مشکل امپریالیزم با حکومت ایران ، اعدام های ۱۳۶۷ نیست!

0
735

مشکل امپریالیزم با حکومت ایران ، اعدام های ۱۳۶۷ نیست! 

صابر از تبریز، امضاء محفوظ، ایران اینترلینک، شانزدهم اوت ۲۰۱۷:… درخضوص اعدام های سال ۱۳۶۷ نظر من این است که دفاع رجوی واربابان ازحقوق آنها ، حقوق احتمالا ضایع شده ی آنها را مورد تشکیک قرار خواهد داد و مریم خانم با این کارهایش ضمن اینکه سنگ را به یاد دزد میاندازد ، درحق این جان باختگان ظلم بزرگی میکند!این توصیه ها شامل همشهری مان آقای مهدی ابریشنچی نیز میباشد که این روزها …

http://iran-interlink.org

مشکل امپریالیزم با حکومت ایران ، اعدام های ۱۳۶۷ نیست!

۲۵ مرداد ۱۳۹۶

 نوشته ای با عنوان ” در انتظار حکم تاریخ ” با امضای حسین یعقوبی نامی در رسانه های رجوی منتشر شده ودرقسمتی از آن آمده است :

” در أوائل دهه ٩٠ میلادى واقعه اى در جهان اتفاق افتاد که گمان مى رفت آخرین لکه ننگ باقى مانده بر پیشانى جهان متمدن، یعنى شکل قانونى و نهادینه شده زیر پا گذاشتن کرامت انسان، براى همیشه زدوده شده باشد . سخن از برترى نژادى و آپارتاید در کشور آفریقاى جنوبى است. فداکارى و مبارزات سیاهپوستان این کشور بر علیه حاکمیت أقلیت سفید پوست و نقش برجسته نلسون ماندلا در هدایت جنبش ضد آپارتاید به اوجگیرى این جنبش در أواخر دهه هشتاد میلادى انجامید و همبستگى جهانى را از آن خود ساخت… در ١۶ ژوئن ١٩٧۶ دانش آموزان سیاه پوست این منطقه بر علیه جایگزینى زبان انگلیسى که زبان رسمى مدارس بود با زبان آفریکانس دست به یک تظاهرات مسالمت آمیز زدند. پلیس سرکوبگر رژیم آپارتاید … بسوى دانش آموزان بى دفاع آتش مى گشاید و حدود ۶٠٠ نَفَر از آنان را به قتل مى رساند…”.

حسین یعقوبی یا کسی که این مقاله را بنام او منتشر کرده ، هنوز ازچم وخم تاریخ اطلاع ندارد ومانند خود رجوی ، حرکت تاریخ را که بشدت زیگزالی است ، یک خطی می بیند!

من البته که موافق مبارزات ضد نژاد پرستی مردم سیاه پوست آفریقای جنوبی وروشنفکران غیر سیاه پوست و مردمی آن بوده وهستم!

اما دچار این سادگی وکم سوادی مزمن خاص رجویست ها هم نیستم که فکر کنم با وجود باقی ماندن ریشه ی اصلی جور وستم که علت عمیقا طبقاتی دارد ، یک مشکل خاص بطور کلی حل میشود واین حل شدن بی بازگشت ناپذیر است!

اما مشکل بزرگ باند رجوی بی اعتنایی به مسائل طبقاتی- وبدتر – قرار گرفتن درکنار طبقات واقشار بهره کش واستثمارگر وسرکوب کننده – میباشد!

دررابطه با پیروزی اکثریت مردم سیاه پوست آفریقای جنوبی باید گفت که ، این پیروزی بزرگ مقطعی بوده ودرسرانجام کار ، نلسون ماندلا را نیز به انفعال کشانده بود!

واقعیت آنست که کنگره ی ملی آفریقای جنوبی  ودرزمانی که نلسون ماندلا درزندان بود ، دست به سازش های بزرگی با امپریالیزم ومحافل وابسته به آنزده بود ونلسون ماندلا را درموقعیت آنچنان آچمزی که نتواند با چانه زنی بیشتر حقوق شایسته ای برای مردم کسب کند!

بروشنی مشاهده میشود که علیرغم این پیروزی ضد آپارتاید ، درتحلیل نهائی مردم آفریقای جنوبی حال وروز بهتری پیدا نکردند!!

بلی!

جنبش زنان ، اقلیت های قومی ومذهبی تحت ستم ، رنگین پوستان و … درحد خود برای رهائی بشریت غنیمتی بشمار میآیند ولی این جنبش ها بدون درنظر گرفتن علت العلل مشکلات ، درصورت کسب پیروزی های اولیه هم ، دچار پسرفت وشکست خواهند شد!!

ظاهر شکل وشمایل نژاد پرستی ازبین رفت اما سیستم حاکم که عاملین ظاهری آنها سیاه پوست بودند ، درمدت کوتاهی آنچنان عرصه ی زندگی اجتماعی واقتصادی را برمردم تنگ کردند که باید به میانشان رفت ، نشریاتشان را خواند وحال و روزشان را که اقشار قبلا حاکم مجددا برآنها حکومت میکنند ، درک کرد!

درادامه :

” از آن پس دولت هاى غربى زیر فشار أفکار عمومى خود دیگر قادر نبودند به خاطر منافع حقیر اقتصادى کماکان چشمان خود را در مقابل آن فاجعه انسانى ببندند. در واقع بعد از این واقعه هولناک بود که رویکرد جدیدى مبنى بر برسمیت شناختن “کنگره ملى افریقا” – که رهبرانش منجمله چهره کاریسماتیک آن ماندلا همچنان به عنوان “تروریست” در زندان بودند – بیش از هر زمان در سیاست بین المللى برجسته گردید و دست بالا را گرفت. در نهایت رژیم آپارتاید زیر فشار تحریم هاى خردکننده و همه جانبه اقتصادى نه تنها مجبور به عقب نشینى گردید که روند پرشتاب بعدى در آن کشور براى همیشه به حاکمیت تبعیض نژادى و آپارتاید پایان داد”.

این رویکرد جدید درغالب بزانو درآوردن کنگره ی ملی ازراه مذاکرات بود وبطوری که فوقا  عرض شد ، سیستم آپارتاید درشکل طبقاتی خود به زندگی خود ادامه داد!!

 همچنین :

” بعد از قتل عام خونین تابستان ١٣۶٧ رژیم ضد بشرى ولایت فقیه به هر اقدام رذیلانه اى متوسل گردید تا از گسترش پیام انگیزاننده خون آن شهیدان جلوگیرى کند؛ از مخفى نگاه داشتن مزار آنها تا حتى ممنوع کردن برگزارى مراسم یادبود در محفل خانوادگى و خصوصى وابستگان قتل عام شدگان. … “.

این اعدام ها به هر علتی که اتفاق افتاده باشد ، با واکنش  اعتراضی مردم مواجه نشد و سازمان های مثلا مدافع حقوق بشر هم حرکتی دراین مورد نکردند وموضوع همچنان  درهاله ای ازابهام  باقی مانده است!

اگر به دنبال مقصرین بگردیم ، فعلا باند رجوی را که بااقدامات جنون آمیزش در دهه ی ۶۰، آتش برخرمن انقلاب افکند  ونقش مهمی دربوجود آوردن این وضعیت – که باوجود حرف های مبالغه آمیز رجوی ها ابعاد آن هنوز هم روشن نیست – داشت واگر قرار بردادخواهی و … باشد ، رهبران باند رجوی از جمله ی کسانی است که باید مورد محاکمه قرار گیرند!

همچنین :

” … اما قرار گرفتن موضوع نقض حقوق بشر و رسیدگى به دادخواهى ٣٠٠٠٠ شهید قتل عام شده در صدر “مادر” تحریمها بین المللى – که اکنون پایه هاى نظام ولایت فقیه را به لرزش درآورده و سرنگونى آنرا بیش از هر زمان در چشم انداز قرار داده است – در وحله نخست نه حاصل نزاع سیاسى غرب با رژیم ولایت فقیه، که نتیجه کارزار درخشان مقاومت و “اشرف نشانان” در سراسر جهان تحت هدایت عالى و هوشیارانه خانم مریم رجوى بوده که از پیام مظلومیت این شهیدان از گزند فراموشى به بهترین وجه حراست کرده و جهان متمدن را بطور مستمر در قبال مسئولیت وجدانى اش در قبال این جنایت هولناک قرار داده است “.

تحریم های زورگویانه و ظالمانه ی ۴۰ ساله ، هیچ ارتباطی بااعدام های ۱۳۶۷ نداشته ، قبل از آن وجود داشت وحالا هم با شدت وضعف هایی وجود دارد.

اساسا سیستم آمریکائی علاقه ای به جان انسان های جهان سومی ندارد که بخواهد دردادخواهی بنفع آنها هم شرکت کند!

اصل حقیقت عبارت ازاین است که سیستم آمریکائی ودولت درسایه ی آن ، برای فرونشاندن عطش زاید الوصف ناشی از آزمندی خود- که اینهم برای چنین سیستمی ذاتی محسوب میشود – کاری بهتر از آن سراغ ندارد که بدنبال تسلیم کردن کامل تمامی کشورهای جهان برود!

ایران بعنوان کشوری قرار گرفته درمنطقه ی حساس وهم مرز بااعراب، ترکیه وروسیه با جمعیت ۸۰ میلیونی ، دراولویت خاص دولت درسایه ی آمریکا ( مجتمع صنعتی- نظامی ) قرار دارد وتمام این گربه رقصانی های حقوق بشری ازاین زاویه باید مورد توجه قرار گیرد!

درخضوص اعدام های سال ۱۳۶۷ نظر من این است که دفاع رجوی واربابان ازحقوق آنها ، حقوق احتمالا ضایع شده ی آنها را مورد تشکیک قرار خواهد داد و مریم خانم با این کارهایش ضمن اینکه سنگ را به یاد دزد میاندازد ، درحق این جان باختگان ظلم بزرگی میکند !

این توصیه ها شامل همشهری مان آقای مهدی ابریشنچی نیز میباشد که این روزها با دهانی پر ازکف ، مثلا میخواهد ازحقوق این جان باختگان – که خود او هم بعنوان دستیار اول رجوی وشوهر مریم خانم ، نقش کم وبیشی درکشته شدن آنها داشت – دفاع کند وبا این کار فرصت طلبانه ی خود،  ظلم بزرگی برعلیه آنها میکند!

صابر

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید