اخطار وکلای مامور افشاگر ” ترامپ اوکراین” : ترامپ جان فرد افشاگر را به خطر انداخته است

0
933

وکلای حقوقی فرد افشاگر در نامه ای که روز شنبه برای مدیر موقت اطلاعات ملی، جوزف مگوایر، ارسال و یکشنبه علنی شد خواستار توجه به عباراتی می شوند که آقای ترامپ علیه موکل آنها به کار می برد. اندرو باکاژ یکی از این وکلا نوشت: “رویدادهای یک هفته گذشته نگرانی ما را درباره احتمال فاش شدن هویت موکلمان و در نتیجه به خطر افتادن جان او تشدید می کند.” این نامه به ویژه به درخواست هفته پیش آقای ترامپ برای شناسایی فرد افشاگر و همچنین شخصی که آن اطلاعات را در اختیار فرد افشاگر گذاشت اشاره می کند. نامه یکی از اظهارات آقای ترامپ را باز گو می کند که گفته است: “می خواهم بدانم چه کسی آن اطلاعات را به فرد افشاگر داده است، چون این نزدیک به جاسوسی است.” “می دانید که ما در قدیم وقتی زرنگ بودیم با جاسوس ها و خیانتکاران چه می کردیم؟ نسبت به حالا طور دیگری با آنها رفتار می کردیم.”  این نامه همچنین به ۵۰ هزار دلار “جایزه ای” که دو حامی محافظه کار آقای ترامپ برای افشای اطلاعات این فرد ارائه کرده اند اشاره می کند. آقای باکاژ نوشت: “متاسفانه ما انتظار داریم همزمان با تحقیقات کنگره درباره این موضوع، اوضاع برای موکل ما و هر افشاگر دیگری بدتر و حتی خطرناک تر شود.” آقای مگوایر هفته پیش در کنگره گفت که به اعتقاد او فرد افشاگر “با حسن نیت” عمل کرده بود.

اخطار وکلای مامور افشاگر ” ترامپ اوکراین” : ترامپ جان فرد افشاگر را به خطر انداخته است

بی بی سی ـ 01.10.2019

آقای ترامپ به فشار آوردن به یک رهبر خارجی برای نفع شخصی متهم استح 
قای ترامپ به فشار آوردن به یک رهبر خارجی برای نفع شخصی متهم است

وکلای فرد افشاگری که شکایتش به شروع فرآیند تحقیقات استیضاح دونالد ترامپ توسط کنگره منجر شد، می گویند که سخنان رئیس جمهور آمریکا جان موکل آنها را به خطر انداخته است.

آقای ترامپ از زمان علنی شدن متن مکالمه تلفنی او با رئیس جمهور اوکراین، خواستار اعلام نام این افشاگر شده است.

دمکرات ها می گویند که این شخص “به زودی” در کنگره شهادت خواهد داد، البته پس از آنکه گام های لازم برای حفاظت از هویت او برداشته شده باشد.

آقای ترامپ گفته است که می توان مخالفان او را به جرم خیانت بازداشت کرد.

متن مکالمه ای که آقای ترامپ در ماه ژوئیه با رئیس جمهور جدید اوکراین داشت نشان می دهد او ولودیمیر زلنسکی را ترغیب کرده بود درباره ادعاهای فساد علیه جو بایدن، معاون سابق ریاست جمهوری آمریکا، و نامزد انتخابات ۲۰۲۰ تحقیق کند، ادعاهایی که تحقیقات قبلی نشان می داد اعتباری ندارد.

آن تماس اکنون در کانون تلاش دمکرات ها برای استیضاح رئیس جمهور آمریکا قرار دارد.

اظهارات وکلا

وکلای حقوقی فرد افشاگر در نامه ای که روز شنبه برای مدیر موقت اطلاعات ملی، جوزف مگوایر، ارسال و یکشنبه علنی شد خواستار توجه به عباراتی می شوند که آقای ترامپ علیه موکل آنها به کار می برد.

اندرو باکاژ یکی از این وکلا نوشت: “رویدادهای یک هفته گذشته نگرانی ما را درباره احتمال فاش شدن هویت موکلمان و در نتیجه به خطر افتادن جان او تشدید می کند.”

این نامه به ویژه به درخواست هفته پیش آقای ترامپ برای شناسایی فرد افشاگر و همچنین شخصی که آن اطلاعات را در اختیار فرد افشاگر گذاشت اشاره می کند.

نامه یکی از اظهارات آقای ترامپ را باز گو می کند که گفته است: “می خواهم بدانم چه کسی آن اطلاعات را به فرد افشاگر داده است، چون این نزدیک به جاسوسی است.”

“می دانید که ما در قدیم وقتی زرنگ بودیم با جاسوس ها و خیانتکاران چه می کردیم؟ نسبت به حالا طور دیگری با آنها رفتار می کردیم.”

  • آیا استیضاح ترامپ ممکن است؟
  • مجلس نمایندگان کنگره طرح استیضاح ترامپ را ‘جلوتر برد’
  • بالا گرفتن درخواست دموکرات‌‍‌ها برای استیضاح ترامپ
  • ترامپ چگونه ممکن است استیضاح شود؟

این نامه همچنین به ۵۰ هزار دلار “جایزه ای” که دو حامی محافظه کار آقای ترامپ برای افشای اطلاعات این فرد ارائه کرده اند اشاره می کند.

آقای باکاژ نوشت: “متاسفانه ما انتظار داریم همزمان با تحقیقات کنگره درباره این موضوع، اوضاع برای موکل ما و هر افشاگر دیگری بدتر و حتی خطرناک تر شود.”

آقای مگوایر هفته پیش در کنگره گفت که به اعتقاد او فرد افشاگر “با حسن نیت” عمل کرده بود.

نکاتی درباره استیضاح:

  • استیضاح – طرح اتهام – اولین قسمت از یک فرآیند دو مرحله ای سیاسی است که کنگره براساس آن می تواند رئیس جمهور را برکنار کند
  • اگر مجلس نمایندگان به تصویب مفاد استیضاح رای دهد، سنا مجبور به برگزاری محاکمه خواهد بود
  • طرح سنا نیازمند دو سوم آراست تا رئیس جمهور محکوم شود – که با توجه به اکثریت داشت جمهوری خواهان در سنا بعید به نظر می رسد به دست آید
  • در تاریخ آمریکا فقط دو رئیس جمهور – بین کلینتون و اندرو جانسون – استیضاح شده اند اما هیچ کدام محکوم و برکنار نشدند
  • ریچارد نیکسون پیش از استیضاح از ریاست جمهوری استعفا داد
آدام شیف رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان هدف حملات آقای ترامپ بودهحق نشر عکسREUTERS
Image captionآدام شیف رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان هدف حملات آقای ترامپ بوده

اظهارات تازه ترامپ

آقای ترامپ عصر یکشنبه سخنان یک مهمان شبکه خبری “فاکس نیوز” را بازتوییت کرد که اخطار می داد در صورت برکناری آقای ترامپ کشور شاهد “گسستی مثل جنگ داخلی” خواهد شد.

آدام کینزینگر نماینده جمهوری خواه کنگره از ایالت ایلینوی توییت آقای ترامپ را “زننده” خواند.

آقای ترامپ همچنین در یک رشته توییت به منتقدان تاخت و گفت می خواهد با افشاگر ملاقات کند.

او نوشت: “می خواهم نه فقط با کسی که مرا متهم کرده… بلکه با فردی که به طور غیرقانونی این اطلاعات عمدتا غلط را در اختیار ‘افشاگر’ گذاشته ملاقات کنم. آیا این فرد مشغول جاسوسی علیه رئیس جمهور ایالات متحده بوده؟ عواقب (چنین کاری) شدید است!”.

  • تحقیقات مقدماتی استیضاح؛ وزیر امور خارجه آمریکا به کنگره احضار شد
  • مامور سیا افشاگر مکالمه ترامپ و رئیس جمهور اوکراین
  • ترامپ صحبت با رئیس جمهور اوکراین درباره جو بایدن را تایید کرد

او روز دوشنبه علاوه بر فرد افشاگر همچنین به آدام شیف نماینده دمکرات از کالیفرنیا و رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان که نقش مهمی در تحقیقات استیضاح دارد حمله کرد.

او نوشت: “من می خواهم شیف در بالاترین سطوح در ارتباط با کلاهبرداری و خیانت مورد بازجویی قرار گیرد.”

در پایان هفته جمهوری خواهان عملیاتی را برای دفاع از رئیس جمهور آمریکا شروع کردند، با این حال به نظر می رسید بعضی مقام های ارشد این حزب رفتار آقای ترامپ در این رسوایی را زیر سوال بردند.

تام بوسارت، که در دولت آقای ترامپ برای مدتی مشاور امنیت داخلی بوده، به شبکه ای بی سی گفت: “من عمیقا به خاطر آن تماس و همچنین کل این ماجرا نگرانم.”

آقای بوسارت روز یکشنبه گفت که کارکنان کاخ سفید مکررا به آقای ترامپ هشدار داده بودند که نظریه ها درباره فعالیت های آقای بایدن در اوکراین یک تئوری توطئه است و “بی اعتباری این ادعاها کاملا ثابت شده.”

  • وزیر سابق اوکراینی اتهام ترامپ علیه بایدن را رد کرد
  • پاسخ خشم آلود ترامپ به اتهام لاپوشانی از سوی دموکرات‌ها
  • کاخ سفید ‘می‌خواست مکالمه ترامپ را پنهان کند’
  • ————————————————

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید