برخورد دو گانه کشورهای غربی با مقوله تروریسم و فرقه های تروریستی

0
534

برخورد دو گانه کشورهای غربی با مقوله تروریسم و فرقه های تروریستی

محمدی، انجمن نجات، مرکز تهران، دوازدهم فوریه ۲۰۱۷:… در سازمان سیای آمریکا و کمیته فرهنگی این کشور تروریسم به دو دسته خوب و بد تقسیم می‌ شود؛ تروریسم خوب تروریسمی است که در قلمرو استراتژی آمریکا انجام می‌ گیرد و تروریسم بد در خارج از چارچوب استراتژیک غرب صورت می پذیرد. با توجه به این استدلال، ترور دانشمندان ایرانی که برای سربلندی … 

لینک به منبع

برخورد دو گانه کشورهای غربی با مقوله تروریسم و فرقه های تروریستی

مفاد جمعاً ۱۴ کنوانسیون جهانی به علاوه مجموعه‌ای از قطعنامه‌ های بین المللی، راجع به تعهد و مسئولیت جامعه بین‌الملل در برابر مقوله تروریسم است، ولی در حال حاضر برخی کشورهای غربی از برخی از گروه‌های تروریستی حمایت می ‌کنند که دست این گروه‌ها به خون مردم بیگناه ایران و دیگر کشورهای منطقه آلوده است. این گروه‌های تروریستی در کشورهای غربی دارای جایگاه هستند، در کنگره آمریکا لابی دارند و به عنوان فعال سیاسی شناخته می ‌شوند و برای اقدامات تروریستی خود نیز بودجه و اعتبار دریافت می‌ کنند.

این رفتار دوگانه غربی ها، در قبال مردم دنیاست. یک تروریست و جانی و آدمکش از نگاه غرب زمانی این صفات را می گیرد که خطری را متوجه خود آن ها کند وگرنه همان جنایتکار تا زمانی که علیه ملت های دیگر به ویژه مناطقی مانند خاورمیانه که منافع غرب در آن نهفته است مرتکب جنایت شود، رزمنده و آزادیخواه و گروه های شبهه نظامی خواهان برقراری عدالت خوانده می شود. در واقع غرب در تلاش برای از بین بردن تروریسم در جهان نیست بلکه سعی دارد تروریست ها را در راستای منافع خود و در ذیل چتر امنیتی – اطلاعاتی غرب قرار دهد. هر جا منافع قدرت ‌ها در میان باشد به بهانه مبارزه با تروریسم وارد میدان می ‌شوند و اگر منافعشان ایجاب کند با گروه‌های تروریستی مذاکره می ‌کنند. کشورهای غربی از طرفی مخالفت خود را با تروریسم در سراسر جهان اعلام می دارند اما از طرفی دیگر از این جنایتکاران حمایت می کنند. از سالیان گذشته تاکنون بارها و بارها درتمامی صحنه های سیاسی منطقه، رفتار دوگانه کشورهای غربی را نسبت به جرم و جنایت تروریست ها شاهد بوده ایم.

از ابتدای انقلاب اسلامی، فرقه تروریستی رجوی به عنوان یکی از کلیدی ترین ابزار زمین‏ گیر کردن و کند نمودن روند حرکت انقلاب مورد حمایت دولت آمریکا بوده است. این حمایت‏ ها در ابتدای امر، نمود بارز و مستقیم نداشت اما با گذشت زمان آمریکایی ‏ها به حمایت مستقیم از این سازمان تروریستی روی آوردند. آموزش نظامی تعدادی از اعضای این فرقه در آمریکا در دوران ریاست جمهوری جرج بوش، در سال ۲۰۰۵ به مدت ۶ ماه در سایتی واقع در ۱۰۰ کیلومتری لاس‏ و گاس در ایالت نوادا، حذف نام این فرقه از فهرست گروه‏های تروریستی آمریکا که این اقدام نمودی از موضع ‏گیری ریاکارانه و رفتار دوگانه‏ ی امریکایی ‏ها نسبت به تروریسم بوده است، قطعنامه کنگره آمریکا در جهت ملزم نمودن دولت این کشور برای تأمین مالی این فرقه و حضور برخی از مسئولین سرشناس آمریکایی چون نوت گینگریچ (سخنگوی اسبق مجلس نمایندگان آمریکا و یکی از نامزدهای احتمالی معاونت دونالد ترامپ)، جان بولتون (نماینده اسبق آمریکا در سازمان ملل متحد) و رودی جولیانی (شهردار اسبق نیویورک) در میتینگ این فرقه در پاریس …

در سازمان سیای آمریکا و کمیته فرهنگی این کشور تروریسم به دو دسته خوب و بد تقسیم می‌ شود؛ تروریسم خوب تروریسمی است که در قلمرو استراتژی آمریکا انجام می‌ گیرد و تروریسم بد در خارج از چارچوب استراتژیک غرب صورت می پذیرد. با توجه به این استدلال، ترور دانشمندان ایرانی که برای سربلندی سرزمین ایران تلاش می‌ کنند، مباح شمرده می ‌شود و دستگاه های اطلاعاتی غربی درانجام این ترورها با افراد این فرقه همراهی و همکاری دارند. اما در عوض انفجار در جایی مانند بوستون نمونه تروریسم بد است که باید با شدت تمام با آن برخورد شود. تا چنین دوگانگی از بین نرود امکان حل ریشه ‌ای تروریسم بین ‌الملل هم ممکن نیست.  تروریسم، پدیده شومی است که جز با همکاری و اجماع بین ‌المللی ریشه کن نخواهد شد. گروه تروریستی برای جامعه جهانی تهدید بزرگی است. هر گونه سهل ‌انگاری و برخورد دوگانه با تروریسم، امری مذموم و محکوم به شکست است. تروریسم خوب و بد وجود ندارد. اقداماتی که جان انسان‌ های بیگناه را به خطر بیندازد، محکوم است و باید با آن ها برخورد کرد.

در یک حمله تروریستی در شهر نیس فرانسه نزدیک به ۱۰۰ نفر کشته و تعداد زیادی نیز زخمی شدند. فرانسه همیشه شعار مبارزه با تروریسم را سرمی ‌دهد و ادعاهای آنان گوش همه را کر کرده است اما زمانی که نوبت به مبارزه واقعی می‌ رسد آنان در پشت پرده از فرقه تروریستی رجوی و کسانی که در کشتار مسلمانان نقش دارند حمایت می‌ کنند، این برخورد دوگانه چنین نتایج أسف باری را نیز در پی دارد.

تروریست ها را می‌ توان به وجود آورد اما نمی‌‌ توان آن ها را کنترل کرد، فرانسه بر این باور بود که می تواند از جنایات داعش حمایت کند اما خود آسیبی نبیند، آنان برای سرنگون کردن حکومت بشار اسد و تسلط بر خاورمیانه از داعش حمایت کردند و امروز همان گروه تروریستی بلای جان غربی‌ ها شده است. زمانی که تروریست‌ ها توسط کشورهای غربی تأمین مالی و نظامی می ‌شوند و توسط آنان به قدرت می‌ رسند بعید نیست همین مار پرورش یافته صاحبش را هم نیش بزند. خداوند ظالمان را به ظالمان مشغول می کند.

فرانسه علاوه بر این که خود یکی از حامیان ترور محسوب می شود همراه با جبهه غرب به حمایت از گروه های تروریستی فعال در سوریه که علیه بشار اسد فعالیت می کنند، می پردازد و رفتار دوگانه خود با مسئله تروریسم را بیش از پیش علنی می سازد.

اما در سال های اخیر این کشور به مأمن و مقر فرقه های تروریستی معاند و سرکردگان آن ها تبدیل شده و این افراد با تجمع  در این کشور و برنامه ریزی برای اعمال غیرانسانی و مجرمانه خود عملاً خط بطلانی بر ادعای مبارزه با تروریسم کشور فرانسه می کشند چرا که جلسات هماهنگی آن ها با اطلاع سرویس اطلاعاتی و مقامات فرانسوی و حتی گاهی با حضور نمایندگانی از آن ها تشکیل می شود. پناه دادن به معاندان و تروریست هایی که دستشان به خون بی گناهان ایرانی آغشته شده است کمترین حمایت فرانسه از تروریسمی بوده که علیه ایران فعالیت می کنند. بر حسب برخی گزارش‌ ها فرقه تروریستی رجوی در کشور ما حدود ۱۲ هزار نفر را ترور کرده‌اند با این حال فرانسوی‌ ها به آنان اجازه برگزاری جلسات در زیر چتر حمایتی خود می ‌دهند و امریکایی ‌ها نیز در این جلسات شرکت می ‌کنند. متأسفانه تروریسم ابزار خوبی برای از بین بردن حق اساسی مردم مظلوم بسیاری از کشورهای مسلمان در دست آمریکا و هم پیمانانش است.

خبرگزاری مهر گزارش داد:

“سه‌شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۵، ژان مارک اِرو، وزیر امور خارجه فرانسه با علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و گفتگو کرد.

شمخانی در این دیدار با استقبال از گسترش روابط سیاسی و اقتصادی بین دو کشور در فضای پسا برجام بر ضرورت تسریع در رفع موانع باقیمانده به ویژه در بخش مبادلات بانکی تأکید کرد و اظهار داشت: تداوم برجام در گرو پایبندی طرفین بر اجرای تعهدات بوده و فاصله گرفتن از این روند با هر بهانه و رویکردی، موجب شکل گیری واکنش متقابل خواهد شد.

وی با اشاره به اقدام های تروریستی انجام شده در فرانسه که کشته شدن شهروندان بی گناه این کشور را به دنبال داشت، ضرورت برخورد همه جانبه با مقوله تروریسم را یادآور شد و افزود: اتخاذ رویکردهای دوگانه در مقابله با تروریسم و تفکیک تروریسم به خوب و بد، فرجامی جز گسترش موج خشونت و جنایت به دنبال ندارد. لازم است با تلاش مشترک و واقعی جامعه بین الملل در خصوص قطع منابع مالی، انسانی، رسانه ای و تسلیحاتی گروه های تروریستی در سراسر جهان گام های عملی برداشته شود.

وی با انتقاد از فعالیت آزادانه گروهک تروریستی منافقین در کشور فرانسه ضمن یادآوری جنایت های کم سابقه آنان در به شهادت رساندن مسؤلین عالی رتبه و شهروندان عادی جمهوری اسلامی افزود: رفتارهای جنایتکارانه منافقین و همکاری مستقیم آنان با صدام حسین در جریان جنگ تحمیلی هرگز از حافظه ملت ایران پاک نشده و هر نوع حمایت از این گروهک تروریستی موجب انتقال پیام های غیر دوستانه به جمهوری اسلامی ایران خواهد شد.”

محمدی

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

https://www.youtube.com/watch?v=dSagSOW-UIM

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید