آریا ایران محکوم می کند: حمله تروریستی اهواز با حداقل ۲۵ کشته و ۷۰ مجروح

0
1206

حمله تروریستی اهواز با حداقل ۲۵ کشته و ۷۰ مجروح

این خبر در حال تکمیل است

هشدار: این گزارش حاوی تصاویر دلخراش است +۱۸

رهبران گروه های تروریستی «مقاومت ملی الاحواز» و «مجاهدین خلق» باید در یک دادگاه بین المللی محاکمه شوند!

آریا ایران ضمن تسلیت به مردم دلیر اهواز، این عملیات تروریستی را محکوم نموده و خواستار محاکمه رهبران گروه های تروریستی «مقاومت ملی الاحواز» و «مجاهدین خلق» در یک دادگاه بین المللی می باشد!

آریا ایران ـ 23.09.2018

لینک به منبع

روز شنبه ۳۱ شهریور برابر با ۲۲ سپتامبر ۲۰۱۸ مراسم رژه نیروهای نظامی در شهر اهواز با رگبار گلوله های جمعی از تروریست ها به خاک و خون کشیده شد.
بنابه گزارش منابع خبری از اهواز، این حمله تروریستی توسط تیم های تروریستی اعزامی از خارج ایران صورت گرفته است.
آنچه تا کنون گزارش شده نشان می دهد که آمار کشته‌شدگان این حادثه تروریستی رو به افزایش بوده و تا کنون به ۲۵ نفر رسیده است. در جریان این حمله تروریستی تعدادی از شهروندان عادی، یک خبرنگار و تعدادی نظامی در لیست کشته شدگان هستند.

کشته شدن یک کودک چهار ساله
یکی از شهروندان اهوازی در مصاحبه با خبرگزاری ایرنا، خبرگزاری رسمی ایران، کشته شدن فرزندش در حمله به رژه اهواز را تایید کرده است.
سعدالله اقدامی شاهد و مجروح حادثه که در بیمارستان بستری بود امروز شنبه گفت: پسر و همسرم که نظاره گر رژه بودند در این حادثه تیر خوردند؛ پسرم را جلوی چشمم کشتند و همسرم اکنون در اتاق عمل است.
در همین رابطه ایرج نظری رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز در گفتگو با خبرنگار مهر تعداد مجروحان حادثه را ۶۰ نفر اعلام کرده است. مطابق اعلام مقامات ایران حال شماری از مجروحان وخیم گزارش می‌شود و احتمال می‌رود شمار کشته‌شدگان افزایش یابد.
بنابر اخبار منتشره، سی دقیقه پس از شروع مراسم رژه در صبح شنبه صدای تیراندازی به گوش رسیده است و برای چندین دقیقه ادامه داشته است. در فیلم‌های منتشره در خبرگزاری‌های داخلی ایران صدای ممتد تیراندازی شنیده می‌شود و حاضران در مراسم دیده‌ در حال درازکش روی زمین دیده می‌شوند. خبرنگار ایسنا حاضر در محل گفته است که مهاجمان لباس نظامی بر تن داشته‌اند.
گزارش شده است که مهاجمان از «ساختمان و پارک پشتی محل برگزاری رژه» به سمت جایگاه محل سخنرانی و یگان‌های رژه رونده شلیک کرده‌اند.
ابوالفضل شکارچی، سخنگوی ارشد نیروهای مسلح با اشاره به اینکه عوامل حادثه تروریستی در اهواز با کلاشینکف مردم را به رگبار بستند، گفت: “سلاح ها در نزدیکی محل رژه از قبل مخفی شده بود.”
به گزارش مهر، آقای شکارچی افزود: ۴ نفر تروریست از چند روز قبل از رژه نیروهای مسلح، سلاح هایی را در نزدیکی محل رژه مخفی و در پوشش مردمی خود را به مراسم نزدیک کردند و در پارک پشت جایگاه نیروهای مسلح مستقر شدند.
سخنگوی ارشد نیروهای مسلح ایران همچنین درباره کشته شدگان این حمله گفت که یک دختر بچه در میان جان باختگان است.


تا کنون «مقاومت ملی الاحواز» در گفتگو با بی بی سی و شبکه ایران اینترنشنال، مسئولیت حمله به رژه در اهواز را بر عهده گرفته است، اما گفته می شود که تیم های تروریستی سازمان مجاهدین خلق نیز که «کانون های شورشی» نامیده می شوند، در این حمله تروریستی شرکت داشته اند.

گروه تروریستی مقاومت ملی الاحواز درجلسات لندن
گروه تروریستی مقاومت ملی الاحواز درجلسات لندن

گروه تروریستی الحوازیه یا «مقاومت ملی الاحواز» یا «جنبش ملی الاحواز» کیست؟
ریشه های این گروه به دوران قبل از انقلاب و دست اندازی های صدام حسین به ایران در حکومت شاهنشاهی بر می گردد که از جانب عراق حمایت می شد.
این گروه تجزیه طلب از سالهای ابتدایی بعد از انقلاب و بطور خاص در دوران جنگ صدام با ایران پیرو مشی مبارزه مسلحانه بوده و با عنوان «جمعیت خلق عرب» توسط سازمان اطلاعات و امنیت صدام حسین و عربستان سعودی حمایت می گردید. رهبری این گروه را در آن دوره، فردی به نام شیخ شبیر خاقانی عهده دار بود.
در ادامه اما اختلافاتی میان اعضای این گروه پدید آمد، و جریانی تحت عنوان «سازمان اسلامی سنی» اعلام موجودیت می‌کند. که در سال ۲۰۱۵ این جریان که اعضای آن سنی مذهب بودند، نام خود را به جنبش الحوازیه تغییر دادند.
رهبران جدید گروه تروریستی الحوازیه یا «مقاومت ملی الاحواز» یا «جنبش ملی الاحواز» از سال ۲۰۰۵ به کشورهای اروپایی از جمله هلند و انگلستان نقل مکان می کنند و از سال ۲۰۰۷ فعالیت های مسلحانه خود در استان خوزستان را تشدید می نمایند.
این گروه از چند سال پیش همراه با گروه هایی از تروریست های سوریه که توسط عربستان سعودی پشتیبانی می گردد، در نشست ها و جلسات بزرگ سازمان مجاهدین و مریم رجوی حضور داشته و حتی ملاقات هایی نیز با فرماندهان مجاهدین داشته اند.
هدف این گروه جداسازی خوزستان، هرمزگان، بوشهر و حتی جزایر ایرانی خلیج فارس از حکومت مرکزی می باشد.
این گروه پایگاه هایی در شهرهای جنوبی و جنوب شرقی عراق داشت که هم مرز با استان خوزستان ایران بوده و از آنجا عملیات های تروریستی خود را سازماندهی می نمود.
در طی حضور سازمان مجاهدین در عراق، این گروه رابطه خوبی با آنها داشته و بسیاری از قاچاقچیانی که برای مجاهدین کار می کردند و واحد های تروریستی مجاهدین را به داخل ایران نفوذ می دادند، توسط این گروه انجام می گردید. آنها همچنین اطلاعات مورد نیاز مجاهدین را از استان خوزستان و استان های جنوبی تامین کرده و به مجاهدین می فروختند.
این گروه پس از سرنگونی صدام حسین نیز در استان های هم جوار خوزستان فعال بوده و توسط عربستان سعودی تامین می شد.
گروه الحوازیه در سالهای گذشته به عملیات تروریستی زیادی در اهواز دست زده است. ماجرای بمبگذاری سال ۱۳۸۴ در فرمانداری اهواز که به جان باختن ۱۱ نفر و زخمی شدن بیش از ۸۵ نفر انجامید، کار این گروه بود.
هدف نهایی این گروه تجزیه استان خوزستان و استان های جنوبی ایران و متصل کردن به کشورهای عربی مجاور ایران می باشد.
از رهبران این گروه می‌توان به احمد مولانا ابوناهض معروف به احمد نیسی اشاره کرد. او که خود را یک فعال سیاسی مخالف جمهوری اسلامی معرفی می‌کرد به عنوان رهبر گروه الحوازیه شناخته می‌شد. نیسی که در هلند زندگی می‌کرد در ۱۷ آبان ۱۳۹۶ به ضرب گلوله افراد ناشناس در مقابل منزلش کشته شد. احمد نیسی در سال ۲۰۰۵ ایران را ترک کرده بود و در لاهه هلند زندگی می‌کرد.
این گروه به فعالیت مسلحانه علیه ایران و همچنین تجزیه استان های غربی و جنوبی اعتقاد داشته و فعالیت می نماید. این گروه همچنین در فروردین و اردیبهشت ماه امسال هم در حملاتی به پاسگاه‌های پلیس در شهرهای اطراف اهواز حمله مسلحانه کرده و چندین سرباز وظیفه را کشته بودند.
این گروه یکی از زیر مجموعه های «گروه ایران آزاد» می باشد که توسط سازمان مجاهدین خلق هدایت می گردد.
بنابه گزارش خبرگزاری ها، گروه تروریستی داعش نیز پس از گروه تروریستی «مقاومت ملی الاحواز» مدعی این حمله می باشد.
خبرگزاری ها بنابه ادعای «اعماق» نوشته اند که گروه تروریستی داعش نیز مسئولیت حمله تروریستی امروز به رژه نظامی در ایران را به عهده گرفته است.
فردی بنام یعقوب حر التسطری، سخنگوی جنبش عربی آزادی بخش الحواز (گروهی که خود را مدافع حقوق اعراب ساکن خوزستان توصیف می‌کند) در پی حمله امروز به رژه نیروهای مسلح در اهواز، به بخش بی بی سی فارسی گفته است: «مقاومت ملی الاحواز»، که نهاد عام تر و شامل چند گروه است مسئولیت این حمله تروریستی را قبول می‌کند. این سخنگوی تروریست در ادامه گفته است این عملیات جزیی از مقاومت مشروع ما است و هیچ شهروند عادی هدف قرار نگرفته است. اما گزارشات خبرگزاری ها حاکی از آن است که شهروندان عادی، یک کودک و یک خبرنگار در میان کشته شدگان هستند.
گفتگوی یعقوب حر التسطری، سخنگوی گروه تروریستی «مقاومت ملی الاحواز» با شبکه ایران اینترنشنال، تلویزیون همکار سعودی-رجوی:

یعقوب حر التسطری، سخنگوی گروه تروریستی مقاومت ملی الاحواز
 گروه تروریستی مقاومت ملی الاحواز
گروه تروریستی مقاومت ملی الاحواز
 گروه تروریستی مقاومت ملی الاحواز
گروه تروریستی مقاومت ملی الاحواز

تصاویری از حمله تروریستی اهواز


واکنش مقامات بلندپایه خارجی
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه اولین مقام بلندپایه خارجی است که به حمله خونین اهواز واکنش نشان داد و کشته‌شدن شهروندان نظامی و غیرنظامی ایران را به همتای خود تسلیت گفت.
آقای پوتین در پیام خود به حسن روحانی گفت که مسکو آماده است تا تلاش‌های مشترک دو جانبه دو کشور ایران و روسیه در مبارزه با تررویسم را قوت بخشد.
راب مک‌کایر، سفیر بریتانیا در تهران، در توییتی نوشت: « یک حمله تکان‌دهنده تروریستی. هرجا تروریسم اتفاق بیفتد باید محکوم شود. تمام تسلیت ما به خانواده‌های قربانیان.»
رفعت مسعود، سفیر پاکستان در ایران نیز طی پیامی در حساب توییتری خود حمله روز شنبه به مراسم رژه در اهواز را قویا محکوم کرد. او در این پیام ضمن اظهار همدردی با خانواده‌های قربانیان، این «عمل بزدلانه تروریستی» را تسلیت گفته است.
وزارت خارجه ترکیه نیز این حمله تروریستی در اهواز را محکوم کرده است. به گزارش خبرگزاری آناتولی در بیانیه این وزارتخانه آمده است: «این حمله خائنانه را به شدت محکوم می‌کنیم. از خداوند متعال برای جان باختگان طلب رحمت و مغفرت کرده و برای مجروحان آرزوی شفای عاجل داریم. جان باختن شماری از شهروندان را به مردم و دولت ایران تسلیت عرض می‌کنیم.»
استفان شولتز، سفیر اتریش در ایران، نیز در پیامی توییتری نوشت: «اتریش به خانواده قربانیان حمله ترویستی ناگوار در اهواز صمیمانه تسیلت می‌گوید.»
دولت اسپانیا حمله به اهواز را محکوم کرد
دولت اسپانیا نیز در بیانیه‌ای حمله امروز به رژه نظامی در اهواز را محکوم کرد.
در بیانیه وزارت امور خارجه اسپانیا آمده است: “ضمن ابراز همدردی با مردم ودولت ایران برای مجروحان این حادثه آرزوی بهبودی دارد.”
عمان حمله به رژه نظامی در اهواز را محکوم کرد
عمان حمله به رژه نظامی در شهر اهواز ایران که به کشته و زخمی شدن دهها نفر منجر شد را محکوم کرد.
در بخشی از این بیانیه آمده است: “دولت عمان همواره تروریسم را در هر شکل، زمان ، مکان و به هر دلیل و بهانه ای رد می کند.”
دبیرکل سازمان ملل متحد
آنتونی گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد ضمن محکوم کردن این حملات در بیانیه‌ای گفته: “ضمن ابراز همدردی با خانوادگان قربانیان و مردم و دولت ایران برای مجروحان آرزوی بهبودی سریع دارم.”

رضا پهلوی، آخرین شاهزاده ایران در پیامی که در توئیتر منتشر کرده حملات “تروریستی” اهواز را محکوم کرده و با خانواده قربانیان ابراز همدردی کرده است.
در این پیام آمده: “امروز در مراسم رژه نیروهای مسلح در اهواز، گروهی تروریست به سوی نظامیان آتش گشود که منجر به کشته شدن تعدادی از سربازان میهن و تماشاگران شد. من این عمل تروریستی را قویا محکوم می‌کنم و به خانواده‌های جان‌باختگان و نیروهای مسلح ایران از صمیم قلب تسلیت می‌گویم.”

 

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید