روسیه: ایران پهپاد آمریکایی را در حریم هوایی خود هدف قرار داد

0
814

نیکلای پاتروشف، دبیر شورای امنیت روسیه، روز سه‌شنبه گفت: «اطلاعات من از وزارت دفاع روسیه حاکی است که پهپاد آمریکایی در حریم هوایی ایران بوده است. ما شواهد دیگری (خلاف این) نداریم». وی بعد از دیدار سه جانبه با جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید و مئیر بن‌شبت همتای اسرائیلی‌اش به خبرگزاری تاس گفت هنوز درباره موضوع هدف قرار گرفتن پهپاد آمریکایی با مقامات ایران مذاکره نکرده است. ایران روز ۳۰ خرداد اعلام کرد که یک پهپاد پیشرفته آمریکایی را در «محدوده هوایی» خود هدف قرار داده است، اقدامی که به گفته ترامپ، باعث شد وی دستور حمله محدود به ایران را صادر کند اما در آخرین لحظات از انجام منصرف شد. آمریکا گفته که این پهپاد در حریم هوایی بین‌المللی بوده و ایران بی‌دلیل به آن حمله کرده است. پاتروشف در ادامه گفت ایران شریک منطقه‌ای ما بوده و خواهد بود. «هر تلاشی برای تهدید جلوه دادن ایران، خصوصا قرار دادن این کشور در ردیف گروه‌های تروریستی مانند داعش و دیگران برای ما غیر قابل قبول است».

روسیه: ایران پهپاد آمریکایی را در حریم هوایی خود هدف قرار داد

رادیو فردا ـ 25.06.2019

نیکلای پاتروشف می‌گوید که ایران شریک منطقه‌ای ما بوده و خواهد بود.
نیکلای پاتروشف می‌گوید که ایران شریک منطقه‌ای ما بوده و خواهد بود.

روسیه مدعی شده که ایران پهپاد آمریکایی را در حریم هوایی خود مورد هدف قرار داده است.

نیکلای پاتروشف، دبیر شورای امنیت روسیه، روز سه‌شنبه گفت: «اطلاعات من از وزارت دفاع روسیه حاکی است که پهپاد آمریکایی در حریم هوایی ایران بوده است. ما شواهد دیگری (خلاف این) نداریم».

وی بعد از دیدار سه جانبه با جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید و مئیر بن‌شبت همتای اسرائیلی‌اش به خبرگزاری تاس گفت هنوز درباره موضوع هدف قرار گرفتن پهپاد آمریکایی با مقامات ایران مذاکره نکرده است.

ایران روز ۳۰ خرداد اعلام کرد که یک پهپاد پیشرفته آمریکایی را در «محدوده هوایی» خود هدف قرار داده است، اقدامی که به گفته ترامپ، باعث شد وی دستور حمله محدود به ایران را صادر کند اما در آخرین لحظات از انجام منصرف شد.

آمریکا گفته که این پهپاد در حریم هوایی بین‌المللی بوده و ایران بی‌دلیل به آن حمله کرده است.

پاتروشف در ادامه گفت ایران شریک منطقه‌ای ما بوده و خواهد بود. «هر تلاشی برای تهدید جلوه دادن ایران، خصوصا قرار دادن این کشور در ردیف گروه‌های تروریستی مانند داعش و دیگران برای ما غیر قابل قبول است».

آمریکا روز دوشنبه علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی را همراه با منصوبان و هشت فرمانده سپاه پاسداران تحریم کرد.

روسیه در مورد اتهامات وارده به ایران برای حمله به نفتکش‌ها در دریای عمان و آب‌های امارات نیز گفته بود که نباید این حملات را سریع به ایران نسبت داد و دستاویزی برای فشار مضاعف به ایران کرد.

/////////////////////////////////////

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید