عذرخواهی وزیرکشور آلمان در پی رسوایی اداره مهاجرت و پناهندگی

0
815

دفتر اداره فدرال مهاجرت و پناهندگان در شهر برمن در فاصله سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ میلادی به دستکم ۱۲۰۰ مورد درخواست پناهندگی، بدون بررسی کامل پرونده متقاضی پاسخ مثبت داده است. وزیر کشور آلمان می‌گوید این تخلفات بدون پیامد نخواهد ماند و روند اعطای پناهندگی در آلمان باید اصلاح شود. او در گام نخست خواستار افزایش شمار کارکنان اداره مهاجرت و پناهندگان در دفاتر سراسر آلمان شده است. شماری از نمانیدگان مجلس آلمان خواستار تشکیل کمیسیونی در مجلس برای تحقیق در مورد این رسوایی شده‌اند. از جمله پرسش‌های نمایندگان دلیل عدم توجه وزارت کشور و اداره مهاجرت و پناهندگی به هشدارهای مطرح شده توسط کارمندان این اداره است. تعدادی از کارمندان می‌‌گویند مدیران آنها به جای اهمیت به حفظ کیفیت در بررسی پروند‌ها خواستار سرعت بیشتر در روند رسیدگی به پروند‌ها بوده‌اند. هورست زهوفر که مخالف تشکیل کمیسیون تحقیق و بررسی تخلفات این اداره زیر نظر وزارت کشور است، می‌گوید با نمایندگان مجلس همکاری سازنده‌ای خواهد داشت و به پرسش‌های آنها پاسخ خواهد داد.

عذرخواهی وزیرکشور آلمان در پی رسوایی اداره مهاجرت و پناهندگی

18.06.2018 – دویچه وله

دستکاری پرونده صدها متقاضی پناهندگی در آلمان به یک رسوایی بزرگ در این کشور منجر شده است. هورست زهوفر، وزیر کشور آلمان به دلیل تخلفات رخ داده در این اداره عذرخواهی کرد. ماجرای این رسوایی اما هنوز به پایان نرسیده است.

    
هورست زهوفر، وزیرکشور آلمان (وسط) و یوتا کوردت، مدیرکل اداره مهاجرت و پناهندگی (چپ)هورست زهوفر، وزیرکشور آلمان (وسط) و یوتا کوردت، مدیرکل اداره مهاجرت و پناهندگی (چپ)

هورست زهوفر، وزیر کشور آلمان می‌گوید تخلفات رخ داده در اداره فدرال مهاجرت و پناهندگی با شفافیت کامل بررسی خواهند شد. او همزمان از سوی “کل دولت فدرال” آلمان برای تخلفاتی که در این اداره، به ویژه در شهر برمن رخ داده، عذرخواهی کرد.

دفتر اداره فدرال مهاجرت و پناهندگان در شهر برمن در فاصله سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ میلادی به دستکم ۱۲۰۰ مورد درخواست پناهندگی، بدون بررسی کامل پرونده متقاضی پاسخ مثبت داده است.

وزیر کشور آلمان می‌گوید این تخلفات بدون پیامد نخواهد ماند و روند اعطای پناهندگی در آلمان باید اصلاح شود. او در گام نخست خواستار افزایش شمار کارکنان اداره مهاجرت و پناهندگان در دفاتر سراسر آلمان شده است.

شماری از نمانیدگان مجلس آلمان خواستار تشکیل کمیسیونی در مجلس برای تحقیق در مورد این رسوایی شده‌اند. از جمله پرسش‌های نمایندگان دلیل عدم توجه وزارت کشور و اداره مهاجرت و پناهندگی به هشدارهای مطرح شده توسط کارمندان این اداره است.

تعدادی از کارمندان می‌‌گویند مدیران آنها به جای اهمیت به حفظ کیفیت در بررسی پروند‌ها خواستار سرعت بیشتر در روند رسیدگی به پروند‌ها بوده‌اند. هورست زهوفر که مخالف تشکیل کمیسیون تحقیق و بررسی تخلفات این اداره زیر نظر وزارت کشور است، می‌گوید با نمایندگان مجلس همکاری سازنده‌ای خواهد داشت و به پرسش‌های آنها پاسخ خواهد داد.

به کانال دویچه وله فارسی در تلگرام بپیوندید

مدیرکل اداره مهاجرت و پناهندگی آلمان هم وعده داده است که پرونده‌های پناهجویانی که از سال ۲۰۰۰ میلادی به بعد در با درخواست پناهندگی آنها در دفتر شهر برمن موافقت شده – یعنی ۱۸ هزار پرونده – مجددأ بررسی خواهد شد.

در حال حاضر حدود ۷۰ کارمند این اداره مشغول بررسی این پروند‌ه‌ها هستند. این تصمیم البته موجب به تعویق افتادن بررسی پرونده ۵۰ هزار متقاضی پناهندگی خواهد بود که هنوز پاسخی دریافت نکرده‌اند.

مدیر پیشین اداره برمن که متهم به دریافت رشوه است در گفت‌وگو با روزنامه بیلد تأکید کرده است که برای او کمک به انسان‌های نیازمند از هر چیزی مهم‌تر بوده است و او هرگز پولی از آنها دریافت نکرده است.

اغلب متقاضیانی که خانم اولریکه ب. به درخواست آنها پاسخ مثبت داده است، از اقلیت ایزدی‌های عراق بودند. این مدیر اداره مهاجرت و پناهجویان شهر برمن به دلیل پذیرش دعوت به رستوان از سوی پناهجویان به دریافت رشوه متهم شده است.

البته ابعاد ماجرای تخلفات اداره برمن بسیار گسترد‌ه‌تر از پروند‌هایی است که او در دست داشته است.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید