تکلیف رزمندگان ارتش آزاد سوریه ( محبوب رجوی ) چه شد؟

0
865

تکلیف رزمندگان ارتش آزاد سوریه ( محبوب رجوی ) چه شد؟ 

 Maryam Rajavi Baghdadi MEK ISIS terror Tehranسیروس غضنفری، ایران اینترلینک، تبریز، بیستم اوت ۲۰۱۷:…  این خبر میتواند صحیح یا نادرست باشد که اهمییت درجه دومی دارد وآنچه که مهم است ، آنست که بانی این نوع فعالییت ها درمساجد ، حکومت عربستان بوده ودیگران اغلب به تبعیت از عربستان ، گوشه هایی ازکار را بدوش گرفته اند! عربستان تحت سیطره ی آمریکا ، در پاکستان  هزینه ی پرورش مجاهد افغانی را بوجود آورد ، القاعده را سروسامان داد … 

http://iran-interlink.org

تکلیف رزمندگان ارتش آزاد سوریه ( محبوب رجوی ) چه شد؟!

۲۹/۰۵/۱۳۹۶                                      

سیروس غضنفریدرابتدای کار که داعش در عراق وسپس سوریه چهره نمود ، رجوی های خوشحال ازاینکه کلاهی ازاین نمد برای آنها نیز خواهد بود ، به هردری زدند که این گروه تکامل یافته ی القاعده ی عراق ( داعش ) را ، “عشایر انقلابی عراق ” جازده وبرای انها مشروعیت مردمی کسب کند!

اما طمع ورزی داعش ازیکسو- که طمع چاههای نفت کردستان عراق را کرد وموجب غضب آمریکا شد وجنایات بی نظیرش ازسوی دیگر ، سبب شده که حمایت مستقیم وعلنی از داعش پرهزینه باشد!

باند رجوی که مثل قماربازهای بداقبال ، اغلب بازنده ی میدان های سیاست است ، سرانجام در مطبوعات خود کم کم ازداعش فاصله گرفت وتوان خود را روی ” ارتش آزاد سوریه ” که قطر بیش ازدیگران حمایت مالی ازآنرا بعهده داشت ، گذاشت!

اما با زیاده خواهی های عربستان ، قطر معترض شد وحتی بیم آن می رفت که ارتش آزاد بجای جنگ با ارتش سوریه ، به همکاری با آن روی آورده  ودر جبهه ی ضد عربستانی به فعالیت بپردازد !

بعضی ها درآنزمان اظهار نظر کردند که این حادثه برای فرقه ی رجوی که نخواهد توانست بین ارباب اصلی (عربستان) و دوست خود ( ارتش آزاد ) به مانور بپردازد، مشکل آفرین خواهد شد !

حالا  بخاطر خالی نبودن عریضه، با وجود اینکه هنوز هم صحبت هایی ازارتش آزاد سوریه میرود ولی فرقه ی رجوی ، راه اصلی خود را که حمایت تمام قد ازعربستان است ، پیدا کرده و هرمطلبی را که بنفع عربستان باشد وبرعلیه قطر ( بطور غیر مستقیم برعلیه ارتش آزاد سوریه ) منتشر میسازد که خبر ” قطر مراکز بنیادگرایی در اسپانیا را تامین مالی می‌کند ” ازاین قبیل است.

درخبر مربوطه میخوانیم :

” روزنامه لاراثون اسپانیا در گزارشی فاش کرد که قطر در پوشش کمک به مرکزا اسلامی و مساجد اسپانیا و به ویژه در اقلیم کاتولونیا که در آن دو دو حمله مرگبار روی داده، بنیادگرایی در اسپانیا را تامین مالی می‌کند. روزنامه لاراثون گزارش کرد قطر کمک‌های مالی خود به مراکز اسلامی را از طریق تجار ثروتمند در اختیار این مراکز قرار می‌دهد؛ موضوعی که به گسترش افراط‌گرایی در اسپانیا منجر شده است “.

این خبر میتواند صحیح یا نادرست باشد که اهمییت درجه دومی دارد وآنچه که مهم است ، آنست که بانی این نوع فعالییت ها درمساجد ، حکومت عربستان بوده ودیگران اغلب به تبعیت از عربستان ، گوشه هایی ازکار را بدوش گرفته اند!

عربستان تحت سیطره ی آمریکا ، در پاکستان  هزینه ی پرورش مجاهد افغانی را بوجود آورد ، القاعده را سروسامان داد ، برای فروپاشی شوروی هزینه های تریلیونی نمود ، درجمهوری های آسیای میانه مدارس ومساجد متعددی برای تبلیغ وهابیت بوجود آورد … وحتی درجمهوری آذربایجان هم که اکثریت بزرگ شیعه  درآنجا ساکن اند، ازاین کار دست نکشید وحتی سبب درگیری های بین تندروهای وهابی شده و پلیس این کشور شد که پرتلفات هم بود!

موضوع دیگری که ممکن است درذهن خواننده ایجاد ابهام کند ، بی میلی وهابیون برای همکاری با اخوان المسلمین است که اینهم علت مشخصی دارد:

اولا اخوان المسلمین را رقیب خود درکشورهای اسلامی میداند.

ثانیا با گرایشات کم وبیشی که اخوان المسلمین به انتخابات دارد ، عربستان وهابی که گریزان ازانتخابات وهراسان از حضور مردم در مسائل اجتماعی – سیاسی است ، این رویه را نمی پذیرد!

وسرانجام اینکه :

” در اسپانیا ۱۲۶۰ مرکز اسلامی وجود دارد که ۲۵۶ مسجد از این تعداد در اقلیم کاتولونیا واقع شده‌اند “.

بقیه ی این مساجد درکجا واقع اند و عربستان چه نقشی را دراداره یاین مساجد بعهده دارد؟!

فرقه ی رجوی بخاطر وابستگی شدید مالی وسیاسی اش به عربستان ولحاظ اینکه درمنازعات موجود بین قطر وعربستان ، آمریکا جانب عربستان را گرفته ، به هرکسی که با این خط بردگی زاویه داشته باشد ، خواهد تافت!

حالا فرقی نمیکند که این کشور قطر باشد یا ایران وهرکس دیگر!

ظاهرا که مجاهدین خلق رجوی هم  بدین نتیجه رسیده که درمواردی شفاف عمل کند!

سیروس  غضنفری

عضو سابق فرقه ی رجوی

تبریز

ایران

—————————

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید