هشدار روانشناسان آمریکا: ترامپ خطرناکترین مرد جهان است

0
882

سایت خبری اشپیگل آنلاین ارزیابی روانشناسان و روانکاوان آمریکایی از وضعیت روانی ترامپ را بسیار نگران کننده خوانده است. کتاب “پدیده خطرناکی به نام دونالد ترامپ” توسط دکتر باندی لی از دانشگاه ییل آمریکا و با همکاری ۲۷ روانشناس و روانکاو آمریکایی نوشته شده است. این گروه از روانشناسان و روانکاوان آمریکایی به این نتیجه رسیده‌اند که ترامپ از اختلال شخصیتی جدی رنج می‌برد. به باور آن‌ها این بیماری ترامپ می‌تواند هم برای آمریکا و هم برای جهان پیامدهای سنگینی داشته باشد. دکتر لنس دودس که یکی از روانکاوان پیشین دانشگاه هاروارد بوده معتقد است که ترامپ از سایکوپاتی یا روان‌آزاری و رفتارهای ضد اجتماعی رنج می‌برد. دکتر فیلیپ سیمباردو با اشاره به بمباران پایگاه نظامی سوریه پس از استفاده از گاز‌های شیمیایی در خان شیخون می‌گوید: «به باور ما ترامپ خطرناکترین مرد جهان است.» در گزارش اشپیگل آنلاین از کتاب یاد شده آمده است که روانشناسان و روانکاوان آمریکایی پدیده “اختلالات خلقی” و همچنین “واقعیت‌گریزی جنون‌آمیز” و نوعی پارانویا و روان‌گسیختگی در رفتارهای ترامپ تشخیص داده‌اند.

هشدار روانشناسان آمریکا: ترامپ خطرناکترین مرد جهان است

25.10.2017 ـ دویچه وله

حدس و گمان پیرامون سلامت روانی دونالد ترامپ موضوع جدیدی نیست. اکنون شماری از روانشناسان آمریکا کتابی منتشر کرده‌اند که به گمانه‌زنی پیرامون سلامت روانی ترامپ دامن می‌زند. به باور آنان ترامپ خطرناکترین مرد جهان است.

USA Griechenland Tsipras bei Trump (Reuters/J. Roberts)

سایت خبری اشپیگل آنلاین ارزیابی روانشناسان و روانکاوان آمریکایی از وضعیت روانی ترامپ را بسیار نگران کننده خوانده است. کتاب “پدیده خطرناکی به نام دونالد ترامپ” توسط دکتر باندی لی از دانشگاه ییل آمریکا و با همکاری ۲۷ روانشناس و روانکاو آمریکایی نوشته شده است.

این گروه از روانشناسان و روانکاوان آمریکایی به این نتیجه رسیده‌اند که ترامپ از اختلال شخصیتی جدی رنج می‌برد. به باور آن‌ها این بیماری ترامپ می‌تواند هم برای آمریکا و هم برای جهان پیامدهای سنگینی داشته باشد.

دکتر لنس دودس که یکی از روانکاوان پیشین دانشگاه هاروارد بوده معتقد است که ترامپ از سایکوپاتی یا روان‌آزاری و رفتارهای ضد اجتماعی رنج می‌برد.

به کانال دویچه وله فارسی در تلگرام بپیوندید

دکتر فیلیپ سیمباردو با اشاره به بمباران پایگاه نظامی سوریه پس از استفاده از گاز‌های شیمیایی در خان شیخون می‌گوید: «به باور ما ترامپ خطرناکترین مرد جهان است.»

در گزارش اشپیگل آنلاین از کتاب یاد شده آمده است که روانشناسان و روانکاوان آمریکایی پدیده “اختلالات خلقی” و همچنین “واقعیت‌گریزی جنون‌آمیز” و نوعی پارانویا و روان‌گسیختگی در رفتارهای ترامپ تشخیص داده‌اند.

در این گزارش به “رفتارهای شتابزده و نسنجیده”، “سهل‌انگاری” و “خودشیفتگی” ترامپ اشاره شده و از جمله او را متهم به “نفرت از زنان” و “بدطینتی” کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: ارائه طرح به کنگره برای بررسی وضعیت روانی دونالد ترامپ

روانکاوی از راه دور

بین روانشناسان و روانکاوان بر سر موضوع روانکاوی از راه دور اتفاق نظر وجود ندارد. به عنوان نمونه “انجمن روان‌پزشکی آمریکا” معتقد است که روانکاوی یک فرد صرفا بر پایه اطلاعات عمومی و بدون معاینه شخصی نمی‌تواند معتبر باشد.

بیشتر بخوانید: روانکاو شهیر آمریکایی: ترامپ به خودشیفتگی بدخیم مبتلاست

این در حالی است که دکتر بندی لی، ناشر کتاب یاد شده معتقد است ضوابط تعیین شده از سوی “انجمن روان‌پزشکی آمریکا” درباره ارزیابی روانشناسان و روانکاوان نسبت به خطرات ناشی از رفتار رئیس‌جمهور آمریکا صدق نمی‌کند.

بر اساس ارزیابی ناظران مسائل سیاسی آمریکا، انتشار کتاب یاد شده پیامدی برای ادامه زمامداری ترامپ نخواهد داشت. به باور آن‌ها روانکاوی از راه دور از نظر قانون اساسی آمریکا برای برکناری یک رئیس جمهور کفایت نمی‌کند.

در همین زمینه:

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید