مزدا پارسی: نگرانی پیام آوران دروغین از توافق هسته ای

0
544

درباره ی اتحاد اسرائیل و مجاهدین ، لازم به یادآوری است که حملات تروریستی علیه دانشمندان هسته ای ایران که منجر به قتل پنج تن از آنان شد ، در حقیقت با همکاری تیم عاملان مجاهدین خلق تحت آموزش های موساد، انجام گرفت. در سال ۲۰۱۱ ان بی سی نیوز به نقل از چند مقام امریکایی نوشت: “حملات مرگبار علیه دانشمندان هسته ای ایران کار یک گروه مخالف ایرانی ست که توسط سرویس جاسوسی اسرائیل حمایت مالی شده اند و آموزش نظامی و جاسوسی دیده اند.”

نگرانی پیام آوران دروغین از توافق هسته ای

مزدا پارسی ـ 14.04.2015     علیرغم ابراز نگرانی های شدید اسراییل و تندروان امریکایی و دشمن دشمن این دو گروه یعنی سازمان مجاهدین خلق، گفتگوهای سازنده میان ایران و شش قدرت جهانی دست آخر روز چهارشنبه سی و یکم ماه مارس به توافق منجر شد.

این موضع مشترک میان مجاهدین خلق ، صهیونیست ها و تندروان امریکایی تنها ناشی از سابقه ی روابط و همکاری های عمیق میان این سه گروه است که باعث می شود که واکنش هر سه در برابر توافق هسته ای شامل یک واژه ی مشترک باشد: نگرانی !

چگونه این اتحاد و اتفاق نظر میان رژیم صهیونیستی و جنگ طلبان امریکا و فرقه ی رجوی شکل گرفت؟ در وهله ی اول اینجا پول است که حرف می زند . شمار زیادی از نمایندگان کنگره و مقامات سابقاً سرشناس مبالغ هنگفتی پول از مجاهدین خلق گرفته اند تا از آن حمایت کنند. برای نمونه ، سفیر سابق امریکا در سازمان ملل ، جان بولتون یکی از پر سر و صداترین و پرشورترین بازارگرم کن های مجاهدین بوده است. به نوشته ی دانیل لاریسون در وب سایت امریکن کانسروتیو :” هنگامی که بولتون یا هر کس دیگری با همین سوابق صحبت از حمایت پر شور از اپوزیسیون ایرانی می کند ، تقریباً می توانیم مطمئن باشیم که منظور وی این است امریکا باید از مجاهدین خلق برای رسیدن به قدرت در ایران حمایت کند.”

در حالی که مذاکرات ایران و امریکا در مراحل خطیر خود بود ، نیویورک تایمز مقاله ای از جان بولتون منتشر کرد با عنوان ” برای متوقف کردن بمب ایران ، ایران را بمباران کنید”.

چنانچه بسیار در خبرها آمده است، بولتون تنها برای سخنرانی در حمایت از مجاهدین خلق هزاران دلار از این گروه دریافت کرده است. جان شوارز از وب سایت اینترپست ” اشتباهات بنیادین ” سفیر سابق امریکا در سازمان ملل در آن مقاله کذایی را تحلیل می کند. وی می نویسد:” در سال ۲۰۱۱ فایننشال تایمز گزارش کرد که سخنرانانی چون بولتون برای هر سخنرانی بین ۲۰ تا ۱۰۰ هزار دلار دریافت می کنند که معمولاً بسته ی این سخنرانی ها ۴ تایی است.”

به عقیده ی لاریسون ، حمایت بولتون از مجاهدین در برابر رشوه خواری ها ، ” قضاوت شدیداً ناقص وی را تأیید میکند و نشان می دهد که استدلال کلی وی برای جنگ با ایران تا چه حد دیوانه وار است. همچنین به ما یادآور می شود که مخالفان ایران چون بولتون تا چه حد درباره ی واقعیت های سیاسی درون ایران ناآگاه هستند.”

به علاوه ، جان بولتون عضو ارشد موسسه ی امریکن اینترپرایز است و رئیس موسسه ی گیت استون، گروهی دست راستی و حامی اسرائیل. این گروه متهم است به این که احساسات ضد اسلامی را بر می انگیزد. بولتون حامی سرسخت نخست وزیر دست راستی اسرائیل ، بنجامین نتانیاهوست. دقیقاً همانند مجاهدین خلق و متحد اسراییلی اش، بولتون مخالف پر سر و صدای رویکرد دیپلماتیک پرزیدنت اوباما در قبال ایران است.

درباره ی اتحاد اسرائیل و مجاهدین ، لازم به یادآوری است که حملات تروریستی علیه دانشمندان هسته ای ایران که منجر به قتل پنج تن از آنان شد ، در حقیقت با همکاری تیم عاملان مجاهدین خلق تحت آموزش های موساد، انجام گرفت. در سال ۲۰۱۱ ان بی سی نیوز به نقل از چند مقام امریکایی نوشت: “حملات مرگبار علیه دانشمندان هسته ای ایران کار یک گروه مخالف ایرانی ست که توسط سرویس جاسوسی اسرائیل حمایت مالی شده اند و آموزش نظامی و جاسوسی دیده اند.”

جان بولتون در کارزار ضد جمهوری اسلامی اش و همکاری با مجاهدین خلق و اسراییل ، تنها نیست. سناتور دمکرات رابرت منندز برای موضع گیری های ضد دمکراسی ، طرفداری از مجاهدین خلق و اسراییل، یکی دیگر از چهره های سرشناس رسانه هاست. سناتور منندز ، نماینده ی نیوجرسی یکی از کسانی است که در کنگره در پی وضع تحریم های بیشتر علیه ایران هستند . او در دیدگاه های سیاست خارجی اش بیشتر با جمهوری خواهان نقاط مشترک دارد. چرا؟

چنانچه علی غریب در نشریه نیشن می نویسد:” منندز از هر عضو دیگری در کنگره بیشتر ، از مجاهدین و شاخه های مرتبطش پول دریافت کرده است.” غریب تلاش های منندز برای کارشکنی در روابط دیپلماتیک با ایران را چنین شرح می دهد:

“تلاش های مداوم وهم راستا با جمهوری خواهان برای کارشکنی در دیپلماسی دولت اوباما با ایران ، به شدت میان دمکرات ها تفرقه انداخته است. در ژانویه ۲۰۱۴ ، منندز به همراه سناتور خشن ضد ایرانی مارک کرک ، سند تحریم های جدیدی را به کنگره ارائه کردند که از حمایت کمیته ی قدرتمند امور عمومی امریکا اسرائیل (ایپک) برخوردار بود. منتقدان گفتند که این سند توافق موقت میان ایران و قدرت های جهانی را می کشد – چارچوبی که همین امروز مورخ { ۵ مارس } پس از آن که مذاکرات به سمت نوشتن پیمانی سازنده پیش رفت ، ثمر داد – و منجر به مخالفت گسترده میان رهبریت دمکرات سنا می شود. هنگامی که گروه های بزرگ لیبرال به اندازه کافی تلاش کردند که دمکرات ها حق وتو رئیس جمهور که قولش را داده بود ، تاب بیاورند ، این سند نتوانست به رأی برسد.

” امسال منندز به همراه کرک سند تحریم دیگری ارائه کردند اما تاکنون بدون به دست آوردن حمایت لازم از سوی حزب دمکرات متوقف شده است. وی همچنین سند دیگری را با همراهی رییس روابط خارجی حزب جمهوری خواه باب کراکر حمایت کرده است که کنگره را برای رأی دادن علیه هرگونه توافقی با ایران تقویت میکند – که البتهتهدید وتو اوباما را بار دیگر دریافت کرد.”

همچنین، تحلیل گر سیاسی جیم لاب در وبلاگ خود اعلام می کند:” به گزارش ” مرکز سیاست های پاسخو” سناتور رابرت منندز دریافت کننده ی اصلی دلارهای کمپین های اسرائیل در جریان انتخابات ۲۰۱۲ ، یعنی آخرین باری که وارد کنگره شد، بوده است ، “.

لاب از مقاله ی پیش تر علی غریب و الی کلیفتون در نشریه اینترپست چنین نقل قول می کند: ” منندز همچنین دریافت کننده ی اصلی پول های اهدایی کمپین مجاهدین خلق است ، گروهی فرقه گرا که تا مدتی پیش در فهرست تروریستی وزارت امور خارجه بود.”

منندز بیشتر از ۲۵ هزار دلار از اهداکنندگان مرتبط با مجاهدین خلق گرفته است ، بنابراین هنگامیکه در سال ۲۰۱۲ مجاهدین از فهرست تروریستی حذف شد ، منندز در صدر فهرست دریافت کنندگان دلارهای مجاهدین خلق بود . البته این رقم قابل مقایسه با سیصد هزاردلاری که در انتخابات ۲۰۱۲ از لابی های صهیونیستی دریافت کرد نیست اما به خوبی بیا ن گر روحیه ی ضد ایرانی و پول پرست این دسته از سیاستمداران امریکایی ست.

اکنون به روشنی معلوم شد که چرا سه گروه نام برده با هر گونه توافقی با ایران مخالف هستند. به محض این که بیانیه توافق تاریخی توسط نماینده اتحادیه اروپا و وزیر خارجه ی ایران خوانده شد، مخالفان ناامید شده ی توافق به ویژه فرقه ی مجاهدین خلق تبلیغات خود را برای متقاعد کردن مخاطبان محدودشان آغاز کردند مینی برا این که این توافق در هر صورتی بد است .

مجاهدین خلق ، حامیان امریکایی و اسراییلی شان پیام آوران دروغینی هستند که همه در وحشت افکنی درباره ی توانایی های هسته ای ایران نفعی دارند .

مزدا پارسی

لینک به منبع

لینک به متن انگلیسی

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید