مجاهدین آلت دست مخالفان ایران

0
1457

مجاهدین آلت دست مخالفان ایران

مزدا پارسی، انجمن نجات، مرکز فارس، سیزدهم ژانویه ۲۰۱۶:… هر چند که پروپاگاندای مجاهدین خلق علیه ایران معمولاً در جامعه ی بین المللی راه به جایی نمی برد – به دلیل نقش شدیداً بی اهمیت گروه در مسائل منطقه ای – گروه هایی هم هستند که دستی به سر و گوش مجاهدین می کشند. مخالفان ایران در امریکا و عربستان سعی می کنند در قبال خدمات مادی و معنوی مجاهدین آن ها را مورد الطفات قرار دهند …

لینک به منبع

لینک به متن انگلیسی

مجاهدین آلت دست مخالفان ایران

مسعود رجوی تروریسم ملک سلمان عربستان سغودیدر چند روز اخیر، در پی رویدادهای تعارض برانگیز میان ایران و عربستان سعودی، رسانه های مجاهدین خلق تبلیغات گسترده ای در راستای اهداف عربستان و علیه جمهوری اسلامی به راه انداخته اند. عجیب نیست که مجاهدین خلق همواره در جبهه ی هر کشور و دولتی ست که دست بر قضا دشمن تهران شود ; چنانچه در زمان مذاکرات هسته ای میان ایران و غرب ، مجاهدین هر چه در توان داشتند انجام دادند دروغ ها و اطلاعات غلطشان درباره ی برنامه ی هسته ای ایران را بارها و بارها تکرار کردند تا توافقی حاصل نشود و روابط مخاصمه آمیز قبلی عادی نشود.

هر چند که پروپاگاندای مجاهدین خلق علیه ایران معمولاً در جامعه ی بین المللی راه به جایی نمی برد – به دلیل نقش شدیداً بی اهمیت گروه در مسائل منطقه ای – گروه هایی هم هستند که دستی به سر و گوش مجاهدین می کشند. مخالفان ایران در امریکا و عربستان سعی می کنند در قبال خدمات مادی و معنوی مجاهدین آن ها را مورد الطفات قرار دهند. دانیل لاریسون از مجله ی امریکن کانسروتیو درباره ی انگیزه ی حامیان مجاهدین برای همبستری با این گروه تبعیدی فرقه گرای خشونت طلب که می دانند مورد تنفر ایرانی هاست ، توضیح می دهد. وی می نویسد:” دیدگاه ها و اولویت های مردم آن کشور دیگر برای مخالفان اصلاً مهم نیست .. تبعیدی ها وانمود می کنند که به نمایندگی از کشورشان حرف می زنند و اربابانشان در اینجا تظاهر می کنند که حرف آن ها را باور می کنند.”

لریسون مجاهدین خلق را ” فرقه ای تمامیت خواه” و ” سازمانی هولناک” توصیف می کند که سیاست گذاران امریکایی به دلایل خودشان از سر نفاق آن را مورد تفقد قرار می دهند. وی شرح می دهد که حامیان مجاهدین خلق در امریکا خواسته های تخیلی تبعیدی ها را در مناظره های سیاسی خود نقل قول می کنند تا تأکید کنند که امریکا باید همان کاری را انجام دهد که آن ها ادعا می کنند اپوزیسیون می خواهد.

همین ماجرا درباره ی عربستان سعودی هم صدق می کند. سعودی ها به دنبال هر متحدی هستند که اتحاد آن ها علیه رقیب قدرتمندشان یعنی جمهوری اسلامی در منطقه را تقویت کند. به عنوان کشوری همسایه ، آن ها بسیار بهتر از امریکایی ها می دانند که مجاهدین هیچ پایگاه اجتماعی در ایران ندارند و هرگز بازگو کننده ی خواسته های مردم ایران نیستند اما آن ها نیز ترجیح میدهند که گروه های تروریست فرقه گرایی چون داعش و مجاهدین را پناه دهند تا به شرایط خودشان در منطقه ثبات بخشند و همزمان به دوستان جنگ طلبشان در غرب نیز یاری دهند.

دانیل لریسون بر این باور است که ” جاه طلبی های تبعیدی ها و توهمات مخالفان ” به منافع هر دو ملت ایران و امریکا آسیب می رساند اما این نکته را در نظر نمی گیرد یا نمی داند که حمایت مخالفان ایران از مجاهدین خلق وضعیت مجاهدین خلق در میان جامعه ی ایران را خراب تر می کند.

در حالی که پروپاگاندای مجاهدین درباره ی مجازات اعدام در ایران تمامی ندارد و رهبر این گروه وعده ی ایران آینده ی بدون اعدام می دهد ، حمایت همه جانبه و گسترده اش از عربستان سعودی پس از اعدام ۴۷ نفر از جمله یک روحانی شیعه ی منتقد به نظامی سعودی ، در یک روز، نشان از تاکتیک های فریب کارانه و غیرقابل اعتماد این گروه در رویکرد به اصطلاح مبارزاتی اش علیه ایران دارد.

به هر روی ، فریب کاری های فرقه ی رجوی برای جلب حمایت دشمنان ایران تنها از آن ابزاری برای دستان حامیانش ساخته است. نهایتاً این حمایت ها برای مجاهدین خلق کامیابی در پی نخواهد داشت . تاریخ مصرف مجاهدین خلق نیز روزی سرخواهد آمد، درست مانند آنچه برای القاعده و دیگر گروه های تروریستی نیابتی رخ داد.

مزدا پارسی

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

آرشیو موضوع : تحقیق و پژوهش

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید