وزیرخارجه پیشین آلمان: ما باید چند میلیارد از ترامپ بخواهیم

0
917

وزیر خارجه پیشین آلمان در واکنش به سخنان رئیس‌جمهور آمریکا در اجلاس سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) خواستار پاسخ “محکم و هماهنگ اروپا” به دونالد ترامپ شده است. زیگمار گابریل معتقد است که هرگونه تلاش برای راضی کردن دونالد ترامپ منجر به آن خواهد شد که او “یک گام دیگر جلو رود”. گابریل به مجله آلمانی “اشپیگل” گفته است: «اگر ترامپ از ما می‌خواهد میلیاردها دلاری که ارتش آمریکا هزینه کرده را بپردازیم، ما هم باید از او بخواهیم میلیاردها دلاری که ما هزینه‌ پناهجویانی که به دلیل دخالت‌های نظامی شکست‌خورده آمریکا به عنوان مثال در عراق آواره شدند را به ما بپردازد.» دونالد ترامپ در نشست رهبران کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی خواستار افزایش بودجه نظامی این کشورها شد و تهدید کرد که اگر خواست او تا سال ۲۰۱۹ یعنی شش ماه دیگر، برآورده  نشود آمریکا راه خود را از ناتو جدا می‌کند.

وزیرخارجه پیشین آلمان: ما باید چند میلیارد از ترامپ بخواهیم

دویچه وله  – 13.07.2018

زیگمار گابریل، وزیر خارجه پیشین آلمان خواستار موضع‌گیری قاطع‌ آلمان و کشورهای عضو ناتو مقابل رئیس‌جمهور آمریکا شده است. او می‌گوید با زبان دیگری نمی‌توان با ترامپ مذاکره کرد.

    
زیگمار گابریل و دونالد ترامپزیگمار گابریل و دونالد ترامپ

وزیر خارجه پیشین آلمان در واکنش به سخنان رئیس‌جمهور آمریکا در اجلاس سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) خواستار پاسخ “محکم و هماهنگ اروپا” به دونالد ترامپ شده است.

زیگمار گابریل معتقد است که هرگونه تلاش برای راضی کردن دونالد ترامپ منجر به آن خواهد شد که او “یک گام دیگر جلو رود”.

گابریل به مجله آلمانی “اشپیگل” گفته است: «اگر ترامپ از ما می‌خواهد میلیاردها دلاری که ارتش آمریکا هزینه کرده را بپردازیم، ما هم باید از او بخواهیم میلیاردها دلاری که ما هزینه‌ پناهجویانی که به دلیل دخالت‌های نظامی شکست‌خورده آمریکا به عنوان مثال در عراق آواره شدند را به ما بپردازد.»

دونالد ترامپ در نشست رهبران کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی خواستار افزایش بودجه نظامی این کشورها شد و تهدید کرد که اگر خواست او تا سال ۲۰۱۹ یعنی شش ماه دیگر، برآورده  نشود آمریکا راه خود را از ناتو جدا می‌کند.

کشورهای عضو ناتو پیشتر توافق کرده بودند که تا سال ۲۰۲۴ بودجه نظامی خود را تا دو درصد تولید ناخالص ملی خود افزایش خواهند داد.

دونالد ترامپ علاوه بر مطرح کردن این تهدید در ناتو، از صدراعظم آلمان هم به شدت انتقاد کرده بود. او مدعی شده بود که آلمان به دلیل پروژه خط لوله انتقال گاز روسیه به آلمان، “اسیر” روسیه و تحت کنترل کامل مسکو قرار دارد.

زیگمار گابریل، می‌گوید آمریکا تحت رهبری دونالد ترامپ شریک قابل اطمینانی نیست. گابریل رهبر اسبق حزب سوسیال دمکرات آلمان است. این حزب یکی از احزاب شریک در دولت ائتلافی آلمان است و وزارت‌خارجه را به سرپرستی هایکو مس در اختیار دارد. هایکو مس در پاسخ ترامپ گفته بود که آلمان نه “اسیر” روسیه است و نه آمریکا.

آنتون هوف‌رایتر، رئیس‌فراکسیون حزب سبزها در پارلمان آلمان هم ضمن انتقاد از عدم موضع‌گیری قاطع صدراعظم آلمان مقابل رئیس‌جمهور آمریکا، به خبرگزاری آلمان گفته است: «ترامپ خود به بزرگترین خطر امنیتی تبدیل شده است.»

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان پس از نشست اضطراری ناتو برای بررسی درخواست رئیس‌جمهور آمریکا، وعده داده است که تا بودجه نظامی ارتش آلمان را بازهم افزایش خواهد داد. بودجه ارتش آلمان قرار بود تا سال ۲۰۲۴ تا سقف یک و نیم درصد تولید ناخالص ملی آلمان افزایش پیدا کند.

————–

آرشیو موضوع : اجتماعی، سیاسی، فرهنگی

ایلنا : برده‌داری در جنوبِ تهران/مهمان‌نوازی از کودکان زباله‌گرد

صدمین سال فروپاشی امپراتوری روسیه و پیدایش جمهوری دموکراتیک گرجستان

شرایط کاری کودکان زباله‌گرد با توجه به سن و سالشان، عدم تهیه‌ی وسایل بهداشتی مورد نیاز از طرف پیمانکار، ساعت کاری بیش‌ازحد معمول و از همه مهم‌تر رفتار نامناسب با کودکان زباله‌گرد مشغول در مراکز بازیافت، بی‌شباهت به برده‌داری‌های سده‌های ۱۷ تا ۱۹ آمریکا نیست. کارفرما به کارگران روزانه ۳۶ هزار تومان دستمزد در ازای ۱۰ ساعت کار سخت …

عاطفه گرگین: لطفا سلاخی نشود

صدمین سال فروپاشی امپراتوری روسیه و پیدایش جمهوری دموکراتیک گرجستان

من دکتر علی اصغر حاج سید جوادی را در سالهایی که در روزنامه کیهان قلم می زد شناختم زیرا همسرم خسرو گلسرخی نیز در روز نامه کیهان با دکتر همکار بود و من در مجله فردوسی می نوشتم. یک روز برای انجام مصاحبه ای برای یکی از نشریات به دیدارش رفتم و مصاحبه …

 

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید