۸۵هزار کودک در یمن در پی گرسنگی و بیماری درگذشته‌اند

0
993

روز دوشنبه شب ۲۸ آبان (۱۹ نوامبر) ۱۰ نقطه از بندر حدیده که در اختیار شورشیان حوثی قرار دارد از سوی نیروهای ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی بمباران شد. یونیسف، صندوق کودکان سازمان ملل متحد، در ماه نوامبر سال جاری میلادی (۲۰۱۸) اعلام کرد که در یمن هر ۱۰ دقیقه یک کودک به دلیل بیماری‌های اجتناب‌پذیر می‌میرد. این سازمان جهانی بر این نظر است که سوء تغذیه و کمبود امکانات پزشکی، زندگی بسیاری از کودکان یمنی را به خطر انداخته است. گیرت کاپلار، رئیس بخش خاورمیانه و شمال آفریقا در یونیسف، صندوق کودکان سازمان ملل متحد، در باره شرایط کودکان در یمن گفت درگیری‌های نظامی و شرایط اقتصادی بسیار نامناسب در این کشور، پوشش واکسیناسیون کودکان در یمن را که پیش از جنگ داخلی نیز ناکافی بود، به وضعیت خطرناکی تبدیل کرده و بیماری‌هایی چون دیفتری و سرخک در میان کودکان یمنی افزایش یافته‌ است.

«۸۵هزار کودک در یمن در پی گرسنگی و بیماری درگذشته‌اند»

دویچه وله ـ 21.11.2018

بر اساس یک تخمین سازمان بین‌المللی صندوق نجات کودکان در کشور جنگ زده یمن از ماه آوریل ۲۰۱۵ تا اکتبر سال جاری ۲۰۱۸ حدود ۸۵ هزار کودک در پی گرسنگی و بیماری درگذشته‌اند.

    
Jemen Hungersnot (picture-alliance/dpa/XinHua/M. Mohammed)

سازمان بین‌المللی خیریه‌ی صندوق نجات کودکان روز چهار‌شنبه ۳۰ آبان (۲۱ نوامبر) اعلام کرد که شمار قربانیان کودک در میان سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ در یمن بر اساس یک تخمین محافظه‌کارانه از آمارهای سازمان ملل متحد به دست آمده است.

این سازمان اعلام کرد که آمار منتشر شده تقریبی و مربوط به مرگ کودکان زیر پنج سال در یمن است که در پی سوءتغذیه و بیماری در این سال‌ها درگذشته‌اند.

صندوق نجات کودکان، که در سال ۱۹۱۹ در بریتانیا تأسیس شد، سازمانی خیریه است که به کمک کودکان کشورهای در حال توسعه می‌آید.

به کانال دویچه وله فارسی در تلگرام بپیوندید

تامر کیرولوس، رئیس بخش یمن سازمان جهانی صندوق نجات کودکان اعلام کرد که او از شمار بسیار تلفات کودکان در این آمار شوکه شده است. او تاکید کرد که باید جلوی مرگ کودکان در پی گرسنگی را گرفت.

یمن از سال ۲۰۱۴ درگیر جنگی داخلی میان شبه‌نظامیان شیعه حوثی و نیروهای سنی مورد حمایت عبد ربه منصور هادی، رئیس‌جمهور یمن است که از سوی عربستان و سایر کشورهای عربی پشتیبانی می‌شود. شبه‌نظامیان حوثی از حمایت جمهوری اسلامی ایران برخوردارند و ایران و عربستان عملا در یمن درگیر جنگی نیابتی‌اند.

در بهار سال ۲۰۱۵ میلادی نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان سعودی به یمن حمله کردند. سازمان ملل متحد اعلام کرده که در جنگ داخلی یمن تاکنون حدود ۱۰هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند. شمار کثیری از این تعداد را غیر نظامیان تشکیل می‌دهند.

مارتین گریفیتس، نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن، قرار است روز چهار‌شنبه ۳۰ آبان (۲۱ نوامبر) در صنعا، پایتخت یمن، با گروه‌های درگیر جنگ در این کشور گفت‌وگو کند و آنها را متقاعد سازد که هرچه زودتر برای انجام گفت‌وگوهای صلح به سوئد بروند.

نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن قرار است در این دیدار در باره شرایط بندر حدیده با گروه‌های درگیر گفت‌وگو کند. صندوق کودکان سازمان ملل متحد به‌ویژه نسبت به اوضاع شهر حدیده نگران است. از این شهر مهم بندری یمن تاکنون ۵۷۰ هزار شهروند از ترس جان خود به مناطق دیگر گریخته‌اند.

سازمان ملل متحد اعلام کرده که قطع رابطه این شهر ساحلی با دنیای خارج سبب می‌شود که ۱۴ میلیون شهروند یمنی با خطر مرگ در پی گرسنگی روبه‌‌رو شوند.

 

روز دوشنبه شب ۲۸ آبان (۱۹ نوامبر) ۱۰ نقطه از بندر حدیده که در اختیار شورشیان حوثی قرار دارد از سوی نیروهای ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی بمباران شد.

یونیسف، صندوق کودکان سازمان ملل متحد، در ماه نوامبر سال جاری میلادی (۲۰۱۸) اعلام کرد که در یمن هر ۱۰ دقیقه یک کودک به دلیل بیماری‌های اجتناب‌پذیر می‌میرد. این سازمان جهانی بر این نظر است که سوء تغذیه و کمبود امکانات پزشکی، زندگی بسیاری از کودکان یمنی را به خطر انداخته است.

گیرت کاپلار، رئیس بخش خاورمیانه و شمال آفریقا در یونیسف، صندوق کودکان سازمان ملل متحد، در باره شرایط کودکان در یمن گفت درگیری‌های نظامی و شرایط اقتصادی بسیار نامناسب در این کشور، پوشش واکسیناسیون کودکان در یمن را که پیش از جنگ داخلی نیز ناکافی بود، به وضعیت خطرناکی تبدیل کرده و بیماری‌هایی چون دیفتری و سرخک در میان کودکان یمنی افزایش یافته‌ است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید