گفت‌وگو با صلیب سرخ آلمان: چگونه به سیل‌زدگان ایران کمک می‌کنیم؟

0
923

دکتر دیتر شوتز رییس روابط عمومی صلیب سرخ آلمان تصریح کرد که کمک‌های بشردوستانه مشمول تحریم‌ها علیه ایران نیست. به گفته او هواپیمای حامل این کمک‌ها از سوی وزارت خارجه آلمان ساپورت مالی شده است.  صلیب سرخ آلمان و هلال احمر ایران یک همکاری طولانی‌مدت و قدیمی هم در زمینه بلایای طبیعی و هم در زمینه تقویت توانایی‌هایشان دارند، به خصوص در زمینه استفاده از سگ‌های زنده‌یاب. نهاد خواهر ما یعنی هلال احمر ایران پس از وقوع سیل در ایران از صلیب سرخ آلمان درخواست کمک کرد. فردا (پنج‌شنبه ۱۵ فروردین/ ۴ آوریل) یک هواپیما حاوی کمک‌های صلیب سرخ آلمان به تهران پرواز می‌کند. ما بنا بر درخواست هلال احمر ایران قایق‌های نجات بادی و تجهیزات مخصوص نجات در آب‌های روان را به این کشور ارسال می‌کنیم. موضوع، کمک‌های انسانی برای کسانی است که قربانی سیل مهیب اخیر در ایران شده‌اند. این کمک‌های انسانی مشمول تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران نیستند. صلیب سرخ جهانی و هلال احمر بر اساس اصول فراحزبی بودن، استقلال و بی‌طرفی عمل می‌کنند تا بتوانند رضایت افرادی را که در شرایط اضطرار هستند به عنوان اصلی‌ترین اولویت خود برآورده کنند.

گفت‌وگو با صلیب سرخ آلمان: چگونه به سیل‌زدگان ایران کمک می‌کنیم؟

مدیر روابط عمومی صلیب سرخ آلمان در گفت‌وگو با دویچه‌وله فارسی تصریح کرد که کمک‌های انسانی مشمول تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران نیست. اولین هواپیمای حامل کمک‌های صلیب سرخ آلمان روز پنج‌شنبه به تهران اعزام می‌شود.

    
Symbolfoto: Deutsches Rotes Kreuz (picture-alliance/dpa/R. Goldmann)

در پی اظهارات مقامات ایرانی درباره جلوگیری از ارسال کمک‌های بشردوستانه صلیب سرخ برای سیل‌زدگان ایران، به دلیل تحریم‌های آمریکا بخش فارسی دویچه‌وله با نهاد صلیب سرخ آلمان تماس گرفت و در این باره از آنها پرسش کرد.

دکتر دیتر شوتز رییس روابط عمومی صلیب سرخ آلمان تصریح کرد که کمک‌های بشردوستانه مشمول تحریم‌ها علیه ایران نیست. به گفته او هواپیمای حامل این کمک‌ها از سوی وزارت خارجه آلمان ساپورت مالی شده است.

دویچه‌وله: آیا صلیب سرخ آلمان تا کنون کمک‌های انسانی برای سیل‌زدگان ایران ارسال کرده است؟

دیتر شوتز: صلیب سرخ آلمان و هلال احمر ایران یک همکاری طولانی‌مدت و قدیمی هم در زمینه بلایای طبیعی و هم در زمینه تقویت توانایی‌هایشان دارند، به خصوص در زمینه استفاده از سگ‌های زنده‌یاب.

نهاد خواهر ما یعنی هلال احمر ایران پس از وقوع سیل در ایران از صلیب سرخ آلمان درخواست کمک کرد. فردا (پنج‌شنبه ۱۵ فروردین/ ۴ آوریل) یک هواپیما حاوی کمک‌های صلیب سرخ آلمان به تهران پرواز می‌کند. ما بنا بر درخواست هلال احمر ایران قایق‌های نجات بادی و تجهیزات مخصوص نجات در آب‌های روان را به این کشور ارسال می‌کنیم.

آیا در ارسال کمک به ایران به دلیل اعمال تحریم‌های آمریکا دچار مشکلی شده‌اید؟

موضوع، کمک‌های انسانی برای کسانی است که قربانی سیل مهیب اخیر در ایران شده‌اند. این کمک‌های انسانی مشمول تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران نیستند. صلیب سرخ جهانی و هلال احمر بر اساس اصول فراحزبی بودن، استقلال و بی‌طرفی عمل می‌کنند تا بتوانند رضایت افرادی را که در شرایط اضطرار هستند به عنوان اصلی‌ترین اولویت خود برآورده کنند.

مقامات ایرانی ادعا می‌کنند که تحریم‌ها علیه ایران از سوی ایالات متحده آمریکا باعث شده تا هیچ کمک مالی به ایران قابل ارسال نباشد، آیا شما می‌توانید این موضوع را تایید کنید؟

ما در این باره نمی‌توانیم اظهار نظر کنیم.

آیا دولت ایران مستقیما از صلیب سرخ آلمان تقاضای کمک کرده است؟

صلیب سرخ آلمان منحصرا با نهاد خواهر خود یعنی هلال احمر ایران کار می‌کند. هلال احمر ایران از ما خواست تا مشخصا در ارتباط با وقوع سیل اخیر در ایران از کسانی که قربانی سیل شده‌اند حمایت کنیم. وزارت امور خارجه آلمان از پرواز حامل کمک‌های انسانی ما پشتیبانی مالی کرده است.

—————

موسی دامرودی: سیل در ایران ، فرصت طلبان و خائنین به وطن را بشناسید

موسی دامرودی: سیل در ایران ، فرصت طلبان و خائنین به وطن را بشناسید

نکته قابل توجه در این ماجرا همیاری و همبستگی تمام مردم ایران برای کمک به یکدیگر بود موضوعی که باعث شده  شاخ از کله فرقه رجوی بیرون بزند ، روز نخست سیلابها وبارندگی های شدید سخنگوی بی هویت و مجهول المکان فرقه رجوی در یک پیام یک خطی پیام داد ، دست مریزاد هرگونه تعرض به مردم با زره پوش باید درهم کوبیده شود ،،، این در حالی بود که این ابلهان کوته مغز نمیدانستند که زره پوش را آورده اند تا بتواند در سیلاب به مردم کمک کند و مردم هم نه دنبال مقابله با زره پوش بلکه دنبالش بودند تا بیاید وکمکشان کند ، چون ماشینها نمیتوانستند در سیلاب حرکت کنند. آری این فرقه ی منفور. به خیال اینکه بتوانند از این اب گل الود ماهی بگیرند اما بنظر می آید حتی یک تکه استخوان هم گیرشان نیامد. ناگفته نماند تمامی این دروغگویان شیاد همان کسانی هستند که رفتند وجلوی سنای امریکا تحصن کردند وملاقات کردند که ایران را باید تحریم کنید حالا همان بی شرفها دارند جیغ بنفش و فیروزه ای میزنند که ای مملکت را اب برد ؟ خارج از همه شارلاتان بازیهای فرقه شیاد رجوی و دیگر همدستان شیاد آنها نباید از بی کفایتی های مدیریتی دولتی ها غافل شد که چرا از پیش براوردهای لازم را انجام نداده اند وباید که آنها پاسخگوی مردم ایران باشند…

 سیل در ایران ، فرصت طلبان و خائنین به وطن را بشناسید

موسی دامرودی، تیرانا ، سایت نجات یافتگان از مجاهدین خلق در آلبانی ـ ایران آزادی ـ 05.04.2019

لینک به منبع

Albania-Musa Damroudi-260-410
فرصت طلبان و میوه چینان، خائنین به وطن از سیل در ایران را بشناسید.
سیلابها ویرانگر اخیر که در پنجاه سال گذشته بی سابقه بوده است تقریبا تمامی شهرهای کشورمان را در نوردیده و منجر به نابودی بخش های زیادی از زیرساخت های شهری و روستائی شده ، از سوئی دیگر نیز تعداد زیادی ازهموطنانمان نیز جانشان را در سیلاب از دست داده اند.
نکته قابل توجه در این ماجرا همیاری و همبستگی تمام مردم ایران برای کمک به یکدیگر بود موضوعی که باعث شده  شاخ از کله فرقه رجوی بیرون بزند ، روز نخست سیلابها وبارندگی های شدید سخنگوی بی هویت و مجهول المکان فرقه رجوی در یک پیام یک خطی پیام داد ،
دست مریزاد هرگونه تعرض به مردم با زره پوش باید درهم کوبیده شود ،،، این در حالی بود که این ابلهان کوته مغز نمیدانستند که زره پوش را آورده اند تا بتواند در سیلاب به مردم کمک کند و مردم هم نه دنبال مقابله با زره پوش بلکه دنبالش بودند تا بیاید وکمکشان کند ، چون ماشینها نمیتوانستند در سیلاب حرکت کنند.
آری این فرقه ی منفور. به خیال اینکه بتوانند از این اب گل الود ماهی بگیرند اما بنظر می آید حتی یک تکه استخوان هم گیرشان نیامد.
ناگفته نماند تمامی این دروغگویان شیاد همان کسانی هستند که رفتند وجلوی سنای امریکا تحصن کردند وملاقات کردند که ایران را باید تحریم کنید حالا همان بی شرفها دارند جیغ بنفش و فیروزه ای میزنند که ای مملکت را اب برد ؟
خارج از همه شارلاتان بازیهای فرقه شیاد رجوی و دیگر همدستان شیاد آنها نباید از بی کفایتی های مدیریتی دولتی ها غافل شد که چرا از پیش براوردهای لازم را انجام نداده اند وباید که آنها پاسخگوی مردم ایران باشند.
اما نتیجه مهم در این رخداد بزرگ این است همه چیز در ایران تعئین و تکلیف میشود و بس. اپوزسیون خارج از ایران اگر توان ونیروی لازم برای همبستگی ملی در داخل ایران را ندارد بهتر است برود و گم شود ، به عبارتی دیگر این حادثه محک بزرگی بود برای همه مردم ایران که بجز خودشان، و بجز تکیه روی نیروی موجود در ایران هیچ و هیچ تکیه گاهی وجود ندارد. مردم ایران امروز نشان دادند که تحولات ایران در تمام زمینه ها در خود ایران رخ میدهد و خواهد داد و خارج از آن را میتوان گفت کشکی بیش نیست که امریکا و اسرائیل و سعودی ها در خواب دیده اند و نوچه هایشان نیز بهتر است بروند دنبال کارشان، امید داشتن به ترامپ شیردل برای دگرگونی در ایران نتیجه اش این میشود که مشتی مغز از کف داده صبح تا شام پشت کامپیوتر بنشینند و در اوهام خویش  از خودشان سان ببینند ودر رویا بسر ببرنند.
انسان که غرق شود قطعا می میرد
چه در دریا، چه در رویا، چه در دروغ.
قطعا مردم ایران میتوانند از ویرانه های سیل سربلند بیرون بیایند و کشور و میهنمان را آباد کنند.
زنده باد همبستگی تمام مردم ایران در داخل ایران
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید