پاسخ تند فرانسه به ترامپ : برای مذاکره با ایران به هیچ محوزی نیاز نداریم

0
500

 پاریس یک روز پس از هشدار توییتری ترامپ به ماکرون در باره گفتگو با تهران در پاسخ به این پیام تاکید کرد که برای اظهار نظر در باره ایران نیاز به «هیچ مجوزی» ندارد. ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه روز جمعه با تاکید بر اینکه کشورش برای پرداختن به موضوعات مرتبط با ایران و اظهار نظر در باره این کشور نیاز به هیچ مجوزی ندارد به صراحت نسبت به انتقاد های روز گذشته رئیس جمهوری آمریکا در این خصوص واکنش نشان داد. رئیس دستگاه دیپلماسی فرانسه در ادامه تصریح کرد: «فرانسه با لحاظ حق حاکمیت در باره ایران سخن می گوید. فرانسه به شدت در جهت صلح و امنیت در منطقه متعهد است و تلاش می کند، فرانسه همچنین تلاش دارد تا زمینه کاستن از تنش ها را فراهم کند و برای این کار به هیچ مجوزی نیاز ندارد.» دونالد ترامپ، رئیس جمهوری فرانسه روز پنجشنبه با انتشار توییتی هشدار گونه خطاب به امانوئل ماکرون نوشت که «هیچ‌کس حق صحبت با ایران از جانب آمریکا را ندارد.» رئیس جمهوری آمریکا در این پیام های توییتری تاکید کرده بود که تهران به شدت به دنبال گفتگو با واشنگتن است اما پیام های متناقض از سوی آنهایی که ادعای نمایندگی از آمریکا را دارند دریافت می کند.

پاسخ تند فرانسه به ترامپ : برای مذاکره با ایران به هیچ محوزی نیاز نداریم

یورو نیوز ـ رادیو فرانسه ـ 09.08.2019

france_080919.jpg

برای اظهار نظر درباره ایران نیاز به هیچ مجوزی نداریم

یورونیوز – پاریس یک روز پس از هشدار توییتری ترامپ به ماکرون در باره گفتگو با تهران در پاسخ به این پیام تاکید کرد که برای اظهار نظر در باره ایران نیاز به «هیچ مجوزی» ندارد.

ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه روز جمعه با تاکید بر اینکه کشورش برای پرداختن به موضوعات مرتبط با ایران و اظهار نظر در باره این کشور نیاز به هیچ مجوزی ندارد به صراحت نسبت به انتقاد های روز گذشته رئیس جمهوری آمریکا در این خصوص واکنش نشان داد.

رئیس دستگاه دیپلماسی فرانسه در ادامه تصریح کرد: «فرانسه با لحاظ حق حاکمیت در باره ایران سخن می گوید. فرانسه به شدت در جهت صلح و امنیت در منطقه متعهد است و تلاش می کند، فرانسه همچنین تلاش دارد تا زمینه کاستن از تنش ها را فراهم کند و برای این کار به هیچ مجوزی نیاز ندارد.»

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری فرانسه روز پنجشنبه با انتشار توییتی هشدار گونه خطاب به امانوئل ماکرون نوشت که «هیچ‌کس حق صحبت با ایران از جانب آمریکا را ندارد.» رئیس جمهوری آمریکا در این پیام های توییتری تاکید کرده بود که تهران به شدت به دنبال گفتگو با واشنگتن است اما پیام های متناقض از سوی آنهایی که ادعای نمایندگی از آمریکا را دارند دریافت می کند.

آقای ترامپ همچنین در همین راستا تصریح کرده بود که می داند که امانوئل ماکرون قصد انجام کار خوبی را دارد اما هیچکس نباید به نمایندگی از ایالات متحده از جانب آمریکا سخن بگوید و هیچ کس (در خصوص پرونده ایران) آمریکا را نمایندگی نمی کند.

9999.jpgپیشتر ترامپ به امانوئل ماکرون هشدار داده بود از جانب آمریکا با ایران گفتگو نکند

رادیو بین المللی فرانسه – دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، با ارسال یک توئیت امانوئل ماکرون را به «سخن گفتن از جانب آمریکا» و ارسال «پیام‌های متضاد» متهم کرد و این چنین او را سرزنش نمود. رئیس جمهوری آمریکا، در توئیت پنجشنبۀ ٨ اوت خود، یکبار دیگر تاکید کرد ایران تلاش می‌کند باب گفتگو با آمریکا را باز کند و هشدار داد که در این زمینه هیچ کس نماینده واشینگتن نیست و تنها آمریکاست که می‌تواند به نام این کشور سخن بگوید.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، با ارسال توئیت روز پنجشنبه، ناخرسندی خود از تلاش‌ها و میانجیگری‌های امانوئل ماکرون را آشکار کرد و تلویحاً او را به دادن وعده‌های نادرست از جانب آمریکا متهم ساخت. دونالد ترامپ در توئیت خود نوشت «ایران با دشواری‌های مالی عظیم روبروست. آنها در نهایت نا امیدی می‌خواهند با ایالات متحده گفتگو کنند، اما از کسانی که ادعای سخن گفتن از جانب ما را دارند و از جمله رئیس جمهوری ماکرون، پیام‌های متضاد دریافت می‌کنند».

رئیس جمهوری آمریکا برای نرم کردن انتقادات خود افزود «من می‌دانم که امانوئل همانند همۀ دیگران، حُسن نیِت دارد» اما در همان حال هشدار داد «هیچکس به جز خود آمریکا به نام آمریکا سخن نمی‌گوید».

دونالد ترامپ در توئیت خود روشن نکرده است چه پیام و یا اقدام امانوئل ماکرون او را آشفته کرده است. پایگاه خبری «المُنیتور» روز سه شنبۀ گذشته نوشت رئیس جمهوری فرانسه از حسن روحانی دعوت کرده است در حاشیۀ نشست گروه ٧ که قرار است، در روزهای ٢۴ تا ٢۶اوت/ ٢ تا ۴ شهریور، در «بیاریتز» در جنوب غربی فرانسه برگزار شود، با رئیس جمهوری آمریکا دیدار و گفتگو کند. این خبر با این حال از سوی دفتر ریاست جمهوری فرانسه تکذیب شد و در این باره تاکید گردید که امانوئل ماکرون رئیس جمهوری ایران، حسن روحانی، را به شرکت در اجلاس گروه ٧ دعوت نکرده است.

دونالد ترامپ که از هنگام خروج کشور خود از برجام در ماه مه ٢٠١٨ ایران را تحت فشارهای اقتصادی و دیپلماتیک فزاینده قرار داده است، همواره این کشور را به گفتگو نیز دعوت کرده و بارها تکرار کرده است که تهران نیز خواستار گفتگو هست. با این حال هر دو طرف، همواره در جهت تیره‌ تر شدن مناسبات و ناهموار کردن راه‌های مذاکره نیز گام برداشته‌اند، بی آنکه این اقدامات به بستن درهای گفتگو منجر شود.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه، تا کنون همواره گفته است که هر چند توافق اتمی ٢٠١۵ با تهران نقایصی دارد که باید از طریق مذاکره بر طرف شود، اما آن را ابزار کارآمدی برای حصول اطمینان از عدم دست یافتن ایران به سلاح هسته‌ای تلقی می‌کند و خواستار حفظ آنست. وی در هفته‌های اخیر بارها با حسن روحانی، همتای ایرانی خود، از طریق تلفن گفتگو کرده و دو بار نیز مشاور دیپلماتیک خود، امانوئل بون، را به تهران فرستاده است.

جمهوری اسلامی ایران در این زمینه مواضع دوگانه‌ای دارد. از یکسو رهبر این کشور و وابستگان نظامی و کشوری و رسانه‌ای او تکرار می‌کنند که هرگز با آمریکا گفتگو نخواهیم کرد و از سوی دیگر حسن روحانی و محمد جواد ظریف و گاه دیگر مسئولان دولتی آمادگی مشروط برای گفتگو را اعلام می‌کنند. رئیس جمهوری ایران روز سه شنبۀ این هفته برای آغاز گفتگوها تنها یک شرط قائل شد و آن «برداشتن مجازات‌ها» و تحریم‌های آمریکاست. او در بارۀ بازگشت آمریکا به برجام که یکی از شروط گذشتۀ ایران برای مذاکره بود، تصریح کرد که «این دیگر به خود آنها مربوط می‌شود».

تهران به میانجیگری فرانسه و اروپا در بارۀ برنامۀ هسته‌ای خود و بویژه حداقل نیمه باز کردن درهای داد و ستد تجاری و مبادلات بانکی نیاز دارد و در همان حال از پیشرفت در این زمینه به دلیل دشواری‌های ناشی از مجازات‌ها و تحریم‌های آمریکا نا امید شده است.

///////////////////

آرشیو موضوع : اجتماعی، سیاسی، فرهنگی

وال استریت ژورنال از رایزنی های پشت درهای بسته ایران و آمریکا گزارش می دهد

وال استریت ژورنال از رایزنی های پشت درهای بسته ایران و آمریکا گزارش می دهد

“وال استریت ژورنال” در این‌باره می‌نویسد: “مقام‌های امریکایی تمایلی از خود برای مذاکره درباره بازداشت‌شدگان آمریکایی در ایران نشان نداده‌اند. با این حال، در مورد کره شمالی این پیونگ یانگ بود که ماه مه گذشته گروگان‌های امریکایی را آزاد کرد و پس از آن امکان دیدار مقام های کره‌ای با “مایک پمپئو” وزیر خارجه امریکا و رییس …

نه به جنگ ـ آمریکا به یک جنبش دائمی ضد جنگ نیاز دارد

نه به جنگ ـ آمریکا به یک جنبش دائمی ضد جنگ نیاز دارد

جیمز فالوس یکی از مخالفان جنگ عراق که کتابی را تحت عنوان «کورکورانه به سمت بغداد» درباره یک شکست تاریخی نوشته هم، اخیرا اعلام کرده: «احتمال درگیری نظامی با ایران خیلی احمقانه تر، بی محاباتر و مخرب تر از جنگ عراق است.» او پس از بررسی یک رزمایش نظامی ایران در سال 2014 نوشت: «بر خلاف عراق …

تاکید مرکل، پوتین و مکرون بر توافق برجام و تعهد خود به همکاری‌های دوطرفه اقتصادی با ایران

تاکید مرکل، پوتین و مکرون بر توافق برجام و تعهد خود به همکاری‌های دوطرفه اقتصادی با ایران

ولادیمیر پوتین، امانوئل مکرون و آنگلا مرکل، روسای جمهوری روسیه، فرانسه و صدراعظم آلمان، در یک گفت‌وگوی تلفنی در مورد ایران و برخی مسائل دیگر، تبادل نظر کرده‌اند. بنا بر بیانیه‌ای که کاخ کرملین مسکو منتشر کرده، در جریان این گفت‌وگوی تلفنی رهبران سه کشور در مورد «وضعیت برجام رایزنی کرده و بر اهمیت پیشبرد این توافق …

نماینده اتریشی در اعتراض به قانون منع حجاب، در صحن پارلمان حجاب سر کرد

نماینده اتریشی در اعتراض به قانون منع حجاب، در صحن پارلمان حجاب سر کرد

نماینده پارلمان اتریش در اعتراض به تصویب قانون منع حجاب در این کشور، در صحن پارلمان حجاب سر کرد و از حجاب زنان مسلمان حمایت کرد.«مارتا بیسمان»، نماینده اتریشی دیروز (پنجشنبه) در جریان رأی‌گیری برای طرح ممنوعیت استفاده از حجاب برای دانش‌آموزان دختر در مدارس ابتدایی اتریش، در برابر همه نمایندگان موافق این طرح، …

نه به جنگ ـ اختلاف در واشنگتن بر سر داده‌های سازمان سیا درباره ایران

نه به جنگ ـ اختلاف در واشنگتن بر سر داده‌های سازمان سیا درباره ایران

به گزارش اشپیگل‌آنلاین به نقل از واشنگتن پست، حتی ترامپ نیز در این رابطه کمی محتاط‌‌تر شده است. او نگران است که به واسطه بولتون و پمپئو وارد یک درگیری نظامی با ایران شود. و این امر ناقض وعده‌های انتخاباتی اوست که می‌گفت آمریکا باید به جنگ‌های پرهزینه و پرآسیب پایان داد. تاکنون سیا و پنتاگون این تصاویر را …

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید