دخالت صریح و وقیحانه باند رجوی درامور داخلی سوریه

0
1054

تا امروز داعش بخش های بزرگی از مناطق صحرائی میان سوریه و عراق را تحت کنترل خود در آورده است. منطقه تحت کنترل داعش از شمال محدود است به ترکیه از جنوب به عربستان سعودی. این دو کشور در عمل از شبه نظامیان داعش حمایت می کنند. بار سنگین برای سوریه در درجه اول از دست دادن منابع نفت در شرق، در مخاطره قرار گرفتن تولید گاز و حملات مکرر به امکانات برق رسانی است.

دخالت صریح و وقیحانه باند رجوی درامور داخلی سوریه

صابر ـ ایران اینترلینک ـ 25.05.2015   سیمای ضد آزادی رجوی که حداکثر اعتبارش بیان نظرات یک گروه مافیایی است، همواره آه وفغان سر میدهد که رژیم ایران در ممنطقه وجهان دخالت میکند وباید که ارباب عمو سام دربرابر این دخالت های موهوم ایران ، جانب ” مماشات ” را رها کرده وبرخورد جدیتری با آن بکند!

اما نوبت به خود که می رسد ، خودشان را مجاز میدانند که درامور هرکشوری وازجمله سوریه و… دخالت خشنی کرده وبجای انجام نقش یک رسانه، دریک طرف دعوا قرارگرفته و اخبار را بنفع آنها جهت دار نموده و درحد وسع خود ودرهماهنگی کامل با رسانه های امپریالیستی وصهیونیستی ، درامور داخلی دیگران دخالت میکنند.

علاوه براینکه قسمت قابل توجهی از رسانه های این گروه دغلکار ، مشغول خبر سازی برعلیه سوریه وایجاد جنگ روانی برعلیه اکثریت مردم ودولت قانونی آن کشور ، اخیرا مصاحبه ای با فردی که ” سرتیب مثقال البطیش ” که دراینجا عضو شورای فرماندهی انقلاب؟! سوریه معرفی شده ، انجام داده که استعمال کلمات وادبیات خاص رجوی دراین مصاحبه بسیار عجیب وروشن است و برخواننده ایرادی وارد نیست که اگر قضاوت کند که این حرف ها به این ژنرال که خود سر درآستانه ی امپراطوری جهانی نهاده، دیکته شده وسخنان او نمونه ی بارز ” کپی برابر اصل است” میباشد!

او میگوید:

” برادران ایرانی ام، از سوریه مجروح با شما صحبت می‌کنم از میان قربانیان آن، از میان کودکان و زنان و افراد مسن، از میان ویرانی عظیم در شهرها و روستاها که خشک و تر را با هم سوزانده است . تقریبا ۵سال است که ما از این وضعیت رنج می‌بریم، وضعیتی فاجعه‌بار که علت و مسبب آن رژیم دیکتاتوری است که توسط حکومت آخوندی حاکم بر ایران و باندهای آن در منطقه حمایت می‌شود “.

اینکه مخاطب او ( برادران ایرانی) که باشند، فعلا بماند!

اما اگر شهرو روستا های سوریه ویران شده وکودکان و… قربانی شده اند، مسبب اصلی اش سران آمریکا و اروپا ست که برطبق مقررات ” نظم نوین جهانی” مایل نیستند که رژیمی مانند بشار اسد که ” نافرمان ” ودیکتاتور ” بد ” است ، برپا بماند وبجای آن کشور سوریه تکه پاره شده ودرخدمت استراتژی ایجاد خاورمیانه ی بزرگ باشد ویا یک رژیم دیکتاتوری ” خوب ” وعربستان گونه بوجود آید و ارتش آزاد؟؟ سوریه آلت فعل دست چندم اجرای این برنامه های تجاوزکارانه ، درکنار نیروهای تکفیری مهمتر ازخود مانند داعش، النصره، احرارالشام، توحید و…شده است!

دراینجا لازم است این سئوال مطرح گردد که بموجب کدام خط وبرنامه ی ارائه شده ، این گروه خودرا ارتش انقلابی میداند؟!

اگر این جریان با لحاظ عملکردهایش انقلابی محسوب گردد، دراینصورت نظام آمریکائی وسیستم صهیونیستی که انقلابی تر باید باشند!!

مصاحبه جنین ادامه پیدا میکند:

” اما اکنون روزانه شاهد شکستهای نظامی رژیم در عراق، سوریه و یمن هستیم. در سوریه اکنون هیچ جایی چه از نظر مادی و چه معنوی برای عناصر رژیم ایران وجود ندارد. کینه مردم سوریه نسبت به رژیم افزایش یافته و روز به روز کینه آنها از رژیم ایران … بیشتر می‌شود “.

بلی بشرحی که اززبان یک نشریه ی معتبر آلمانی درآخر این متن خواهد آمد، حکومت بشار اسد واقعا تحت فشارهای بیحد است و مجبور شده که در کنار تلاش برای تهیه ی ارزاق مردم، در۱۶۰ جبهه بجنگد والبته شکست های موضعی وفراز وفرودهایی درکارش خواهد بود!

قبح این ادعا دراین است که ایران درگیر جنگ مستقیم با نوکران غرب در سوریه نیست وادعای چنین چیزی که شکست خورده ، عجیب است.

ایران بعنوان متحد استراتژیک سوریه ، نقشی در این کشور دارد ولی نقش تعیین کننده مربوط به ایران نبوده و اوضاع وخیم سوریه نتیجه ی عملکرد ونقشه های دور ودراز پیچیده ی دیگران است.

به عراق که میرسیم باید گفت که بازهم این ایران نبوده که با تجاوز نظامی به عراق ، این کشور رادچار ویرانی کرده باشد وعلیرغم نفوذی که بطور طبیعی دراین کشور وجود دارد، بازهم نقش درجه اول ازآن دیگران است!

این ژنرال عضو ارتش انقلابی ؟؟!! سوریه میگوید:

” چنان‌چه شنیده باشید دیشب در جسرالشغور در بیمارستان جسرالشغور توانستیم تعداد زیادی از آنها را اسیر و تعداد بیشتری را از پای درآوریم و اکنون پیروزیها در شمال و جنوب سوریه ادامه دارد. در سوریه، شکستهای رژیم ایران و شبه‌نظامیانش به عقب‌نشینی و از دست دادن مواضع یکی پس از دیگری از مدتها پیش آغاز شده است “.

بلی این موضوع صحیح است که شما ویارانتان بیمارستانی را با بستری هایش تصرف کردید که ارتش سوریه هم دریک عمل غافلگیرانه موفق به نجات سربازان زخمی خود ازاین بیمارستان شد!

البته ما هم براین موضوع واقفیم که با روی کار آمدن ملک سلمان درعربستان، برمیزان دخالت درسوریه افزوده شده و تکفیری ها ونوکران غرب فعال تر شده اند وطبیعی است که پیش روی هایی داشته باشند.

ما این موضوع را هم میدانیم که همه ی نیروهای شما ارتش آزادی ها، درکنار داعش و…، دراردوگاهی درجنوب ترکیه مدام درحال مجهز شدن و ورود به داخل سوریه هستند وازمنابع واحدی برای کسب این پیروزی ها بهره میبرند که ازنظر شما ایرادی ندارد، فقط ایراد کار دراین است که ایران کمک های لجستیکی را نباید درحق متحد قانونی خود انجام دهد!

” سرتیب مثقال البطیش ” میگوید:

” رژیم کینه توز ایران دستاوردی جز به هدر دادن ثروتهای مردم منطقه با جنگهای خانمانسوز نداشته است هدف آن نابودی خلقهای منطقه و آواره کردن آنهاست. هدف آن افزایش کینه و فرقه‌گرایی کریه و زشت و ظالمانه در میان خلقهاست “.

این نهایت بیشرمی است که گناه های دنیای متجاوز غرب را به حساب ایران میگذارید وآیا نمیدانید که کمک های احتمالی ایران به کشور متحد خود دهها برابر کمتر ازمیزان کمک های عربستان، مرتجعین منطقه، ترکیه و جهان غرب به تکفیری ها ست ؟!

دولت سوریه ابدا فرقه گرا نیست وحمایت قانونی ازاین دولت درزمره ی کارهای فرقه گرایی محسوب نمیشود وبنابراین ایران منافعی درترویج فرقه گرایی نداشته واین طرف های مقابل وحامیان شمایند که چنین میکنند!

این ژنرال دست پروده اجنبی ها ، دشمن مردم سوریه و محبوب باند رجوی میگوید:

” مردم کشورهای عربی در برابر این ظلم و سیاستهای شنیع و رویای رژیم ایران برای تشکیل یک امپراطوری و خوابهای بی‌اساسش بسیار صبر و تحمل و پایداری کردند. و بعد از این‌که همه راهها با رژیم ایران با شکست مواجه شد، این کشورها قیام کردند و در مقابل تجاوز و فساد او در منطقه ایستادند. و توفان قاطع سر برآورد و عقب‌نشینیهای رژیم در همه سطوح آغاز شد “.

تمامی جهان میدانند که درطول این ۲۰۰سال گذشته، دولت های متعددی درایران بوده و هرگز به خاک کشوری تجاوز نکرده اند وبلکه بارها مورد تجاوز قرار گرفته اند، پس طرح این مدعا اعتباری درحد یک تهمت ودروغ بیشرمانه دارد!

وانگهی مگر سران برخی کشورهای مرتجع عرب نماینده ی مردم عرب هستند که شما کار این مرتجعین را به آن مردم بیخبر ازاوضاع، نسبت میدهید؟!

مردم یاد شده نفعی ازاین ائتلاف های ارتجاعی ندارند وبنابراین دخالتی هم دراین نوع ائتلاف های مورد بحث ندارند بحساب آنها دروغ نگویید و دامن آلوده ی باند رجوی را آلوده تر ازاین نکنید!

با عرض پوزش ازخوانندگان محترم، با آوردن نوشته ی مجله ی آلمانی درزیر، به نوشته ی خود پایان میدهم.

صابر

ارتش سوریه در ۱۶۰ جبهه می جنگد! – یونگه ولت

داعش آنچه را که آمریکا و اتحادیه اروپا آغاز کردند ادامه می دهد. ترکیه – عضو ناتو- و عربستان سعودی با آتش پشتیبان از داعش حمایت می کنند.

روز چهارشنبه پس از حمله داعش به پالمیر این شهر به تسخیر داعش در آمد. پالمیر و کریاتین در استان حلب قرار دارند که بزرگترین استان سوریه، در کنار جاده رابط بین شرق و غرب کشور است. گفته می شود در حمله به پالمیر بیش از ۵هزار نیروی داعش سهیم بوده اند. ارتش سوریه که در حال حاضر بطور همزمان در ۱۶۰ جبهه در نبرد است، نتوانست در برابر آن حمله مقاومت کند. ظاهرا چنین بنظر می رسد که ارتش قادر به دفع حمله داعش به معبر مرزی الطنف بین سوریه و عراق نیز نبوده است. دست کم، بی بی سی، ازقول رامی عبدالرحمان، از باصطلاح مرکز مشاهده حقوق بشر سوریه که در انگلستان مستقر است، این طور نقل کرده است. از سوی نیروهای نظامی سوریه در این مورد خبری منتشر نشده است. در صورتی که این خبر درست باشد دمشق کنترل خود بر آخرین گذرگاه مرزی به عراق را نیز از دست داده است. البته این نظر هم هست که ممکن است این یک عقب نشینی تاکتیکی باشد برای بدست آوردن کنترل بعدی بر این معبر مرزی.

روز جمعه نیروهای ارتش سوریه موفق شدند با یک حمله نامنتظر حلقه محاصره جبهه النصرت، همپیمان القاعده را، گرد بیمارستان ملی جسرالشغور بشکند تا سربازان مجروح را که در بیمارستان بستری بودند به محلی دیگر منتقل سازد. جبهه النصرت مورد حمایت ترکیه، قطر و عربستان سعودی است. در ماه آوریل داعش با ترکیب گروههای رزمی از چچن، قفقاز و دیگر گروههای شبه نظامی اسلامی برای حمله به ادلیب » لشگر اسلامی کشورگشا» را با شرکت هزاران مجاهد برپا کرد. ترکیه ( عضو ناتو) نیز به آنها آتش پشتیبان می دهد.

تا امروز داعش بخش های بزرگی از مناطق صحرائی میان سوریه و عراق را تحت کنترل خود در آورده است. منطقه تحت کنترل داعش از شمال محدود است به ترکیه از جنوب به عربستان سعودی. این دو کشور در عمل از شبه نظامیان داعش حمایت می کنند. بار سنگین برای سوریه در درجه اول از دست دادن منابع نفت در شرق، در مخاطره قرار گرفتن تولید گاز و حملات مکرر به امکانات برق رسانی است. در واقع همان کاری را که آمریکا و اتحادیه اروپا از سال ۲۰۱۰ از لحاظ اقتصادی علیه دولت پرزیدنت بشار اسد آغازکردند تا این دولت را تحت فشار قرار دهند، امروز داعش ادامه می دهد. طبق گزارش های چند خبرگزاری، داعش امروز در حدود ۵۰ درصد ازخاک سوریه را تحت کنترل خود در آورده است، اما این منابع نمی گویند که در این مناطق بزرگترین قدرت عشایر هستند. مردم غیرنظامی که پس از حمله داعش به شرق موفق به فرار شدند، به مناطقی روی آوردند که تحت کنترل ارتش سوریه است و دولت سوریه نیازمندیهای آنان را برآورده می سازد.

http://www.jungewelt.de/2015/05-23/056.php

منبع : ایران اینترلینک

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید