مهرداد ساغرچی : نامه سر گشاده به رییس جمهور و اعضای جدید دولت در آلبانی

0
611

  نامه سر گشاده به رییس جمهور و اعضای جدید دولت در آلبانی

در این روزها فرقه مجاهدین تلاش دارد  با تبلیغات و نفوذ به رسانه ها در آلبانی از خودش چهره دیگری به نمایش بگذارد، بخصوص با نشان دادن شخصیت هایی که در مراسم ها و برنامه خودش نشان میدهد سعی میکند جایگاه ویژه ای از خودش نشان بدهد در صورتیکه در میان مردم ایران و حتی اعضای پایینی خودش هیچ طرفدار و هیچ جایگاهی ندارد. حضور اشخاص … 

مهرداد ساغرچی ـ 06.06.2017

احسان بیدی سیاوش رستارزمین گیر شدن مریم رجوی در آلبانی و واکنشی از سر استیصال 

نمایندگان پارلمان اروپا جلسه بحث در مورد مجاهدین خلق فرقه رجویDebate in the European Parliament ‘What is to be done about the Iranian Mojahedin Khalq (MEK)?’

لینک به منبع

نامه سر گشاده به رییس جمهور و اعضای جدید دولت در آلبانی

با احترام و سلام خدمت رییس جمهور جدید آلبانی آقای متا

ضمن تبریک به شما اینجانب مهرداد ساغرچی از اعضای سابق سازمان مجاهدین که به مدت بیست سال از عمر و جوانی خود را در این گروه گذرانده ام لازم دیدم که توجه شما را به چند نکته جلب کنم.

اولا ضمن تشکر از دولت و مردم آلبانی که به میزبانی تعدادی از هموطنان ایرانی من با روی گشاده خوش آمد گفتند. گروه مجاهدین در کسوت سازمانی یک فرقه بسته و خطرناک است اما در کسوت افراد تشکیل شده از افرادی با درجه های مختلف از مغز شویی ایدئولوژیک و همینطور کسانی که از یک یا چند دهه است که چنبره وحشت و ترس یک گروه گرفتار شده اند.اما آنچه که مسلم است من بعنوان یک انسان هرگز نمیتوانستم تحمل دردهای مضاعف افراد گرفتار در عراق آشوب زده وجنگ زده را کنم و لذا از این حرکت انسانی کشور مطبوع شما سپاسگزارم.

دوم اینکه این سازمان بیش از دودهه در کشور عراق بود و در همدستی با دولت سابق عراق و بعد از سقوط دولت سابق عراق یعنی حکومت صدام در ادامه به دخالت های سیاسی واجتماعی خودش در عراق ادامه داد و این کشور بحران زده را هر چه بیشتر درگیر اختلافات و اختشاش میکرد بصورتیکه آشکارا از گروههای مخالف دولت وقت عراق حمایت کرده برای اینکه این مخالفان با دریافت کمکهای بی پایان مالی و سیاسی و…را حامی خودشان در برنامه ماندن در عراق همسو کرده بود. برای نگاه به این مساله میتوان تاثیر هم اکنون نیز در اوضاع سیاسی عراق این مساله را دید.

سوم اینکه کشور آلبانی به دلایل مختلف ظرف مناسبی برای تفکرات فرقه ای این سازمان است چرا که تا کنون با ترفند های مختلف توانسته اختیار فردی افراد تحت سلطه خودش را گرفته و در یکسری قراردادهای پیچیده و پشت پرده رهبری تشکیلات را به عنوان نماینده تام الاختیار فرقه در قبال مسائل شخصی افراد اعم از تصمیم برای نحوه زندگی و مکان زندگی و کلیه امور دیگر چه در مقابل کمیساریای پناهندگان و چه در مقابل کشور میزبان ، همه چیز را در دست بگیرد . برای نمونه مستمری افراد را خودش در دست گرفته و این را به عنوان اهرم فشار در تصمیم افراد برای انتخاب آزادنه زندگی و معیشیت استفاده میکند.

چهارم اینکه این سازمان با توجه منابع مالی بی پایانی که دارد توانسته خطوط خودش را با پول و استفاده از اهرم فشاری که باهزینه های ملیونی بدست آورده حمایت های مختلفی را از اشخاص مختلف اعم از سیاسی یا فرهنگی و یا اجتماعی را جمع آوری کند، و این افراد غافل از اینکه این سازمان هرگز سر وکاری با آزادی و حقوق انسان و انسانیت ندارند. گواه حرف من نگاهی به موقعیت فعلی پایگاههای سازمان در آلبانی است که افراد در این نقطه از جهان هنوز اجازه ندارند با مردم عادی ارتباط داشته باشند. براستی باید پرسید که مشکل این سازمان چیست که در قاره اروپا نیز از افرادخودش هراس دارد که با دیگران ارتباط داشته باشند.

جناب رییس جمهور

من درطول دو دهه زندگی در این سازمان از کوچکترین حق انسانی برخوردار نبودم. تمام افراد در چند دهه اجازه تماس با افراد خانواده هایشان نداشته اند. اجازه دسترسی به رادیو و تلویزیون و رسانه ها بجز رسانه های فرقه نداشتند. تمام کارها در طول چند دهه بدون دستمزد انجام شده به طوریکه تمام افرادیکه سالیان در این سازمان بوده اند حتی یک سنت برای روزی پانزده ساعت کار دریافت نکرده اند و یکی از دلایل ترس افراد از خروج از فرقه همین نداشتن اندکی سرمایه حتی برای یک هفته زندگی است.

من یکی از دهها کسانی هستم که دریک فرصت استثنایی با توانستم از فرقه فرار کنم و خودم را به دنیای آزاد برسانم.من حاضر هستم در هر جا و هر محکمه ای برای ادعای خودم شهادت بدهم.

در این روزها فرقه مجاهدین تلاش دارد  با تبلیغات و نفوذ به رسانه ها در آلبانی از خودش چهره دیگری به نمایش بگذارد، بخصوص با نشان دادن شخصیت هایی که در مراسم ها و برنامه خودش نشان میدهد سعی میکند جایگاه ویژه ای از خودش نشان بدهد در صورتیکه در میان مردم ایران و حتی اعضای پایینی خودش هیچ طرفدار و هیچ جایگاهی ندارد. حضور اشخاص امریکایی یا غربی یا عربی هیچ دلیلی بر مشروعیت این فرقه نیست.

این نامه را بخاطر بیست تجربه زندگی در کشور عراق و اسارت به دست فرقه مجاهدین نوشتم باشد که گواهی باشد در این لحظه تاریخی که آنچه مسئولیت بنده بود انجام داده باشم.

به امید موفقیت شما در دوره جدید از مسئولیت خودتان

مهرداد ساغرچی – آلمان

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید