مخفی کردن و لاپوشانی قتل محمدرضا کلاهی توسط مجاهدین خلق و مریم رجوی در هلند

0
1255

مخفی کردن و لاپوشانی قتل محمدرضا کلاهی توسط مجاهدین خلق و مریم رجوی در هلند

بی بی سی، نوزدهم ژوئیه 2019:… مسعود خدابنده: سازمان مجاهدین خلق از بعد از ساقط شدن ولینعمت سابقش صدام حسین از سازمان “مسعود رجوی و صدام حسین” که سازمانی “تروریستی نظامی” بود به سازمان “مریم رجوی و ترکی الفیصل” که سازمانی “تروریستی اطلاعاتی” است تغییر شغل داد. این سازمان که دیگر توانایی نظامی را بصورت صد در صد از دست داده است امروز بعنوان دستگاه “تروریستی اطلاعاتی” در غرب و بالاخص در اروپا مورد استفاده قرار میگیرد. نمونه قتل محمد رضا کلاهی و سناریوهای ساختگی (خوراک تبلیغاتی علیه منافع عالیه اتحادیه اروپا) را حتما میتوان در این چهارچوب به خوبی تبئین کرد مخفی کردن و لاپوشانی قتل محمدرضا کلاهی توسط مجاهدین خلق و مریم رجوی در هلند 

مخفی کردن و لاپوشانی قتل محمدرضا کلاهی توسط مجاهدین خلق و مریم رجوی در هلندچرا کسی در غرب معمای قتل محمد رضا کلاهی را از مریم رجوی سوال نمی کند؟

مخفی کردن و لاپوشانی قتل محمدرضا کلاهی توسط مجاهدین خلق و مریم رجوی در هلند

دادگاه هلند ‘ارتباطی بین حکومت ایران و سازمان‌دهنده قتل محمدرضا کلاهی نیافت’

دادگاهی در هلند یک مرد ٣٨ ساله را برای سازمان دادن قتل محمدرضا کلاهی صمدی در هلند مجرم شناخت و به حبس ابد محکوم کرد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس می‌گوید در حکم دادگاه آمستردام آمده که این دادگاه نتوانسته ارتباطی میان فرد سازمان‌دهنده قتل محمدرضا کلاهی و حکومت ایران پیدا کند، چرا که محکوم حاضر نشده درباره انگیزه‌اش توضیحی بدهد.

پیشتر دولت هلند گفته بود احتمال می‌دهد که ایران در این قتل نقش داشته باشد.

محمدرضا کلاهی، که با نام علی معتمد در هلند زندگی می‌کرد، چهار سال پیش در نزدیکی خانه‌اش به ضرب گلوله دو مهاجم نقابدار کشته شد.

در ایران محمدرضا کلاهی به عنوان عامل بمبگذاری دفتر حزب جمهوری اسلامی در سال ۱۳۶۰ معرفی می‌شود. در این انفجار بیش از ٧٠ نفر از مقام‌های حکومتی، از جمله محمد بهشتی، کشته شدند.

سه ماه پیش دو نفر در هلند به عنوان عامل قتل محمدرضا کلاهی مجرم شناخته شده و به بیش از ٢٠ سال زندان محکوم شدند.

دادگاه گفته شخصی که امروز به حبس ابد محکوم شد، به عاملان قتل “اطلاعات کلیدی” داده و ١٣٠ هزار یورو هم به آنها پرداخته بود.

محمدرضا کلاهی که بود؟

محمدرضا کلاهی عضو حزب جمهوری اسلامی و مسئول برگزاری برخی جلسات آن بود.

مقام‌های جمهوری اسلامی او را یک “نفوذی” سازمان مجاهدین خلق در حزب جمهوری اسلامی می‌دانند.

پس از انفجار مرگبار در دفتر این حزب، اکبر هاشمی رفسنجانی در خاطرات خود درباره محمدرضا کلاهی نوشته است: “فعلا متواری است. ده دقیقه قبل از انفجار، به بهانه‌ای از دفتر حزب به طور مرموز بیرون رفته است… مهندس موسوی آمد و جریان مفقود شدن کلاهی و احتمال عامل انفجار بودنش را مطرح کرد؛ به عنوان بستنی خریدن، قبل از انفجار، فرار کرده است.”

برخی از اعضای سابق سازمان مجاهدین چون سعید شاهسوندی و مسعود خدابنده نقش محمدرضا کلاهی در این انفجار را تایید می‌کنند.

اما ابوالحسن بنی‌صدر، رئیس جمهور سابق ایران که چند روز پیش از انفجار از کار برکنار شده بود، می‌گوید سازمان مجاهدین خلق در آن مقطع دست داشتن در این انفجار را تکذیب کرده است.

به گفته آقای بنی‌صدر ستاد ارتش ایران به او گفته بود: “این کار از لحاظ مهندسی انفجار، تنظیم شده بوده است … این کار را یا ارتش کرده، یا سپاه و یا یک قدرت خارجی.”

عزت‌الله سحابی هم گفته بود که بازجویانش به او گفته‌اند مسئولیت انفجار دفتر حزب جمهوری با مجاهدین خلق نبوده و محمدرضا کلاهی عامل یک سازمان اطلاعاتی خارجی بوده است.

مخفی کردن و لاپوشانی قتل محمدرضا کلاهی توسط مجاهدین خلق و مریم رجوی در هلند

لینک به منبع

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید