کسی درایران معتقد نیست که اروپا جگر گوشه ی ماست!

0
439

کسی درایران معتقد نیست که اروپا جگر گوشه ی ماست! 

 صابر از تبریز (امضاء محفوظ)، ایران اینترلینک، بیست و دوم اکتبر ۲۰۱۷:… باند رجوی درمانده در حل معادلات پیچیده ی جهانی ، با دریافت پیام اتحادیه ی اروپا که حکایت از عدم همراهی با امریکا درنقض برجام دارد، دلواپس شده ودرنوشته ای بنام ” تغییر سیاست آمریکا در قبال رژیم و موضع اروپا؟ ” آورده است : ” نخست باید دانست که در سیاست خارجی کشورهای اروپایی، مواضع دولتها تعیین‌کننده است و نه مواضع اتحادیه … 

http://iran-interlink.org

کسی درایران معتقد نیست که اروپا جگر گوشه ی ماست!

۳۰/۰۷/۱۳۹۶

باند رجوی درمانده در حل معادلات پیچیده ی جهانی ، با دریافت پیام اتحادیه ی اروپا که حکایت از عدم همراهی با امریکا درنقض برجام دارد، دلواپس شده ودرنوشته ای بنام ” تغییر سیاست آمریکا در قبال رژیم و موضع اروپا؟ “ آورده است :

” نخست باید دانست که در سیاست خارجی کشورهای اروپایی، مواضع دولتها تعیین‌کننده است و نه مواضع اتحادیه اروپا؛ در میان کشورهای اروپایی نیز، شاخص سنجش سیاست در برابر آمریکا، فرانسه است که از زمان ژنرال دو گل یک سیاست مستقل و منتقدانه را در برابر آمریکا دنبال کرده است؛ از جمله در ارتباط با دو جنگ خلیج‌فارس و حمله به‌عراق، فرانسه موضع مخالف در برابر سیاست آمریکا داشت، از این رو مواضع رئیس‌جمهور فرانسه می‌تواند شاخص خوبی در این زمینه باشد. ماکرون در مورد اعلام سیاست جدید آمریکا گفت: «من به‌ ترامپ گفتم که ما باید به‌کنترل این کشور ادامه دهیم و در عین‌حال رژیم را درباره فعالیتهای موشکی بالستیک، بیشتر پاسخگو کنیم». (۳) به‌ این ترتیب روشن می‌شود که ادعای رژیم مبنی بر حمایت اروپا از رژیم یا رویارویی‌اش با آمریکا صحت ندارد “.

این تحلیگر رجوی نمیداند که رئیس وقدرت اصلی اتحادیه ی اروپا ، نه فرانسه ، که آلمان است و همچنین نمیداند که درزمان ژنرال دوگل ، هنوز فرانسه اعتباری بخاطر شرکت در جبهه ی متفقین وبرندگان جنگ داشت وحرفش مانند چرچیل ، حرف بود ولی فرانسه ی کنونی ان مقام واعتبار دوگل را که شجاعت وسیاستی داشت ، ندارد!

حال که صحبت دوگل پیش آمد، بی مناسبت ندیدم که به بیان یک دوره ی تاریخی روی آورم.

پشتوانه ی  دلار ، طلای آمریکا بود وزمانی که دوگل دریافت آمریکا این طلاها را صرف جنگ های تجاوزکارانه نموده وخزانه اش خالی است ، دلارها را به آمریکا برگرداند وتقاضای طلای معادل آن کرد ودراین موقع بود که آمریکا مجبور شد که طلا را ازپشتوانگی دلار خارج نموده و عربستان را موظف کرد که نفت خود ر ا فقط به دلار بفروشد وبدین ترتیب دیگران هم چنین کردند وپشتوانه ی  طلار از طلا به نفت تبدیل شد واین کار وابستگی کشورهای صادر کننده ی نفت را که مجبور به فروش نفت خود به دلار شدند، استمرار بیشتری بخشید وحال که وضع طوری ترتیب یافته که همه ی کشورها به دلار احتیاج داشته باشند، دستگاه های چاپ دلار بی شتوانه ی آمریکا برای تامین این احتیاج کذائی کشورها، سرگرم کار است!

یعنی آمریکا  قسمتی ازدلارهای خود را که بی شتوانه هستند و حکم کاغذ پاره ای دارند ، به دیگر کشورهای جهان تحویل داده ودرمقابل مرغوبترین اجناس آنها را تصاحب کرده وتورم خود را به کشورهای دیگر منتقل میکند ومی بینید که تورم چندانی درآمریکا وجود ندارد!!

البته قدرت نظامی برتر آمریکا ، پشتوانه ی  دیگراین دلارهای قلابی است وپرواضح است که کشورهای دیگر برای سروسامان دادن به وضع خود ، باید که خود راازسیطره ی این دلار بی ارزش خارج کنند که  انجام این مهم ، احتیاج به همتی گسترده وفولادین دارد!

این بی تورمی آمریکا ، ماحصل تورم شدید کشورهایی است که با این دلارها داد وستد میکنند ومعنی ان این است که ثروتمندان امریکا وبخشی از مردم آن به حساب خانه خرابی جهانیان، زندگی مرفهی را تجربه میکنند ورجوی ها هم  که قرار بود درایجاد توازن قوا بنفع اکثریت مردم جهان ، نبرد کند ، تسلیم شد وحتی حاضر است این رفاه نامشروع آنها را مدام بر رخ ما بکشد ونگذارد که مردم ازاصل قضیه آگاه باشند!

اینهم کاملا درست است که همه ی دولت ها بنفع منافع ملی خود عمل میکنند وما هم میدانیم که اگر اروپا نفعی درتعامل و داد وستد با ما نداشته باشد ، قدمی جلو نخواهد گذاشت ودولت ما هم همینطور!

درزمانی که یک گربه هم حاضر به گرفتن موشی بخاطر رضایت خدا نیست ، کشورها فقط درراستای منافع خود عمل میکنند واروپا هم شامل این قاعده ی عمومی است!

فرق  حال اروپا با گذشته اش  این است که چموشی دونالد ترامپ آنها را بیشتر ازگذشته تحت فشار قرار داده واحتمال زیادی وجود دارد که اروپائی ها بازی درزمین تعیین کرده ی  او را بنفع خود ندانسته وبخواهند تعامل بیشتری با ایران، چین وروسیه داشته باشند!

نهایت اینکه اوضاع برهر محوری که بچرخد ، باند رجوی قدرت بهره برداری از آن را نخواهد داشت واین بار هم مثل همیشه حرف مفت میزند که گمان میرود برای آرام نگهداشتن اسرای آرام آرام سر به عصیان گذشته ی خود است!

صابر

———

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید