دیدار با مقام کمیساریا در آلبانی (رمسا)

0
822

دیدار با مقام کمیساریا در آلبانی (رمسا)

بنیاد خانواده سحر، تیرانا، آلبانی، چهارم سپتامبر ۲۰۱۷:… مریم رجوی در سفر دوم خود به آلبانی، با پذیرش این ریسک که احتمالا هرگز نتواند به فرانسه باز گردد، تلاش نمود تا اوضاع بهم ریخته درونی را سر و سامان بدهد و از میزان تنش ها بکاهد و افراد را برای رفتن به محل جدید متقاعد نماید. تمامی کسانی که کمترین آشنایی با شرایط فعلی فرقه رجوی در آلبانی دارند متوفق القول هستند که این فرقه در حال فروپاشی با … 

لینک به منبع

دیدار با مقام کمیساریا در آلبانی (رمسا)

UN_Albania_Logoدر دیدار با یک مقام مسئول در کمیساریای عالی ملل متحد برای پناهندگان در کشور آلبانی (رمسا) در خصوص شرایط خانواده ها و اعضای درون فرقه رجوی و همچنین نجات یافتگان، کسب اطلاع شد که هم اکنون حدود ۲۳۰ نفر در خروجی فرقه و در به اصطلاح قرنطینه در شهر بندری دورس در کشور آلبانی به سر می برند.

این افراد علیرغم تمامی وعده و وعید های مریم رجوی و تهدیدات صورت گرفته حاضر به ماندن در تشکیلات فرقه ای رجوی نبوده و به هر قیمت خواهان جدایی و کسب آزادی و رهایی خود هستند. مریم رجوی تهدید کرده است که اگر این افراد جدا شوند انتظار هیچ گونه کمکی برای امرار معاش خود از سازمان نداشته باشند.  ظاهرا فرقه خواسته آنها را دور نگاه دارد تا مانند سایر نجات یافتگان در شهر تیرانا در مقابل دید اعضا نباشند.

در این دیدار توضیح داده شد که هم اکنون حدود ۲۴۰ نفر از نجات یافتگان از فرقه رجوی در آلبانی به سر می برند که فرقه رجوی مسئول پرداخت حقوق پناهندگی آنان طبق توافقاتی که با کمیساریا شده است می باشد. فرقه از مدت ها قبل به تدریج با بهانه های مختلف اقدام به قطع حقوق پناهندگی آنان نمود و اخیرا هم آب پاکی را روی دست همه ریخته و به آنان گفته است که دیگر به هیچ کس مستمری پناهندگی پرداخت نخواهد کرد. این موضوع موجب شکایات و اعتراضات بسیار از جانب نجات یافتگان شده است و قطعا باعث نگرانی در دولت آلبانی و ایجاد حساسیت هایی در میان مردم تیرانا نیز خواهد شد.

این مقام توضیح داد که اتفاقا کمیساریا در ماه جاری نشستی اضطراری در این خصوص خواهد داشت و به احتمال زیاد در این نشست تصمیماتی در جهت حمایت از اعضای جدا شده از سازمان گرفته خواهد شد. ظاهرا فرقه رجوی به کمیساریا هم اطلاع داده است که دیگر از این پس پولی به کسانی که سازمان را ترک کرده اند پرداخت نخواهد کرد.

موضوع دیگری که به اطلاع کمیساریا رسانده شد و البته آنان ظاهرا از قبل در جریان آن بودند این بود که بسیاری از اعضای فعلی سازمان که حتی تعهد نامه های اخیر را هم امضا کرده اند تهدید نموده اند که چنانچه بخواهند آنان را به محلی همانند اشرف و لیبرتی ببرند قطعا با آنها نرفته و از فرقه جدا خواهند شد. این مقام اعتراف کرد که فرقه رجوی شرایط بسیار بدی در کشور تیرانا فراهم نموده و این وضعیت روز به روز وخیم تر و غیر قابل تحمل می شود.

مریم رجوی در سفر دوم خود به آلبانی، با پذیرش این ریسک که احتمالا هرگز نتواند به فرانسه باز گردد، تلاش نمود تا اوضاع بهم ریخته درونی را سر و سامان بدهد و از میزان تنش ها بکاهد و افراد را برای رفتن به محل جدید متقاعد نماید.

تمامی کسانی که کمترین آشنایی با شرایط فعلی فرقه رجوی در آلبانی دارند متوفق القول هستند که این فرقه در حال فروپاشی با شتاب بالاست. همگان شاهد هستند که آنچه در طی یکسال اخیر در آلبانی رخ داده و تحولات درونی که در ارتباط با این فرقه صورت گرفته از تمامی دورانی که فرقه رجوی در عراق مستقر بود بیشتر است و بسیاری بر این باورند که این حاصل تلاش خانواده ها و نجات یافتگان در سالیان گذشته است که اکنون سر کلاف در آلبانی باز شده و چشم انداز رهایی فرزندان اسیر و گرفتار هرچه روشنتر گردیده است.

همچنین اخبار حاکی از آن است که ملاقات اخیر سناتورهای آمریکایی با مریم رجوی در تیرانا به خاطر شرایط جدید این فرقه در آلبانی و به دنبال فشاری که دولت آلبانی بر آمریکا بخاطر عملی نشدن وعده ها اعمال می نماید بوده و آنان به نوعی از مریم رجوی به خاطر عدم کنترل نیروها و ایجاد نگرانی در آلبانی حسابرسی کرده اند.

بنیاد خانواده سحر – تیرانا
۴ سپتامبر ۲۰۱۷

——————–

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید