نقدی بر نوشتۀ همت آبادی در مورد عملیات ” فروغ جاویدان “

0
530

نقدی بر نوشتۀ همت آبادی در مورد عملیات «فروغ» (فروغ جاویدان، مرصاد

حمید تبریزی، ایران، پیوند رهایی، سی و یکم ژوئیه ۲۰۱۷:…  باید پرسید آیا این قربانیان، خودشان دراتخاذ این تصمیم کوچکترین نقشی داشتند؟! مسلما که جواب هرانسان منصفی منفی است! مسعود رجوی خود شیفته با تحلیل غلطی که از اوضاع داشت و تصاحب حکومت درایران را که معمولا پیچیده ترین پارامترها در آن عمل میکند، ساده پنداشت ، دست به این انتحار – والبته انتحار بحساب جان دیگران – زد ونتایج هولناکی برای … 

لینک به منبع

نقدی بر نوشتۀ همت آبادی در مورد عملیات «فروغ»

نوشتۀ حمید تبریزی- ایران(فرو

۰۸/۰۵/۱۳۹۶

ناهید همت آبادی که عمرش را در جهان غرب سپری کرده و بندی کمپ اشرف نشده است و هرازگاهی برای دیدار فرزندان دربندی خود به عراق مسافرت مینموده ، نتوانسته – یابلحاظ منافع شخصی یا رعایت حال فرزندان اسیرش- به  نشر اکاذب نپرداخته و مجیز گوی حماقت ها وجنایات رجوی دربه کشتن دادن فریب دادگان خود درعملیات تراژدیک  ” فروغ جاویدان ” نشود!

طبق معمول نوشته ی این خانم پردرد که مسلما دوری از فرزندانش ، کلافه اش نموده وبه پرگویی اش واداشته ، مفصل است که بدرد خواننده نمیخورد وهم ازاین جهت که انشاء نویسی های مریدان رجوی درمورد ” فروغ جاویدان ” اینقدر زیاد است که احتیاج به بازگویی تمامی نوشته های این خانم نیست ، من خواستم که رجز خوانی توام با مرثیه خوانی اورا کنار گذاشته و فقط جملات پایه ای اورا ذکر کرده و برخورد مختصری با آن داشته باشم!

بااین توضیح که خانم همت آبادی در مبهم گویی وبازی با الفاظ ، از توانی کم وبیش برخوردار است ، باین جمله ازنوشته ی ایشان توجه کنیم :

” اما…. شمایان، خواهران و برادران، که نامها و «جان و جهاد تان» در سینه ی تاریخ ثبت است … ضمن اینکه در میهن دربند نیز با وجود شرایط جاری، آمادگی برای خیزش و قیام را هم سرعت خواهد بخشید “.

ولی باید پرسید آیا این قربانیان، خودشان دراتخاذ این تصمیم کوچکترین نقشی داشتند؟!

مسلما که جواب هرانسان منصفی منفی است!

مسعود رجوی خود شیفته با تحلیل غلطی که از اوضاع داشت و تصاحب حکومت درایران را که معمولا پیچیده ترین پارامترها در آن عمل میکند، ساده پنداشت ، دست به این انتحار – والبته انتحار بحساب جان دیگران – زد ونتایج هولناکی برای تعدادی از هموطنان ما بوجود آورد و آنهم در حالی که این جان باختگان هیچ درکی ازنیات ابلهانه یااحیانا تصمیمات خائنانه ی رجوی نداشتند!

تاریخ هم که سنگ دل است ومسئله را بطوری که واقعا بوده درسینه ی خود ثبت خواهد کرد وقهرمانانی را ازاین بابت تقدیم آیندگان نخواهد کرد وبجای آن خواهند گفت که چه قربانی شدن مفتی وچه بیچاره هایی که هنوز نحوه ی دفاع ازحقوق شخصی و ملی خود را یاد نگرفته و بکار بردن خرد جمعی در تشکیلات را نیاموخته بودند که اگر می دانستند هرگز سرنوشتی این چنین فاجعه باری را تجربه نمیکردند!!

دیگراینکه چرا این حماقت فاجعه بار میتواند به خیزش وقیام مردم کمک کند ، برای دارنده ی  یک عقل سلیم روشن نیست!

دستاورد مهم این سفیه بازی هولناک ، بربادرفتن اساس وپایه های هزاران خانواده ، برده تر شدن اعضای تشکیلات وتشدید مرض خود شیفتگی رجوی با تفرعاتی مانند میل بیشتر به عیاشی وحرمسراداری بود!

 خانم ناهید همت آبادی نوشته است :

” مردم ایران و مقاومت دیرپایشان، برخلاف سنت استعمارگران و رسم مرتجعین کهنه کار، از حافظه تاریخی بسیار قوی برخوردارند… پس از آزادی مردم و میهن دربند اما خاطره ی همه یاران هم راه، آزاده و همپا همراه با خاطره ی حماسه پردازان تاریخ اخیر چهل ساله ی ایران، فروغهای جاودان و گمنام در سرتاسر ایران و «رزمندگان و آفرینندگان» ایران نوین به نهایت گرامی داشته ارج گزاری خواهد شد و بی اعتنا به ناخواستن خودشان “.

اگر اینطور است ، این حافظه ی تاریخی بضرر افکار رجوی وهرآوانتوریست دیگر تمام خواهد شد و بنظر می رسد که مردم با عدم استقبال از دعوت های شبانه روزی رجوی وتشکیلات اش ، ثابت کرده اند که حق با ناهید خانم است!

 دیگر اینکه ، اگر این آزادی موعود خانم همت آبادی ، آزادی  بشکل واقعی اش باشد – که تحقق آن  بطور ماهوی توسط باند رجوی غیر ممکن است –  درآن صورت ذکر خیری ازاین بخاک خفتگان غافل بعمل نخواهد آمد و تنها  ابراز تاسف هایی را که درهمان سطح خود میماند و حاصلی برای این جان باختگان واظهار تاسف کنندگان نخواهد داشت والبته بد دردی است این حالت!

حمید  تبریزی

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید