رسوایی دیگر، ترامپ از استرالیا هم خواسته بود به کشف سرمنشا تحقیقات مولر کمک کند

0
397

متن مکالمه ای که آقای ترامپ در ماه ژوئیه با رئیس جمهور جدید اوکراین داشت نشان می دهد او ولودیمیر زلنسکی را ترغیب کرده بود درباره ادعاهای فساد علیه جو بایدن، معاون سابق ریاست جمهوری و نامزد انتخابات ۲۰۲۰، تحقیق کند. ادعایی که قبلا معلوم شده اعتباری ندارد. آن تماس باعث شده است دمکرات ها در مجلس نمایندگان کنگره فرآیند استیضاح را شروع کنند. رودی جولیانی وکیل شخصی آقای ترامپ روز دوشنبه در همین زمینه احضاریه دریافت کرد. تماس با رهبر استرالیا گزارش ها حاکیست که کاخ سفید دسترسی به متن تماس میان آقای موریسون و آقای ترامپ را به گروه کوچکی از دستیاران رئیس جمهور محدود کرد، حرکتی که برخلاف پروتکل های معمول است. همین نوع محدودیت ها بر تماس آقای ترامپ با رهبر اوکراین اعمال شد، که به این نگرانی دامن زد که کارکنان کاخ سفید برای پنهان کردن رکورد مکالمات رئیس جمهور با بعضی رهبران خارجی تلاش می کردند. تحقیقات رابرت مولر پیرامون این موضوع بود که آیا آقای ترامپ در جریان مبارزات انتخاباتی ۲۰۱۶ با روسیه تبانی کرده بود یا نه. یافته های آن گزارش در ماه آوریل منتشر شد و هرچند آقای ترامپ را از اتهام تبانی تبرئه می کرد اما در مورد سوال مربوط به تلاش او برای کارشکنی در مسیر تحقیقات به این نتیجه نرسید.

ترامپ از استرالیا خواسته بود به کشف سرمنشا تحقیقات مولر کمک کند

بی بی سی ـ 01.10.2019

دونالد ترامپ و اسکات موریسون متحدان نزدیک هم هستند دونالد ترامپ و اسکات موریسون متحدان نزدیک هم هستند

مقام هایی استرالیایی تایید کرده اند که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در تماسی تلفنی از اسکات موریسون نخست وزیر استرالیا خواسته بود به بررسی این موضوع کمک کند که تحقیقات بازرس مولر از کجا سرچشمه گرفته است.

رسانه های آمریکایی و استرالیایی گزارش می دهند که او از آقای موریسون خواسته بود به یافتن شواهدی برای بی اعتبار کردن آن تحقیقات کمک کند.

استرالیا تایید کرد که این تماس انجام شده بود و نخست وزیر قبول کرده بود با این درخواست مساعدت کند.

این موضوع درحالی افشا می شود که آقای ترامپ در ارتباط با تماس با یک رهبر دیگر خارجی با فرآیند استیضاح روبروست.

متن مکالمه ای که آقای ترامپ در ماه ژوئیه با رئیس جمهور جدید اوکراین داشت نشان می دهد او ولودیمیر زلنسکی را ترغیب کرده بود درباره ادعاهای فساد علیه جو بایدن، معاون سابق ریاست جمهوری و نامزد انتخابات ۲۰۲۰، تحقیق کند. ادعایی که قبلا معلوم شده اعتباری ندارد.

آن تماس باعث شده است دمکرات ها در مجلس نمایندگان کنگره فرآیند استیضاح را شروع کنند. رودی جولیانی وکیل شخصی آقای ترامپ روز دوشنبه در همین زمینه احضاریه دریافت کرد.

  • کنگره برای دریافت اسناد از وکیل ترامپ احضاریه صادر کرد

تماس با رهبر استرالیا

گزارش ها حاکیست که کاخ سفید دسترسی به متن تماس میان آقای موریسون و آقای ترامپ را به گروه کوچکی از دستیاران رئیس جمهور محدود کرد، حرکتی که برخلاف پروتکل های معمول است.

همین نوع محدودیت ها بر تماس آقای ترامپ با رهبر اوکراین اعمال شد، که به این نگرانی دامن زد که کارکنان کاخ سفید برای پنهان کردن رکورد مکالمات رئیس جمهور با بعضی رهبران خارجی تلاش می کردند.

تحقیقات رابرت مولر پیرامون این موضوع بود که آیا آقای ترامپ در جریان مبارزات انتخاباتی ۲۰۱۶ با روسیه تبانی کرده بود یا نه. یافته های آن گزارش در ماه آوریل منتشر شد و هرچند آقای ترامپ را از اتهام تبانی تبرئه می کرد اما در مورد سوال مربوط به تلاش او برای کارشکنی در مسیر تحقیقات به این نتیجه نرسید.

تحقیقات مولر باعث خشم آقای ترامپ شده بود و او در ماه مه اعلام کرد که ویلیام بار، وزیر دادگستری آمریکا، درباره نحوه شروع آن تحقیقات تفحص خواهد کرد.

  • مامور سیا افشاگر مکالمه ترامپ و رئیس جمهور اوکراین
  • اخطار وکلا: ترامپ جان فرد افشاگر را به خطر انداخته
  • مجلس نمایندگان کنگره طرح استیضاح ترامپ را ‘جلوتر برد’

رسانه های استرالیایی گزارش می دهند که جو هاکی، سفیر استرالیا در آمریکا، به فاصله کوتاهی بعد از تماس آقای ترامپ، به کاخ سفید نوشت که آماده کمک به بررسی این موضوع است.

دولت استرالیا روز سه شنبه گفت که “همواره آماده مساعدت و همکاری با تلاش هایی بوده که به روشن کردن موضوع مورد بررسی کمک می کند.”

این بیانیه گفت: “نخست وزیر بار دیگر بر این آمادگی تاکید می کند.”

نخست وزیر استرالیا از نزدیک ترین متحدان خارجی آقای ترامپ است و هفته پیش طی مراسم شامی از او در کاخ سفید پذیرایی شد، مراسمی که به ندرت برای رهبران خارجی برگزار می شود.

نیویورک تایمز گزارش داد تماسی که در آن درباره تحقیقات مولر بحث شد، مدت کوتاهی پیش از بازدید آقای موریسون از کاخ سفید انجام شده بود.

تحقیقات مربوط به ترامپ-روسیه تا حدودی ناشی از طرح نگرانی های یک دیپلمات ارشد استرالیا با اف بی آی بود.

الگساندر دانر، کمیسیونر عالی وقت استرالیا در بریتانیا، گفته بود که جورج پاپادوپولوس مشاور سابق ترامپ در ماه مه ۲۰۱۶ به او گفته بود که مسکو اطلاعاتی “مخرب” درباره هیلاری کلینتون دارد.

آقای پاپادوپولوس هرگونه بحثی در این باره با آقای دانر را رد می کند.

  • بالا گرفتن درخواست دموکرات‌‍‌ها برای استیضاح ترامپ
  • ترامپ چگونه ممکن است استیضاح شود؟
  • تحقیقات مقدماتی استیضاح؛ وزیر امور خارجه آمریکا به کنگره احضار شد
  • مامور سیا افشاگر مکالمه ترامپ و رئیس جمهور اوکراین
  • ترامپ صحبت با رئیس جمهور اوکراین درباره جو بایدن را تایید کرد

//////////////////////////////////////////////////

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید