته‌اند که در اقامت‌گاه‌های کشورهای اروپایی، اغلب پناهجویان مرد آن‌ها را هنگام نظافت در حمام‌ “زیرنظر می‌گرفتند و آنان مجبور بودند در بیشتر مواقع شب‌ها در فضای آزاد بخوابند”.

در این گزارش هم‌چنین به‌طور کلی از کمبود مراقبت‌های پزشکی، محدود بودن جیره‌ی غذایی و وضعیت نابسامان حمام‌ها و توالت‌های اقامت‌گاه‌های موقت پناهجویان، انتقاد شده است.

بیشتر بخوانید: مرکل: پس از تعرضات کلن تشدید قوانین پناهجویی ضروری است

عفو بین الملل از مقامات مسئول خواسته است، امنیت زنان پناهجوی تنها و کودکان و مادران آن‌ها را تأمین کنند. تیرانا حسن در این رابطه می‌گوید که دست‌کم در اقامت‌گاه‌های موقت باید حمام‌ها و توالت‌های مردانه و زنانه و هم‌چنین محل خواب جداگانه برای این افراد ایجاد و تعبیه شود.

نماینده عفو بین‌الملل هم‌چنین خواهان تنظیم و تسهیل قوانین مهاجرت برای کسانی است که ناگزیرند زادگاه خود را ترک کنند. تیرانا حسن می‌گوید: «پذیرفتنی نیست که این افراد در راه اروپا هم هم‌چنان مورد تحقیر قرار گیرند و با مسئله‌ی ناامنی روبرو باشند.»

در همین زمینه:

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید