اینکه بمعنی پیروزی سیاست های ایران است

0
687

اینکه بمعنی پیروزی سیاست های ایران است

صابر از تبریز (امضاء محفوظ)، ایران اینترلینک، بیست و پنجم نوامبر ۲۰۱۷:… ثانیا برقراری صلح وآرامش در سوریه ، خواست ایران، سوریه و روسیه بود و این غرب بود که به خیال خام سرنگونی عنقریب بشار اسد بدان تن نمی داد که نتایج درخشان عملیات نظامی متحدین سوریه وپایمردی مردم این سرزمین مورد تجاوز قرار گرفته، آنها را برسر میز مذاکره آورد! ثالثا ، نشست ریاض هیچ … 

http://iran-interlink.org

اینکه بمعنی پیروزی سیاست های ایران است!

۰۴/۰۹/۱۳۹۶

برای اینکه میزان خشم و ناامیدی اش را پنهان دارد، باند رجوی پس از شکست ” عشایر انقلابی ” اش- داعش-  در سوریه ، اقدام به پاتک مذبوحانه ای زده وبدینوسیله خواسته که ناظرین جریان، درد سوزناک این باند ضد ملی را مشاهده نکنند!

دراین راستا ، نوشته های زیادی منتشر نموده که یکی از آنها ، مطلب مربوط به مهرداد هرسینی است!

اودر رسانه های رجوی چنین مینویسد :

” تازه‌ترین علائم «نرمش قهرمانانه» جدید حاکمیت، همان موضوع سوریه و نیروهای تروریستی دست پرورده رژیم در منطقه به‌ویژه پس از برگزاری نشست «سوچی» در روسیه و نشست «ریاض» است. بنا برداده های بین‌المللی موضوع سوریه که رژیم آن را به‌عنوان «خاک‌ریز استراتژیک» خود در منطقه قلمداد کرده است، قبل از برگزاری نشست سوچی میان رهبران آمریکا و روسیه حل و فصل شده بود. بر این اساس برگزاری نشست و دعوت از آخوند روحانی نیز صرفا جهت «مطلع نمودن» رژیم آخوندی از روند از تصمیمات بوده و بس “.

اولا نشست سوچی ، یک نشست اصولی است و خود بشار اسد هم دراین مذاکرات بطور مستقیم حضور داشت.

ثانیا برقراری صلح وآرامش در سوریه ، خواست ایران، سوریه و روسیه بود و این غرب بود که به خیال خام سرنگونی عنقریب بشار اسد بدان تن نمی داد که نتایج درخشان عملیات نظامی متحدین سوریه وپایمردی مردم این سرزمین مورد تجاوز قرار گرفته، آنها را برسر میز مذاکره آورد!

ثالثا ، نشست ریاض هیچ رابطه ای با نشست سوچی نداشته و دراصل یک پز تبلیغاتی غیر قابل توجه وبرای حفظ آبروی رفته ی عربستان بوده وجدی بودن والتزام آور بودنش درهمین سطح است!

رابعا حکومت ایران ازابتدای کار وبا صراحت تمام اعلام کرده بود که بحران سوریه راه حل نظامی ندارد وباید که طی مذاکرات توام با حسن نیت و لحاظ منافع مردم سوریه ، حل وفصل شود وبدین ترتیب ، ایران بر روی مسئله ای پافشاری نداشته که نتایج کنفرانس سوچی درتضاد با آن باشد.

مجاهدین خلق مریم رجوی بازندگان بازگشت آرامش به سوریه

درادامه :

” به موازات این وضعیت شکننده برای دیکتاتوری ولی‌فقیه که تمامی تخم‌مرغ‌های خود را در سبد «حفظ» بشار اسد خون‌ریز گذاشته است، باید به مواضع هردو ابرقدرت در حل «سیاسی» مسئله سوره اشاره نمود، امری که عطف به قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت ملل متحد، مصوب آذرماه ۱۳۹۵ با رای تمامی اعضاء شورا، بر چند نکته کلیدی از جمله «آغاز مذاکرات برای برقراری آتش‌بس» و «تدوین قانون اساسی جدید با نظارت سازمان ملل ظرف ۶ ماه» و نیز «برگزاری انتخابات آزاد ظرف ۱۸ ماه» تأکید ویژه دارد “.

روسیه هم حکومت بشار اسد را برسمیت می شناسد وهمواره مانند ایران تاکید نموده که بشار اسد تنها با خواست مردم سوریه میماند یا کنار میرود!

 دیگر اینکه ، برعکس ادعای باند رجوی، این مصوبات با مواضع اصولی ایران ، روسیه وحتی خود حکومت سوریه همخوان بوده واگر قرار است کسی را بسوزاند، آنکس را درمیان اربابان رجوی جستجو  باید کرد!

صابر

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید