دونالد ترامپ: دو هفته وحشتناک و مرگبار پیش‌روی مردم آمریکاست

0
1109

شمار مبتلایان به بیماری تنفسی کرونا در آمریکا به بیش از ۳۱۱ هزار نفر رسیده است. بر اساس آماری که از سوی دانشگاه جانز هاپکینز منتشر شده، شمار قربانیان کرونا در آمریکا از مرز ۸۴۰۰ نفر عبور کرده است. در چنین شرایطی، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا از ایام سخت و وحشتناکی سخن می‌گوید. گفته  است: «ما به روزهایی نزدیک می‌شویم که بسیار وحشتناک خواهند بود.» او در کنفرانس مطبوعاتی خود در کاخ سفید خطاب به خبرنگاران و مردم آمریکا گفت: «این روزها قربانیان زیادی بر جای خواهند نهاد.» ترامپ در سخنرانی خود گفت: «ما شاید هرگز چنین اعداد و آماری را تجربه نکرده باشیم. شاید در دوره جنگ‌ها این تعداد قربانی داده باشیم، در جریان جنگ جهانی اول یا جنگ جهانی دوم.»

دونالد ترامپ: دو هفته وحشتناک و مرگبار پیش‌روی مردم آمریکاست

دویچه وله ـ 05.04.2020

بیشترین شمار مبتلایان به بیماری کرونا ساکن آمریکا هستند. اکنون ترامپ از افزایش یک‌باره شمار قربانیان می‌گوید. ترامپ دو هفته آینده را ایام سختی برای مردم آمریکا دانسته و از “دوره‌ای بسیار وحشتناک” سخن گفته است.

    
default

شمار مبتلایان به بیماری تنفسی کرونا در آمریکا به بیش از ۳۱۱ هزار نفر رسیده است. بر اساس آماری که از سوی دانشگاه جانز هاپکینز منتشر شده، شمار قربانیان کرونا در آمریکا از مرز ۸۴۰۰ نفر عبور کرده است.

در چنین شرایطی، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا از ایام سخت و وحشتناکی سخن می‌گوید. گفته  است: «ما به روزهایی نزدیک می‌شویم که بسیار وحشتناک خواهند بود.»

او در کنفرانس مطبوعاتی خود در کاخ سفید خطاب به خبرنگاران و مردم آمریکا گفت: «این روزها قربانیان زیادی بر جای خواهند نهاد.»

ترامپ در سخنرانی خود گفت: «ما شاید هرگز چنین اعداد و آماری را تجربه نکرده باشیم. شاید در دوره جنگ‌ها این تعداد قربانی داده باشیم، در جریان جنگ جهانی اول یا جنگ جهانی دوم.»

USA Präsident Donald Trump Coronavirus Pressekonferenz (Reuters/J. Roberts)

رئیس جمهوری آمریکا گفته است که دو هفته آینده اوضاع به‌شدت رو به وخامت خواهد نهاد. این در حالی است که اوضاع در برخی از نقاط آمریکا و از جمله در ایالت نیویورک بسیار وخیم و بحرانی گزارش شده است.

روزانه ۲۶۰۰ قربانی؟

کارشناسان در آمریکا پیشبینی کرده‌اند که شمار قربانیان کرونا در این کشور طی ده روز آینده افزایش زیادی خواهد داشت. افزایش شمار قربانیان کرونا در آمریکا به‌رغم پیشبینی و اجرای محدودیت‌های ناظر بر تردد در این کشور روی خواهد داد.

دبورا بریکس، مشاور دونالد ترامپ در امر مبارزه با کرونا در ارزیابی خود از مرگ روزانه ۲۶۰۰ نفر در آمریکا تا اواسط ماه آوریل خبر داده است.

بر اساس ارزیابی دانشگاه واشینگتن، شمار قربانیان کرونا در آمریکا تا پایان ماه آوریل به ۷۰ هزار نفر خواهد رسید. کارشناسان موسسه “معیارهای تندرستی و ارزیابی بیماری‌ها” در دانشگاه واشینگتن در سیاتل پیشبینی کرده‌اند که تعداد قربانیان کرونا در آمریکا تا ماه ژوئن به ۹۰ هزار نفر افزایش یافته و در آن حد تثبیت شود.

بیمارستان‌های موقت در آمریکا، سیاتل، ۳۱ مارس ۲۰۲۰بیمارستان‌های موقت در آمریکا، سیاتل، ۳۱ مارس ۲۰۲۰

باید یادآور شد که در شرایط کنونی حدود ۲۴۰ هزار نفر از شهروندان آمریکا مبتلا به بیماری کرونا هستند.

سخن از افزایش شمار قربانیان کرونا در آمریکا در شرایطی مطرح می‌شود که در سطح جهان ۶۵ هزار نفر جان خود را در اثر ابتلا به پاندمی کرونا از دست داده‌اند.

اوضاع در ایالت نیویورک وخیم‌تر از سایر نقاط آمریکا گزارش شده است. تا کنون ۱۱۳ هزار نفر تنها در این ایالت مبتلا به کرونا شده‌اند و ۳۶۰۰ نفر نیز در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

اندرو کومو، فرماندار ایالت نیویورک گفته است که مسئولان این ایالت خود را برای نقطه اوج شیوع بیماری کرونا آماده می‌کنند. او ابراز امیدواری کرده است که این ایام سخت هر چه زودتر به پایان برسد.

در همین زمینه:

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید