فرقه ی رجوی پرچمدار آل سعود

0
1376

فرقه ی رجوی پرچمدار آل سعود

مزدا پارسی، انجمن نجات، مرکز فارس، بیست و ششم سپتامبر ۲۰۱۵:…  انتقاد به عملکرد ضعیف دولت سعودی در برگزاری مراسم حج در سطح رسانه های بین المللی واکنشی کاملاً عادی به نظر می رسد. این در حالی ست که در سایت های فرقه ی رجوی اخبار حوادث منا با سوگیری به نفع مقامات سعودی بازتاب داده می شود و جمهوری اسلامی که واکنش انتقادی به این حوادث داشته است متهم به دجال گری می شود

لینک به منبع

فرقه ی رجوی پرچمدار آل سعود

مراسم حج امسال بی گمان یکی از دردناک ترین و فاجعه بارترین حوادث در سطح بین المللی بود. سقوط جرثقیل غول پیکر در مسجد الحرام که منجر به مرگ چندین تن از زائران خانه خدا شد فاجعه ی کمی نبود که حادثه منا هزاران تن از زائران را به کام مرگ کشاند.

طبیعی ست که در پی وقوع چنین حوادثی، به ویژه در سطح بین المللی انگشت اتهام به سوی دولت متولی مراسم نشانه رود. عربستان سعودی به عنوان متولی مناسک حج سالانه دریافت کننده ی مبالغ هنگفت هزینه ی سفر حج مسلمانان است و انتظار می رود که در برگزاری مراسم و برقراری نظم و امنیت حجاج در طول فرایند حج اهتمام لازم را به عمل آورد. اما وقوع حوادثی چنین مرگبار نمره کارنامه ی دولت سعودی را بسیار تنزل می دهد.

انتقاد به عملکرد ضعیف دولت سعودی در برگزاری مراسم حج در سطح رسانه های بین المللی واکنشی کاملاً عادی به نظر می رسد. این در حالی ست که در سایت های فرقه ی رجوی اخبار حوادث منا با سوگیری به نفع مقامات سعودی بازتاب داده می شود و جمهوری اسلامی که واکنش انتقادی به این حوادث داشته است متهم به دجال گری می شود . غالب اخبار منتشر شده در پروپاگاندای مجاهدین خلق در جهت تطهیر دولت سعودی و توجیه بی کفایتی آن ها و در مقابل متهم کردن دولت ایران به مخالفت سیاسی با سعودی هاست.

وقوع چنین رویدادهای فاجعه آمیزی در مراسم و گردهمایی های بین المللی بی سابقه نیست. شاید اخیرترین آن فروریختن پلی در برزیل در جریان رقابت های جام جهانی فوتبال ۲۰۱۴ بود و که موجی از انتقاد های کشورهای جهان نسبت به دولت برزیل و عدم کفایت آن در برگزاری رقابت ها به دنبال داشت.

حال اینکه چرا مجاهدین خلق بدین سان آشکارا از دولت سعودی حمایت می کنند و در وب سایت هایشان اثری از ابراز تأسف و همدردی برای کشتار بیش از صد تن از هموطنان و مفقود شدن شمار زیادی از دیگر هموطنان وجود ندارد. در مقابل اخبار واکنش خصمانه خطیب جمعه ی مکه و دیگر مقامات سعودی به انتقادهای جمهوری اسلامی دیده می شود. شگفت آن که همواره در صورت وقوع زلزله ای در ایران که از بلایای طبیعی محسوب می شود ، حتی اگر خسارت جانی هم در پی نداشته باشد، بلافاصله چهره ی غمزده و پیام تسلیت مریم رجوی روی صفحات ماشین تبلیغاتی مجاهدین خلق دیده می شود و جمهوری اسلامی مقصر بلای آسمانی تلقی می شود.

حمایت فرقه ی رجوی از سعودی ها البته تازگی ندارد. در حالیکه بازوی تروریستی و شکنجه گر سعودی ها در منطقه یعنی داعش که جنایات آن در طول تاریخ بی سابقه است، از سوی مجاهدین خلق ” عشایر انقلابی ” و ” انقلابیون عراق” خوانده می شود ، بدیهی ست که هوادرای از آل سعود در دستور کار مجاهدی خلق قرار گرفته است. همچنین تاکنون گزارشای بسیاری از حمایت مالی سعودی ها از فرقه رجوی در رسانه ها منتشر شده است و دیدار مریم رجوی با مقامات سعودی در پاریس از تازه ترین اخبار از حسن روابط میان رجوی و آل سعود است.

علیرغم همه تلاش های دستگاه تبلیغاتی فرقه ی رجوی ، گزارش های شاهدان عینی حادثه منا و همچنین فیلم ها و عکس های موجود در صفحات شبکه های اجتماعی و وب سایت های خبری مستقل ، همه حاکی از سوءمدیریت برگزارکنندگان مناسک منا است و اگر مقامات عربستان سعودی منطقی ومسئولیت پذیر باشند کمترین واکنش آن ها باید عذرخواهی از بازماندگان حادثه و خانواده های داغدار باشد. همچنین، گزارش های متعدد حاکی از آن است که تدابیر امنیتی ویژه جهت عبور ولیعهد عربستان از محل و مسدود شدن مسیرهای فرعی ، حادثه ی منا را رقم زده است.

حمایت مجاهدین خلق از آل سعود یک نکته را درباره ی این فرقه روشن می کند و آن این است که واژه ” خلق” که مراد از مردم جهان است – که در این مراسم از اقصی نقاط جهان حضور داشتند – به هیچ روی برازنده ی مجاهدین نیست. شاید بتوان آن ها را نه مجاهدین خلق که ” پرچمدار آل سعود” نامید.

مزدا پارسی

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید