ویرانی خانه های هزاران فلسطینی در غزه توسط اسرائیل

0
552

پترسون، رئیس سازمان پزشکان بدون مرز در غزه گفت که بمباران هفته گذشته غزه “فاجعه بار” بود. به گفته او شبکه آب، بهداشت، جاده‌ها و سایر زیرساخت‌ها به‌شدت آسیب دیده‌اند. براثر بمباران‌ها آب لوله‌کشی بیش از ۱۰ هزار منزل مسکونی قطع شده است.  به گفته رئیس سازمان پزشکان بدون مرز، در غزه سوخت نیروگاه غزه رو به اتمام است و انتظار می‌رود برق این منطقه به‌زودی قطع شود که تاثیر مخربی بر تأسیسات بهداشتی و بیمارستان‌ها خواهد داشت. تلاش‌های دیپلماتیک برای پایان دادن به درگیری‌ها تاکنون بی‌نتیجه بوده است. اسرائیل در واکنش به پرتاب راکت از سوی حماس و جهاد اسلامی اقدام به بمباران نوار غزه کرد. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در یک نطق تلویزیونی گفت که “حملات ادامه خواهند یافت” و “حماس باید هزینه سنگینی بپردازد”.

ویرانی خانه های هزاران فلسطینی در غزه توسط اسرائیل

به گزارش سازمان ملل متحد بر اثر بمباران هواپیماهای اسرائیلی در غزه تاکنون منازل مسکونی بیش از ۲۵۰۰ فلسطینی ویران شده است. حدود ۳۸هزار نفر در اثر بمباران‌ها آواره شده‌اند.

default

سازمان ملل متحد روز دوشنبه ۲۷ اردیبهشت (۱۷ مه) از ویرانی منازل مسکونی بیش از ۲۵۰۰ نفر از ساکنان نوار غزه خبر داد.

به گزارش این سازمان، تاکنون حدود ۳۸ هزار نفر مجبور به ترک منازل خود شده‌اند و به اردوگاه‌های وابسته به سازمان ملل متحد پناه برده‌اند.

دویچه وله فارسی را در اینستاگرام دنبال کنید

ارتش اسرائیل روز دوشنبه خبر از بمباران نوار غزه توسط ۵۴ جنگنده این کشور داد که در آن منازل مسکونی ۹ فرمانده ارشد حماس و همچنین ۱۵ کیلومتر تونل که بخشی از آن از مناطق غیرنظامی عبور می‌کند ویران شده‌اند.

منابع فلسطینی شمار کشته‌شدگان را بیش از ۲۰۰ نفر و زخمی‌شدگان را بیش از ۱۲۳۰ نفر اعلام کرده‌اند.


آمریکا ‘برای سومین بار مانع از صدور بیانیه شورای امنیت برای آتش‌بس میان اسرائیل و فلسطینی‌ها شد’

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ – ۱۷ مه ۲۰۲۱، ۰۹:۵۶ GMTبه روز شده در یک ساعت پیش

غزه

خبرگزاری‌های بین‌المللی و رسانه‌های منطقه گزارش داده‌اند که آمریکا برای سومین بار در یک هفته گذشته مانع از طرح و بررسی پیش‌نویس بیانیه آتش‌بس میان اسرائیل و فلسطینیان در شورای امنیت سازمان ملل شده است.

خبرگزاری فرانسه و سایت تایمز اسرائیل به نقل از دیپلمات‌های شورای امنیت از مخالفت آمریکا با درخواست علنی آتش‌بس خبر داده‌اند.

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید هم گفته است که هدف آمریکا توقف درگیری‌هاست اما افزوده ایالات متحده معتقد است مذاکرات دیپلماتیک فشرده و بی‌سر و صدا با رهبران منطقه، از درخواست عمومی برای برقراری آتش‌بس موثرتر است.

نروژ، تونس و چین در پیش نویس بیانیه‌ای که به ۱۵ کشور عضو شورای امنیت ارائه دادند خواهان توقف خشونت‌ها، احترام به قوانین بشردوستانه بین‌المللی از جمله حفاظت از جان غیرنظامیان به ویژه کودکان شده بودند.

به گفته مقام‌های بهداشتی نوار غزه در یک هفته گذشته بیش از ۲۰۰ فلسطینی از جمله ۵۸ کودک و ۳۴ زن در حملات اسرائیل کشته شده‌اند. مقام‌های اسرائیل می‌گویند ۱۰ نفر از جمله دو کودک در اسرائیل جان خود را از دست داده‌اند.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز پنجشنبه برای بررسی بحران خاور میانه جلسه فوق‌العاده برگزار می‌کند.

تلاش‌های بی‌نتیجه

اشداد
توضیح تصویر،محل اصابت راکت در شهر اشدود در جنوب اسرائیل

با آغاز دومین هفته از حملات اسرائیل به نوار غزه و راکت‌باران شهرهای جنوبی اسرائیل، تلاش‌های دیپلماتیک برای پایان دادن به این درگیری تشدید شده اما نتیجه‌ای نداشته است.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا خواهان پایان فوری خشونت‌ها شده و از اسرائیل و فلسطینیان خواسته که از جان غیرنظامی‌ها به خصوص کودکان محافظت کنند.

وزیر خارجه آمریکا از تلاش‌های دیپلماتیک “فشرده” برای رسیدن به آتش‌بس خبر داده و گزارش‌ها درباره مانع‌تراشی ایالات متحده در شورای امنیت سازمان ملل را رد کرده است.

امانوئل مکرون و عبدالفتاح سیسی، روسای جمهور فرانسه و مصر هم بعد از دیدار در پاریس بر لزوم توقف فوری درگیری‌ها میان اسرائیل و فلسطینیان تاکید کردند.

آقای مکرون گفت فرانسه این بار هم از نقش مصر در میانجیگری میان دو طرف استقبال می‌کند.

کشته شدن فرمانده ارشد جهاد اسلامی

صبح امروز ارتش اسرائیل اعلام کرد که در حملات هوایی دیشب “۳۵ هدف تروریستی” را بمباران و ۱۵ کیلومتر از شبکه تونل‌های جنبش حماس در نوار غزه را نابود کرده است. اسرائیل همچنین گفته است که در این حملات خانه‌ ۹ نفر از فرماندهان ارشد حماس را هدف قرار داده است.

به گفته ارتش اسرائیل در این حملات یکی از فرماندهان ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین هم کشته شده است.

حسام ابو هربید، فرمانده جهاد اسلامی در شمال غزه بود و به گفته خبرنگاران یکی از مهم‌ترین فرماندهانی است ‌که در حملات اسرائیلی در یک هفته اخیر کشته شده است.

این فرمانده جهاد اسلامی در اردوگاه پناهجویان جبالیا در شمال غزه هدف قرار گرفته است.

آمستردام
توضیح تصویر،تظاهرات حمایت از فلسطین در نقاط مختلف جهان برگزار شده است – آمستردام، ۱۶ مه

این حملات که بامداد امروز دوشنبه با ۵۴ جنگنده و در عرض ۲۰ دقیقه صورت گرفت، از جمله شدیدترین حملات هوایی اسرائیل به غزه در یک هفته اخیر گزارش شده است.

ارتش اسرائیل می‌گوید این حملات در واکنش به پرتاب ۶۰ راکت از غزه به شهرهای بئرشبع و اشکلون (عسقلان) صورت گرفته است.

تعداد راکت‌های شلیک شده از نوار غزه نسبت به دو شب قبل از آن که ۱۲۰ و ۲۰۰ راکت پرتاب شده بود، کاهش یافته است.

سپر دفاع موشکی گنبد آهنین اسرائیل اغلب راکت‌های شلیک‌شده را قبل از اصابت، رهگیری و منهدم می‌کند.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل می‌گوید حملات به غزه “با تمام قوت” ادامه خواهد داشت.

او روز یکشنبه بعدی از جلسه کابینه امنیتی در نطقی تلویزیونی به مردم اسرائیل گفت: “ما تا هر زمان که لازم باشد اقدام می‌کنیم تا آرامش و آسایش را به شما شهروندان اسرائیل برگردانیم. این کار زمان می‌برد.”

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید