خانم مریم رجوی! بالاخره برجام “ثبات” است یا “جام زهر”؟

0
901

خانم مریم رجوی! بالاخره برجام “ثبات” است یا “جام زهر”؟ 

صابر از تبریز، امضاء محفوظ، ایران اینترلینک، تبریز، سیزدهم اوت ۲۰۱۷:… شما که مدت های  دراز این مطلب را که قبول برجام بمنزله ی جام زهری است که درحلقوم سران حکومت ریخته شده ، تبلیغ میکردید ، چگونه در یک تغییر مسیر ۱۸۰ درجه ای اینگونه اظهار نظر میکنید ؟ آن موقع دروغ میگفتید یا حالا؟ حمله ی نظامی برعلیه ایران با برجام وبدون آن چنان سخت است که میتواند هزینه ای درحد … 

https://www.youtube.com/watch?v=XVvt1bTp2a8&index=2&list=PLi6CyO25v18fWYadEnqQiYF98d3l_ppYQ

http://iran-interlink.org

خانم مریم رجوی! بالاخره برجام “ثبات” است یا “جام زهر”؟

۲۱/۰۵/۱۳۹۶

زمانی که مذاکرات طولانی ونفس گیر اتمی بین ایران و۶ قدرت جهانی درجریان بود ، باند رجوی درکنار صهیونیست ها ولابی های قدرتمند شان در کنگره وسنای آمریکا خود را به هر آب واتش زدند تا نگذارند توافقی بدست آید!

امابا تمامی این تبلیغات وتظاهرات ، این توافق بازحمت زیادی بدست آمد وبه تایید شورای امنیت سازمان ملل متحد هم رسید!

در روزهای اول ، تشکیلات رجوی بسان بادکنکی بود که سوزن در آن فرو کرده بودند ، اوضاعی درهم شکسته وکج ومعوج داشت!

به هر دری زدند تا بلکه شکست تلاش های چندین ساله ی خود را ماست مالی کنند وبعد از گلایه های متداول از ارباب بزرگ که مثلا مماشات کرده ، سرانجام بدین قرار آمدند که بنویسند وفریاد زنند که توافق برجام جام زهری بیش نیست واین جام زهر بقیمت فعالیت های مستمر مجاهدین خلق بوجود آمده و دولت ایران بدون سلاح هسته ای ، همین امروز وفرداست که سرنگون می شود و جای خود را به آنها میدهد وهمه چیز بخوبی وخوشی وبنفع سیستم فکری برده دارانه ی رجوی وارد فاز جدید میشود!

ازنتایج اولیه ی این توافق ، دریافت میلیارد ها دلار از دارائی های بلوکه شده ی ما بود ومخصوصا اجازه ی تردد به کشتی های نفتی ما وافزایش وصادرات میعانات که در موقعیت فعلی گریزی ازاین صادرات نیست!

ایران هراسی جای خود را به سفر مقامات اقتصادی وسیاسی به ایران داد ، ناوگان هوایی ما  وضعیتی آبرومندانه تر پیدا کرد ومخصوصا ما موفق شدیم که ائتلاف خطرناکی را که با مجوز شورای امنیت برعلیه مان تشکیل شده بود ، برهم زنیم که تکرار شبیه آن هرگز عملی نخواهد شد و….

خلاصه اینکه  دونالد ترامپ به ریاست جمهوری آمریکا رسید واعلام نمود به هرقیمتی که تمام شود، عظمت وشکوه گذشته ی آمریکا را با فشار برروی اروپا ، روسیه ، ایران ، چین و … اعاده خواهد کرد ومجددا شروع به تحریم ایران وروسیه کرد و …

باند رجوی با استفاده از امضای شهرام احمدی نسب عمران، این بار با تحلیلی متفاوت وخوش خیالانه ی خود بمیدان آمده ونوشته است :

” خود روحانی هم شخصاً به دلیل عضویت در بسیج که در آن زمان زیر مجموعه سپاه بود مشمول تحریم‌های تازه است۰ از این رو، اجرای این قانون تحریم‌ها همه‌ی مرزبندی‌های رایج در خصوص دستگاه ولایت‌فقیه همچون تمایز میان دولت و بخش خصوصی یا تفکیک میان تندرو و میانه‌رو را کنارمی زند و همه بخش‌های این دستگاه اهریمنی را آماج مجازات ایالات‌متحده قرار می‌دهد “.

عجب!

آیا برای رئیس جمهور ایران فرقی میکند که دیگر ارگان های حکومتی مورد تحریم قرار گیرد وخودش نه؟!

آیا قبلا کسی نمی دانست که دکتر روحانی درجبهه های جنگ تحمیلی حضور داشته وچون افسر و … نبوده ، عنوان جبهه ای اش  را میتوان بسیجی نامید ؟!

ما میلیون ها نفر از این نیروهای داوطلب داشتیم که ” بسیجی ” نامیده میشوند وآیا قرار است آنها هم تحریم شوند؟!

البته وضع اینگونه تحریم ها ، بیشتر ازهمه ، مردم ایران را هدف قرار داده و ازاین بابت جواب سئوال بالا مثبت است !

اینکه این تحریم ها چقدر جدی وکارساز خواهند بود ، مسئله ایست که گذشت زمان آنرا روشن خواهد کرد.

مثلا با وارد شدن درگروه بندی های جهانی ، تبلیغ علیه مصرف زدگی در داخل کشور ودست زدن به اقدامات وسیع در راستای توسعه ی همه جانبه کشور- امکانی که ایران بطور بالقوه آنرا دارد- میتواند دامنه ی این تحریم ها را محدوتر کرده وضربات حتی متقابلی برطرف زورگو وارد نماید!

در ادامه :

” در واکنش به تحریم‌های اخیر آمریکا روحانی در مراسم تحلیف به پند و موعظه متوسل شد و خطاب به آمریکا گفت “امروز روزگار رونمایی از مادر تحریم‌ها نیست بیایید از مادر همکاری‌ها رونمایی کنیم۰” دولت آمریکا قانونی را تصویب کرده است که مطابق آن هر فرد یا مؤسسه‌ای که شکلی با سپاه و بخش‌های دولت که دست اندر کار برنامه موشکی، حمایت از تروریسم، جنگ‌افروزی در منطقه، و نقض حقوق بشر باشد مورد مجازات آمریکا قرار می‌گیرد آن وقت روحانی در پاسخ می‌گوید بیا همکاری کنیم “!

این کلام رئیس جمهور، دقیقا خلع سلاح سردمداران آمریکا درمسیری است که نتوانند این بار هم اجماع جهانی برعلیه ما درست کنند و نشان ازپختگی سیاسی ایشان دارد.

ما با توجه به تجربه های تلخی که دراین یا آن عرصه ی خاص داریم ، نباید دنبال خطر رفته وبه فتنه گری مانند ترامپ فرصت دهیم که متحدانی برعلیه ما جمع وجور کند !

اقدامات تدافعی ایران وبرنامه های موشکی اش مانند شیر مادر براو حلال است واین تقصیر دکتر روحانی نیست که به طرف قضیه میفهماند که بجای ایراد فشار و تلاش برای تسلیم کردن ما ، راه مذاکره را درپیش گیرد!

این سخن رئیس جمهور ، نمایاندن خط مشی او دررابطه با جهان وتعامل با آنست ودراصل مخاطبش افکار عمومی جهانی ، مردم امریکا و کشورهای دیگر جهان است تا حجت برهمگان تمام شده باشد!

وایضا :

“… بلافاصله پس از دست یابی به برجام، اقدام‌های بی‌ثبات کننده آخوندها در سوریه، یمن و عراق شدت گرفت۰ نیز از همین روست که سرکوب در داخل کشور پس از برجام افزایش یافت۰”.

اولا حضور جمهوری اسلامی دریمن ، درمقایسه با دخالت عربستان درآنجا ، بسیار ناچیز ودرحد صفر است!

ثانیا درعراق ، آمریکا حضوری قوی تر ازایران دارد واگر این حضور که با درخواست دولت آن کشورهمسایه صورت گرفته ، نامشروع است ، چگونه حضور امریکا که ازهزاران کیلومتر دورتر راه افتاده و درعراق مستقر تر شده ( مستقر تر ازاین بابت که قبلا هم مستقر بود) ، مشروعیت دارد؟!

سوریه اوضاعی متفاوت تر دارد و جزو معدود کشورهایی است که ازاول انقلاب با ایران بوده ودر جریان انتقال گاز قطر به اروپا – که حق ایران ضایل میشد – دولت این کشور مردانگی نشان داد وبه تعهدات دوجانبه ی خود دربرابر ایران وفادار ماند!

 درچنین شرایطی ، شرط انسانیت نبود که ایران سوریه را رها کند تا کفتارهای تکفیری واربابان امپریالیستی – صهیونیستی آنجا را تکه پاره کرد و ضربات عمده ای هم به منافع مشروع ایران درمنطقه بزنند.

درسوریه ، همه بخاطر منافع خود میجنگند والبته اشتراک منافع است که گروهی را دراین صف وگروه دیگری را در صف مقابل جمع میکند!!

با این وصف ، مسئله ی برجام و اشتراک یا افتراق منافع یاد شده ، ارتباطی بهم ندارند!

پس جام زهر اعلامی شما دروغ بوده :

” … نفس همین امر که رژیم ایران در مورد برنامه هسته‌ای با قدرت‌های جهانی به توافقی دست یافت، جدای از بالا بردن پرستیژ و اعتبار رژیم در منطقه و نا امید کردن اکثریت ناراضی در داخل، تضمین‌های امنیتی برای رژیم به ارمغان آورد۰ این بدان معناست که تا این توافق پا بر جاست احتمال اقدام نظامی علیه ایران تقریبأ صفر است۰ دلیل اصلی هول و هراس این روزهای ولایت مداران نیز بی‌تردید همین احتمال بر هم خوردن توافق است۰ حتی دیگر برای مصرف داخلی هم که شده از عربده‌جویی “تندروها” علیه آمریکا خبری نیست “.

شما که مدت های  دراز این مطلب را که قبول برجام بمنزله ی جام زهری است که درحلقوم سران حکومت ریخته شده ، تبلیغ میکردید ، چگونه در یک تغییر مسیر ۱۸۰ درجه ای اینگونه اظهار نظر میکنید ؟

آن موقع دروغ میگفتید یا حالا؟

حمله ی نظامی برعلیه ایران با برجام وبدون آن چنان سخت است که میتواند هزینه ای درحد جنگ جهانی داشته باشد و دراین صورت ، کسی باقی نمیماند که رویاهای جنون آمیز خود را محقق سازد!

دیگر اینکه دلیل حرف های تند نزدن برعلیه آمریکا ، ندادن بهانه بدست زنگیان مستی است تا کار شکنی های آنها برعلیه برجام ، بنام ایران تمام نشود واین نشانگر دوراندیشی دیپلمات ها ومقامات کشور ماست!

 سخن پایانی :

” … مؤثرترین راه فشار بر دستگاه ولایت‌فقیه محروم کردن آن از سپر موجودیتی برجام است: توافقی که همه فایده‌اش یک جا به جیب حاکمان چپاول گر ایران سرازیر شده و نصیب مردم ایران از آن تنها خسارت‌های بیشتر ناشی از افزایش جنگ‌افروزی در منطقه بوده است “.

برجام تنها متعلق به آمریکا نیست ودیگرانی که پای ورقه ی این تفاهم نامه را امضاء کرده اند ، بسختی خواهند توانست زیر قول خود بزنند.

چرا که آنها هم تحت فشار آمریکا هستند تا کشورشان نا امن شده و سرمایه های تمامی جهان بطرف آمریکائی که بخیال خودش میخواهد خودش را به تنها کشور با امنیت جهان  تبدیل کند ، سرازیر گردد !

مشکل که این کشورها – علیرغم بی استخوانی سرانش- بخواهند باین سادگی تسلیم بلا قید وشرط آمریکا بشوند !

صابر

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید