«حکومت اسلامی» مسئولیت حملات پاریس را پذیرفت

0
1109

«حکومت اسلامی» مسئولیت حملات پاریس را پذیرفت

به گزارش خبرگزاری فرانسه، گروه «حکومت اسلامی» در بیانیه‌ای که در اینترنت منتشر کرده با پذیرش مسئولیت این حملات نوشته‌است که «هشت تن از برادران با پوشیدن کمربندهای انفجاری و حمل سلاح، حمله‌ای مقدس را علیه صلیبیون فرانسه به اجرا درآوردند.» بنا بر گزارش‌ها، گروه داعش می‌گوید که این حملات را در پاسخ به «توهین به پیامبر اسلام و حملات هوایی که علیه قلمرو داعش انجام شده» ترتیب داده است. داعش در بیانیه خود هم‌چنین هشدار داده است که در صورت ادامه سیاست‌های فرانسه به شکل کنونی، این کشور هم‌چنان یکی از کشورهای در صدر فهرست داعش برای حملات تروریستی باقی خواهد ماند. به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه که در کشورش سه روز عزای عمومی اعلام کرده نیز گفته‌است که گروه «حکومت اسلامی» (داعش) مسئول این حملات در پاریس است. وی این حملات را با عنوان «اعلان جنگ» به کشورش توصیف کرده و بنا بر گزارش‌ها دولت فرانسه هم‌اینک ۱۵۰۰ سرباز را برای برقراری امنیت بسیج کرده‌است.

رادیو فردا ـ 15.11 2015

یکی از مجروحان در کنسرت سالن باتاکلان، پاریس

یکی از مجروحان در کنسرت سالن باتاکلان، پاریس

گروه حکومت اسلامی، داعش، در بیانیه‌ای مسئولیت حملات روز جمعه ۲۲ آبان پاریس را که دست کم ۱۲۹ کشته برجای گذاشت، به عهده گرفته است.

شامگاه جمعه پاریس شاهد ۶ حمله هم‌زمان تروریستی بود که چنین خشونتی از زمان جنگ جهانی دوم به این‌سو در این شهر بی‌سابقه بوده‌است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، گروه «حکومت اسلامی» در بیانیه‌ای که در اینترنت منتشر کرده با پذیرش مسئولیت این حملات نوشته‌است که «هشت تن از برادران با پوشیدن کمربندهای انفجاری و حمل سلاح، حمله‌ای مقدس را علیه صلیبیون فرانسه به اجرا درآوردند.»

بنا بر گزارش‌ها، گروه داعش می‌گوید که این حملات را در پاسخ به «توهین به پیامبر اسلام و حملات هوایی که علیه قلمرو داعش انجام شده» ترتیب داده است.

داعش در بیانیه خود هم‌چنین هشدار داده است که در صورت ادامه سیاست‌های فرانسه به شکل کنونی، این کشور هم‌چنان یکی از کشورهای در صدر فهرست داعش برای حملات تروریستی باقی خواهد ماند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه که در کشورش سه روز عزای عمومی اعلام کرده نیز گفته‌است که گروه «حکومت اسلامی» (داعش) مسئول این حملات در پاریس است.

وی این حملات را با عنوان «اعلان جنگ» به کشورش توصیف کرده و بنا بر گزارش‌ها دولت فرانسه هم‌اینک ۱۵۰۰ سرباز را برای برقراری امنیت بسیج کرده‌است.

این حملات که در چندین نقطه ورزشی و تفریحی پاریس رخ داد دست‌کم ۱۲۸ کشته برجای گذاشته است؛ شبکه خبری سی‌ان‌ان شمار کشته‌شدگان این حملات را «حداقل ۱۵۳ نفر» ذکر می‌کند و به نقل از مقام‌های امنیتی فرانسه می‌گوید که تعداد نهایی جان‌باختگان ممکن است بیشتر از این تعداد باشد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، منابع امنیتی هم‌چنین می‌گویند که در حملات روز جمعه ۳۰۰ نفر مجروح شده‌اند که حال ۸۰ نفر از آنها وخیم است.

شاهدان عینی در یک سالن کنسرت که یکی از اهداف حملات شامگاه جمعه بود می‌گویند که حمله‌کنندگان در جریان حمله بانگ الله اکبر سر می‌داده‌اند.

بنا بر گزارش‌ها، هفت تن از حمله‌کنندگان در پی انفجار انتحاری جان باخته و یک حمله‌کننده نیز با تیراندازی پلیس کشته شده‌است.

مقام‌های قضایی فرانسه می‌گویند که ممکن است حمله‌کنندگان دیگری هنوز در حال گریز در سطح شهر باشند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، در نزدیکی جسد یکی از افرادی که خود را نزدیک به استادیوم فوتبال در پاریس منفجر کرده یک گذرنامه سوری یافت شده‌است.

در همین حال، رسانه‌های آلمانی از بازداشت فردی مرتبط با حملات پاریس در ایالت بایرن آلمان خبر می‌دهند؛ به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، پلیس آلمان هنوز ارتباط این دستگیری با حوادث پاریس را تأیید نکرده‌است.

حمله به اطراف استادیوم

در یکی از موارد، سه مهاجم انتحاری نقاطی را در اطراف استادیوم «استاد دوفرانس»، در شمال پاریس، هدف حمله قرار دادند، استادیومی که در آن رئیس جمهوری فرانسه  وزیر خارجه آلمان در حال تماشای مسابقه فوتبال بین تیم ملی کشورش با تیم ملی آلمان بودند.

یکی از شاهدان عینی ایرانی حاضر در این محل به رادیو فردا می‌گوید که این حملات در حالی صورت گرفت که نیروهای انتظامی حاضر در اطراف استادیوم به خاطر دریافت خبر یک تهدید امنیتی مربوط به یک ایستگاه قطار در روز جمعه، در آماده‌باش بیشتری به‌سر می‌بردند.

فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهوری فرانسه، بامداد شنبه یک نشست امنیتی ویژه ترتیب داد و در گفت‌وگو با رسانه‌ها قول داد که واکنش کشورش به این حملات «بی‌رحمانه» خواهد بود.

وی هم‌چنین در سراسر کشور وضعیت اضطراری اعلام کرده و دستور به بستن تمامی مرزهای فرانسه داده است.

حمله به کنسرت راک

در همین حال، در یکی از حملات شامگاه جمعه، چهار فرد مسلح به سالن موسیقی باتاکلان در پاریس حمله کرده و بیش از ۸۰ جوان را در این محل به قتل رساندند.

محلی نزدیک به سالن کنسرت باتاکلانمحلی نزدیک به سالن کنسرت باتاکلان

این حمله در جریان اجرای موسیقی راک توسط یک گروه آمریکایی در این سالن رخ داد.

حمله‌کنندگان بقیه حاضران در سالن را گروگان گرفتند اما با ورود پلیس به محل سه تن از مهاجمان  با منفجر کردن کمربندهای انتحاری دست به خودکشی زدند.

نیروهای پلیس سپس با سلاح‌های سنگین به این سالن وارد شده و مهاجمی دیگر را به قتل رساندند اما گفته می‌شود تعداد دیگری از مهاجمان ممکن است از محل گریخته‌باشند.

گروه معروف موسیقی «یو۲» نیز که قرار بود شنبه شب در پاریس کنسرت داشته باشد اعلام کرد که به خاطر وقوع این حملات، برنامه کنسرت خود را به تعویق انداخته است.

حملات دیگر

هم‌زمان، حمله به یک رستوران کامبوجی در مرکز پاریس دست‌کم ۱۴ کشته برجای گذاشته‌است.

بنا بر گزارش‌ها، شامگاه چهارشنبه چهار تن دیگر نیز در منطقه ۱۰ پاریس کشته شده و چهار نفر نیز در خیابان جمهوری همین منطقه به قتل رسیده‌اند.

در منطقه یازده پاریس نیز ۱۹ نفر بیرون بار «بل اپیپ» به قتل رسیدند.

سال گذشته نیز در جریان حمله مسلحانه به دفتر هفته‌نامه طنز شارلی ابدو و یک سوپرمارکت یهودی در پاریس، ۱۹ روزنامه‌نگار، کارتونیست و شهروند کشته شدند.

القاعده شبه جزیره عربستان، مسئولیت آن حمله را بر عهده گرفته بود.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید