جمعبندی استراتژی مجاهدین از عراق تا آلبانی، گفتگوی فیروزمند با سبحانی

0
1581

موضوعات بحث :۱.آیا سازمان مجاهدین که بر ماندگاری در اشرف و عراق تاکید می کرد و بهای آن را با صدها کشته و زخمی پرداخت نموده، چرا پذیرفت به آلبانی منتقل شود؟ ۲.سیاست ها و استراتژی که مجاهدین در آلبانی تبلیغ می کنند، در مقایسه با اشرف و عراق، آیا رو به جلو بوده و مسیر پیشرفت آنان را نشان می دهد؟ ۳.آیا نقض حقوق بشر اعضای منتقد سازمان در آلبانی نسبت به عراق بیشتر است یا کمتر؟ ۴.آیا فروپاشی و بعبارتی ریزش نیرو در آلبانی فزونی یافته یا اینکه در عراق بیشتر بوده است؟ ۵.آیا سیاست هایی که تحت عنوان استراتژی سازمان در آلبانی عرضه می کند، در مقایسه با اشرف و عراق پیشرفت داشته است؟ ۶.مجاهدین در آلبانی چه اهداف سیاسی-استراتژیک دنبال می کنند؟ ۷.آیا مجاهدین به تعهد سرنگونی که وعده آن را جان بولتون و رودی جولیانی داده بودند، خواهند رسید و حکومت ایران را در ۴۰ سالگی خود سرنگون خواهند کرد؟ ۸.چرا زهرا مریخی مسئول اول سازمان از جانب مریم رجوی با اعضای شورای رهبری مجاهدین نشست تشکیلاتی داشته و عنوان کرده اگر نتوانیم به تعهد سرنگونی در ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ عمل نماییم، مقصر اصلی اعضای سازمان هستند که به انقلاب ایدئولوژیک مریم رجوی ایمان نداشته و به آن عمل ننموده اند؟! و …

جمعبندی استراتژی مجاهدین از عراق تا آلبانی

03.11.2018 ـ آریا ایران

به انضمام وعده سرنگونی، مرگ و میر ها و فروپاشی سازمان مجاهدین.

روی سخن امروز ما با کسانی است که خود را مجاهد خلق می نامند.

تا دو سال پیش در پادگان اشرف و لیبرتی بودند و پایگاه خود در عراق را به عنوان کانون استراتژیک نبرد معرفی می کردند. آنچنانکه می گفتند : چو اشرف نباشد تن من مباد!

اما پس از قول و قرارهای پشت پرده که با وزارت امورخارجه آمریکا داشتند، از عراق به تیرانا پایتخت آلبانی منتقل شدند. آنها پس از انتقال کامل به آلبانی، آنرا پیروزی درخشان مجاهدین و هجرت بزرگ نامیدند.

مسعود رجوی که طی سالیان پس از سقوط صدام حسین، مریم رجوی و بخشی از اعضای برجسته مجاهدین را از معرکه عراق خارج کرده و به فرانسه فرستاده بود و خود همچنان در پناهگاه پنهانی در خارج از عراق بود، بر ماندگاری مجاهدین در عراق پافشاری می کرد.

او با شعارهای؛ «اشرف کانون استراتژیک نبرد»، «چو اشرف نباشد، تن من مباد»، «کوه اگر بجنبد اشرف زجا نجنبد»، «اگر اشرف بایستد،‌ دنیا می‌ایستد»، «بیا بیا» و «بجنگ تا بجنگیم»، مجاهدین را وادار به درگیری با نیروهای عراقی نمود که در این میان صدها تن از اعضای سازمان کشته و مجروح شدند.

در این برنامه با آقای محمد حسین سبحانی، عضو سابق شورای مرکزی سازمان مجاهدین خلق هستیم تا ضمن نگاهی به استراتژی مجاهدین در عراق و بررسی انتقال آنان به آلبانی، دیگر مسائل و معضلات مبرم سازمان را از نظر بگذرانیم…

موضوعات بحث :

۱.آیا سازمان مجاهدین که بر ماندگاری در اشرف و عراق تاکید می کرد و بهای آن را با صدها کشته و زخمی پرداخت نموده، چرا پذیرفت به آلبانی منتقل شود؟

۲.سیاست ها و استراتژی که مجاهدین در آلبانی تبلیغ می کنند، در مقایسه با اشرف و عراق، آیا رو به جلو بوده و مسیر پیشرفت آنان را نشان می دهد؟

۳.آیا نقض حقوق بشر اعضای منتقد سازمان در آلبانی نسبت به عراق بیشتر است یا کمتر؟

۴.آیا فروپاشی و بعبارتی ریزش نیرو در آلبانی فزونی یافته یا اینکه در عراق بیشتر بوده است؟

۵.آیا سیاست هایی که تحت عنوان استراتژی سازمان در آلبانی عرضه می کند، در مقایسه با اشرف و عراق پیشرفت داشته است؟

۶.مجاهدین در آلبانی چه اهداف سیاسی-استراتژیک دنبال می کنند؟

۷.آیا مجاهدین به تعهد سرنگونی که وعده آن را جان بولتون و رودی جولیانی داده بودند، خواهند رسید و حکومت ایران را در ۴۰ سالگی خود سرنگون خواهند کرد؟

۸.چرا زهرا مریخی مسئول اول سازمان از جانب مریم رجوی با اعضای شورای رهبری مجاهدین نشست تشکیلاتی داشته و عنوان کرده اگر نتوانیم به تعهد سرنگونی در ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ عمل نماییم، مقصر اصلی اعضای سازمان هستند که به انقلاب ایدئولوژیک مریم رجوی ایمان نداشته و به آن عمل ننموده اند؟!

۹.چه رابطه ای بین انقلاب ایدئولوژیک مجاهدین، و نشست های غسل هفتگی بیان فاکت های جنسی با سرنگونی رژیم ایران وجود دارد؟

۱۰.نگاهی به مقوله فروپاشی مجاهدین، ریزش تشکیلاتی و سیر جداشدگان در آلبانی و عراق.

۱۱.مرگ و میر اعضای سازمان در آلبانی.

۱۲.نگاهی به منابع و هزینه های مالی سازمان در آلبانی.

با تشکر از آقای سبحانی و کانون ایران قلم

گفتگوی جواد فیروزمند با محمد حسین سبحانی عضو سابق شورای مرکزی سازمان مجاهدین خلق ایران

آریا ایران – جمعه ۱۱ آبان ۱۳۹۷ – ۲ نوامبر ۲۰۱۸

—————————

 

 

 

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید