میلاد آریایی: قربان برم خدا را … یک بام و دو هوا را ….ا

0
492

قربان برم خدا را … یک بام و دو هوا را ….ا

Milad Aryaeeمیلاد آریایی، وبلاگ مزرعه خوبی ها، چهاردهم آوریل ۲۰۱۸:…  راستی ما اینقدر بدبخت شده ایم یا اینقدر باید عقب برویم که پس از چهل سال الگوی بی مانند مزدوری زیر پرچم صدام در ترکیب با مدل  غرب پسندانه سلطنت پادشاهی برگردیم به دوران قجر ؟!  آنانی که اینگونه  فکر میکنند و در اتاق فکرشان کشک می سابند ، یک نظر به فرهنگ کهن و نیای ایرانیان واندیشه والا و خرد این مرز و بوم فکر نکرده اند … 

لینک به منبع

قربان برم خدا را … یک بام و دو هوا را ….

الان بر همگان روشن شده است که احتمال بروز یک جنگ جدید در خاورمیانه چقدر بیشتر از گذشته شدت گرفته است بخصوص که با باز شدن پای ” جان بولتون” جنگ طلب ترین سیاستمدار سالهای اخیر که از دوستان فابریک مجاهدین  نیز بوده و هست به کاخ سفید این احتمال را بیشتر شدت بخشیده است .

تاسف همه ایرانیان از این رخداد  و بویژه نگرانی آزادیخواهان این مرز و بوم از این همه ظلم و بیداد و زور گویی برای گسترش و زور آزمایی و چک سلاح های تازه ساخت قدرت مطرح امروز یعنی آمریکا و روسیه بویژه در خاور میانه فقط تلخی های بیشتری را به کام مردم  همین منطقه خواهد ریخت .

حال در چنین شرایطی که یک گاو وحشی  سرخ و خشمگین میخواهد به شما شاخ بزند درست این نیست که جلوی گاو ، پارچه قرمز بگیریم  چون او برای خون و خونریزی سم بر زمین میکوبد و اصلی ترین دشمنان بومی و فارسی زبان ایرانی که مجاهدین وابسته باشند برایش قطعا دست میزنند . همگان در دنیا میدانند با جنگ هیچ دمکراسی به هیچ کجا نیامده است و هیچ چیزی از بنیاد درست نشده است .

باید عمیقا فهم کنیم شرایط منطقه به سمتی میرود که کوچکترین خطا ، مصیبت عظیمی را رقم خواهد زد . جالب تر آنکه کسانی که بدنبال الگو تراشی یا آقا بالا سر تراشیدن برای ایران و ایرانی هستند خواب هایی پیرامون احیای سلطنت و مجاهدین بد نام در این خاک دیده اند .

شاید  اینطور به نظر می آید که مجاهدین خودشان فهمیده اند یا به نوعی بهشان فهمانده اند که با آن گذشته و این وضعیت حال شان و بی آبرویی سالیان سپری شده  در زیر قبای صدام حسین و عراق جایی برای خودنمایی در ایران آینده ندارند ولی بنا به آخرین وصیت های رجوی که زمانی شیپور گشاد ” همبستگی ملی ” را می نواخت و کسی هم محل اش نمی گذاشت،

 زیر چشمی خیلی دوست میداشت با ” رضا پهلوی” وصلت ای را به سرانجام برساند اگر چه  رضا پهلوی قبلا این اتحاد را رد کرده بود ولی آلان که مسعود رجوی عمرش به دنیا نمانده است شرایط گوئیا از نظر شاهزاده کمی تغییر کرده است . و زمزمه هایی مبنی بر همراهی و همگامی با مریم رجوی تحت شرایطی بگوش میرسد چه بشکل شایعه و چه بشکل دیگر … این آنها هستند که شفاف بایست صحبت کنند .

رجوی به سیاق عهد قجر تصور عقب مانده اش این بود که به خیال  اش هر کس را میخواهد از طبقه خودش جدا کند ( مثل بنی صدر) بایست اول دخترش را بگیرد و بالفور  با وی فامیل شود ، یعنی همان نقشه و قمار مسخره ای که با بنی صدر بر سر ” فیروزه بنی صدر ” بازی کرد و داماد خانه زاد اش شد .

ولی مریم رجوی که نمی تواند اینطور وارد شود و کسی هم که نیست او را  در دنیای سیاست بگیرد تا بر سر هر اتحادی اول مثل خلف راستین اش با وی فامیل شود . هزار حرف در می آید که مثل رجوی قطعا از پاسخ اش بر نمی آیند .

بگذریم که آلان مردم ایران نه چهل سال بلکه صد و چهل سال در دنیای آگاهی سیاسی پیش آمده اند و مشکل اصلی آمریکا هم در باره مجاهدین و گروه اش ، بد نامی و وابستگی مادامالعمر وتاریخی مجاهدین به صدام بوده و هست که از پیشانی مجاهدین و رهبری اش پاک نشده و تا دهها‌‌‌‌ سال نیز پاک نخواهد شد .

حال بر اساس این پیشینه مجاهدین ، نگرانی اپوزیسیون واقعی  با حضور بولتون در کاخ سفید دقیقا همین است چرا با حمایت های بی شائبه مجاهدین از جان بولتون جنگ طلب بیم آن نرود که واقعا آمریکا برای ایران یک خواب های پریشان دیده است .؟

جسته گریخته خبر هایی نیز بگوش میرسد که شاید سر و کله رضا پهلوی با پروپاگاندای رادیو های فارسی زبان  و نزدیکی اجتناب ناپذیر سلطنت به نمایندگی رضا پهلوی  و مجاهدین یک آش شله قلمکاری را برای ایران درست کنند که یک وجب رویش روغن داشته باشد . در حالیکه در سالیان گذشته پهلوی ها تا میتوانستند از مجاهدین دوری میکردند ولی آلان به نظر میرسد بوی کباب شنیده اند . هر دو طرف .

اینجاست که جای این سخن نغز به میان می آید که …. قربان برم  خدا را … یک بام و دو هوا را ….

راستی ما اینقدر بدبخت شده ایم یا اینقدر باید عقب برویم که پس از چهل سال الگوی بی مانند مزدوری زیر پرچم صدام در ترکیب با مدل  غرب پسندانه سلطنت پادشاهی برگردیم به دوران قجر ؟!

آنانی که اینگونه  فکر میکنند و در اتاق فکرشان کشک می سابند ، یک نظر به فرهنگ کهن و نیای ایرانیان واندیشه والا و خرد این مرز و بوم فکر نکرده اند که بابا این خاک در دامانش فردوسی ها و خیام ها را پرورش داده است و شاید هم نمی خواهند آگاهانه این چنین فکر کنند . بفهمید وبپذیرید که مردم ایران برای همیشه از سلطنت و پادشاه بازی  در این خاک عبور کرده اند .

(پایان)

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید