چرا باند رجوی از روشن شدن دلیل استعفای سعد حریری می ترسد؟!

0
734

یعنی می فرمائید که استعفا ویا احیانا دستگیری سعد حریری ، درراستای اعمال فشار به حزب اله لبنان است؟! چرا وبه چه دلیل؟! تنها ازاین بابت که ممکن است که این استعفا ویا دستگیری برای کسب بهانه جهت برهم زدن اوضاع لبنان وتعرض مجدد به سوریه باشد ، این ادعای شما معنی ومفهومی پیدا میکند! ضمنا تحریم های برعلیه حزب اله لبنان جنبه ی بین المللی نداشته وکاری است که آمریکا راسا انجام داده والبته جهانیان این مشکلات را تا ازرسمیت انداختن دلار خواهند داشت ! اما دیگران نیز نظریاتی درباره ی استعفای سعد حریری دارند که حاوی اطلاعات وحدثیات بیشتری است که دراینجا نمونه ای ازآنچه در تضاد با سخنان رجوی هاست ، نقل میشود:arabestan-hariri

چرا باند رجوی از روشن شدن دلیل استعفای سعد حریری می ترسد؟!

ارسال شده از طرف آقای نوید ـ با تشکر از ایشان ـ 06.11.2017

استعفای این نخست وزیر لبنان  که خبرش بجای پارلمان کشورش درعربستان اعلام شد ، سبب بروز شایعات وحدث وگمان هایی شده ودرمقابل این حدث وگمان ها ، باند رجوی بدون رعایت احتیاط لازم برای تفسیراین نوع خبرها لازم است، بطور صاف وساده موضعگیری کرده وعلت این استعفای بشدت مشکوک را ، دخالت ایران در امور لبنان دانسته است!!

درنوشته ی ” جا پای مخرب ولی‌فقیه در لبنان “ که در مطبوعات این فرقه ی منحط وطن فروش  منتشر شده، چنین آمده است :

«هر جا پای (رژیم) ایران باز شود ویرانی و فتنه آنجا را فرا می‌گیرد», این جملاتی است که سعد حریری به هنگام استعفای غیره منتظره از پست نخست‌وزیری در لبنان بلازده ایراد کرده است “.

بدبختی رجوی ها دراین است که او این سخنان را درپارلمان کشور خود نگفته و در عربستانی اعلام کرده که بلحاظ موضع خصمانه ی عربستان باایران، ازهیچ ارزش حقوقی برخوردار نیست!

لبنان قبلا بلا زده تر بود و این حزب اله لبنان بود که اسرائیل را ازآنجا بیرون کرد و دست به ایجاد دولت ائتلافی با گروه های مدام درگیر درلبنان نمود و کمک بزرگی به برقراری آرامش درلبنان کرد!

همچنین :

” سخن از جریان دست‌پرورده‌ای است که با سرمایه و پول مردم ایران برای برهم زدن تعادل و ثبات سیاسی در لبنان راه‌اندازی شده است. برآوردهای بین‌المللی سخن از حمایت‌های ۸۰۰ میلیون دلاری از سوی رژیم آخوندی به این جریان تروریستی را دارند… “.

دبیر کل حزب اله لبنان بنوبه ی خودگفت که این نخست وزیر لبنان به عربستان احضار وسپس بازداشت شده است . با این حساب شما رجوی ها دارید نعل وارونه میزنید واز دستآوردهای عصر لبریز اطلاعات غافلید وفکر میکنید که با طرح این حرف ها ، خواهید توانست مردم را درخواب کنید!

ونیز :

“بر این منطق است که اکنون مجموعه فشارها بر حزب الشیطان نه تنها در سطح بین‌المللی، بلکه فراتر از آن در داخل لبنان روبه افزایش گذاشته است. بر اساس یکی از مصوبات، دولت ایالات‌متحده موظف می‌شود «افراد و شرکت‌هایی را که در جهت تأمین منابع مالی مورد نیاز و همچنین جذب نیرو برای تحت حزب‌الله فعالیت می‌کنند تحریم قرار دهد “.

یعنی می فرمائید که استعفا ویا احیانا دستگیری سعد حریری ، درراستای اعمال فشار به حزب اله لبنان است؟! چرا وبه چه دلیل؟!

تنها ازاین بابت که ممکن است که این استعفا ویا دستگیری برای کسب بهانه جهت برهم زدن اوضاع لبنان وتعرض مجدد به سوریه باشد ، این ادعای شما معنی ومفهومی پیدا میکند!

ضمنا تحریم های برعلیه حزب اله لبنان جنبه ی بین المللی نداشته وکاری است که آمریکا راسا انجام داده والبته جهانیان این مشکلات را تا ازرسمیت انداختن دلار خواهند داشت !

اما دیگران نیز نظریاتی درباره ی استعفای سعد حریری دارند که حاوی اطلاعات وحدثیات بیشتری است که دراینجا نمونه ای ازآنچه در تضاد با سخنان رجوی هاست ، نقل میشود:

” آیا فروپاشی عربستان شروع شده؟ – عماد آبشناس

بازداشت شبانه چهار وزیر و ده شاهزاده عالیمقام و ده ها شخصیت سیاسی و اقتصادی و رسانه ای در عربستان سعودی نشان می دهد که این کشور با یک انقلاب درونی مواجه می باشد که می تواند منجر به فروپاشی آن گردد.

تا به حال عربستان سعودی تلاش داشت مشکلات داخلی خود را به خارج این کشور صادر کند اما ظاهرا این اختلافات را دیگر نمی توان به خارج عربستان صادر کرد و ملک سلمان به همراه فرزندش مجبور هستند کار را داخل کشور تمام کنند.

شاهزاده محمد بن سلمان برای اینکه بتواند تایید نسل جوان را به سمت خود جلب کند تصمیماتی از جمله اجازه رانندگی زنان و ورود آنها به ورزشگاه ها و همچنین اعلام طرح 2030 و طرح ایجاد منطقه ای مشابه لاس وگاس در منطقه ای میان عربستان و مصر و فلسطین اشغالی و… را انجام داد و با وعده وعید های مختلف برای تبدیل عربستان سعودی به کشوری مشابه کشورهای اوروپایی رو در روی وهابی های سنتی که به آل الشیخ معروف هستند ایستاد و دو جناح را در مقابل یک دیگر قرار داد.

با توجه به اینکه بیشتر طرفداران آل الشیخ در حال حاضر خارج از عربستان سعودی در حال جنگ همراه گروه هایی مانند داعش و القاعده و … هستند آنها مجبور هستند فعلا سکوت اختیار کنند چون توان رویارویی ندارند.

از سوی دیگر محمد بن سلمان یک شبه همه شخصیت های وابسته به جناح سدیری خاندان حاکم را برکنار کرد و بسیاری از آنها را بازداشت نمود و احتمالا آقای سعد الحریری نخست وزیر مستعفی لبنان هم قربانی این ماجرا شده و وادار به استعفا و اقامت اجباری در عربستان سعودی شده تا با هویت سعودی خود تحت پیگرد قرار گیرد و نه به عنوان نخست وزیر کشوری دیگر.

بر اساس برخی بر آوردها ثروت های افراد بازداشت شده حدود یک هزار و یکصد ملیارد دلار تخمین زده شده که با مصادره این مبالغ دولت عربستان سعودی می تواند هزینه های سنگین سیاست های چند سال اخیر خود از جمله ورود به جنگ یمن و ماجراجویی های دیگر در سوریه و عراق و لبنان و … را پوشش بدهد و همچنین هزینه باج هایی را که ایالات متحده برای به قدرت رسیدن محمد بن سلمان خواسته پرداخت نماید.

علیرغم اینکه هنوز سر و صدایی از بازداشت این افراد بلند نشده ولی قطعا احتمال شورش وابستگان به این افراد بسیار زیاد است مخصوصا که اینان از شخصیت های نظامی هم اقتصادی و رسانه ای قدرتمند عربستان سعودی به حساب می آیند که در خارج از این کشور هم نفوذ و قدرت بسیار زیاد دارند و درون عربستان هم عشایر و قبایل همسو با آنها مسلح هستند و احتمال شورش آنها بسیار زیاد است.

با اینکه ملک سلمان همه این کارها را برای فراهم کردن زمینه به قدرت رسیدن فرزند خود انجام داده اما پیچیدگی ساختار قدرت در عربستان سعودی می تواند شرایطی را برای شاهزاده جوان فراهم کند که آتش زیر خاکستر را به دست بگیرد و اگر شورش ها در زمان حیات ملک سلمان شروع نشود قطعا در صورت به قدرت رسیدن محمد بن سلمان عربستان سعودی آبستن شورش و جنگ های مختلف خواهد بود.

شورش ها و جنگ هایی که نه فقط ثبات و امنیت عربستان سعودی را تهدید می کند بلکه منطقه و ثبات جهان را به خطر خواهد انداخت.

مشخص است که همه این ماجرا ها زیر سر مشاوران شاهزاده محمد است که عربستان را طی سالهای اخیر درگیر ماجراهای بازنده کردند و تنها به دنبال تامین منافع ایالات متحده و اسرائیل بودند و هستند.

حال باید نشست و دید آیا ایالات متحده و اسرائیل پس از شکست طرح های تجزیه سوریه و عراق ولبنان توسط ایران با استفاده از این مشاوران به دنبال طرح قدیمی خود برای تجزیه عربستان به سه کشور خواهند رفت یا نه “؟

بدین ترتیب ، بنظر میرسد که موضوع باین سادگی نیست که باند رجوی درصدد حقنه کردن آن به خوانندگان کم شمار خود است وباید که منتظر حوادث واخبار جدیدی بود !

نوید

 

 

————

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید