آلمان قتل خاشقجی را قویا محکوم کرد ـ توضیحات عربستان در باره این قتل ناکافی است

0
452

صدراعظم و وزیر خارجه آلمان می‌گویند از عربستان سعودی انتظار می‌رود شرایط  و پس زمینه قتل آقای خاشقجی را شفاف‌سازی کند. در بیانیه مشترک آنگلا مرکل و هایکو ماس که روز شنبه ۲۰ اکتبر منتشر شد، آمده که توضیحات ارائه شده پیرامون ماوقع در کنسولگری کافی نیست و مسببان این اقدام باید در برابر قانون پاسخگو باشند. هایکو ماس وزیر خارجه آلمان پیش‌تر  از عربستان خواسته بود درباره  موضوع خاشقجی روشنگری کند تا دولت آلمان بتواند موضع‌ بگیرد. دولت آلمان با نامزد آقای خاشقجی، بستگان و دوستان او نیز ابراز همدردی کرده است. خاشقجی روز دوم اکتبر برای دریافت اسناد ازدواج خودش به کنسولگری عربستان در استانبول رفت و پس از آن اثری از او دیده نشد.

آلمان قتل خاشقجی را قویا محکوم کرد

20.10.2018 ـ دویچه وله

دولت آلمان با صدور یک بیانیه، کشته شدن روزنامه‌نگار منتقد ریاض، جمال خاشقجی در کنسولگری عربستان در استانبول را به شدت محکوم کرد و توصیحات ریاض درباره این قتل را ناکافی خواند.

    
 Journalist Jamal Khashoggi (picture-alliance/AA/O. Shagaleh)

صدراعظم و وزیر خارجه آلمان می‌گویند از عربستان سعودی انتظار می‌رود شرایط  و پس زمینه قتل آقای خاشقجی را شفاف‌سازی کند.

در بیانیه مشترک آنگلا مرکل و هایکو ماس که روز شنبه ۲۰ اکتبر منتشر شد، آمده که توضیحات ارائه شده پیرامون ماوقع در کنسولگری کافی نیست و مسببان این اقدام باید در برابر قانون پاسخگو باشند.

هایکو ماس وزیر خارجه آلمان پیش‌تر  از عربستان خواسته بود درباره  موضوع خاشقجی روشنگری کند تا دولت آلمان بتواند موضع‌ بگیرد.

دولت آلمان با نامزد آقای خاشقجی، بستگان و دوستان او نیز ابراز همدردی کرده است.

خاشقجی روز دوم اکتبر برای دریافت اسناد ازدواج خودش به کنسولگری عربستان در استانبول رفت و پس از آن اثری از او دیده نشد.

روز شنبه دولت عربستان سعودی در پی فشارهای بین‌المللی، رسما پذیرفت که خاشقجی پس از مجادله و کتک کاری در کنسولگری این کشور در استانبول کشته شده است.

پس از تایید رسمی ریاض، دادستان کل عربستان اعلام کرد تمام کسانی که در این جنایت دست داشتند، برای محاکمه به مراجع  قانونی تحویل داده می‌شوند. تا کنون ۱۸ تن در این رابطه بازداشت و پنج مقام نیز برکنار شده‌اند. هنوز معلوم نیست جسد خاشقجی کجاست.

به گزارش رسانه‌های ترکیه، فایلی صوتی در اختیار مقامات آنکارا قرار دارد که اثبات می‌کند خاشقچی پس از شکنجه به قتل رسیده و جسدش نیز تکه تکه شده است.

در همین زمینه:

مطالب مرتبط

Türkei - Konsulat von Saudi-Arabien in Istanbul

انتشار اطلاعات تازه پیرامون قتل احتمالی جمال خاشقجی17.10.2018

بازار گمانه‌زنی پیرامون پرونده قتل احتمالی جمال خاشقجی هم‌چنان داغ است. “وال‌استریت ژورنال” مدعی شده‌ است که خبر مربوط به بازجویی خاشقجی صحت ندارد و وب‌سایت “میدل ایست آی” مدعی شده که او ظرف هفت دقیقه به قتل رسیده است.

Türkei | Türkische Polizei durchsucht saudi-arabisches Konsulat

ترامپ خواهان فایل صوتی مربوط به خاشقجی است18.10.2018

ترکیه می‌گوید فایلی صوتی در اختیار دارد که شواهد قتل جمال خاشقجی را مستند می‌کند. دونالد ترامپ از آنکارا خواسته که امکان دسترسی به این فایل را به آمریکا بدهد. انصراف افراد و شرکت‌ها از حضور در نشست ریاض شدت گرفته است.

Türkei Konsulat von Saudi-Arabien in Istanbul

نخستین واکنش پادشاه عربستان به پرونده جمال خاشقجی 15.10.2018

عربستان به دلیل مفقود شدن جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار سعودی، در خاک ترکیه با انتقادات شدیدی روبروست. ملک سلمان که تا کنون در این رابطه سکوت کرده بود، در تماسی با اردوغان بر استحکام روابط دو کشور تأکید کرد.

///////////////////

khashoghgi2

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید