افسر سابق سیا: مجاهدین، فرقۀ تروریستی منفور در ایران

0
1128

افسر سابق سیا: مجاهدین، فرقۀ تروریستی منفور در ایران

ایران دیدبان به نقل از نشنال اینترست، بیست و نهم مارس ۲۰۱۷:… یک افسر سابق سیا، مجاهدین را جزئی از افسانه های افراطی دربارۀ ایران دانست که خصوصاً مربوط به سیاست آمریکاست و میگوید تغییر رژیم انقلابی در ایران یک احتمال قابل توجه در آینده نزدیک است. پل پیلار از افسران ارشد سیا است که در سال‌های گذشته در اندیشکده‌های مطرح آامریکایی … 

No matter how anti-Iran, the US Govt will never openly support the Mojahedin Khalq cult

افشای اعتصاب غذای دروغین مجاهدین خلق فرقه رجویSitting Down with the MEK (Mojahedin Khalq, Rajavi cult, NCRI, …)

لینک به منبع

لینک به متن انگلیسی

افسر سابق سیا: مجاهدین، فرقۀ تروریستی منفور در ایران

۰۸ فروردین ۱۳۹۶

یک افسر سابق سیا، مجاهدین را جزئی از افسانه های افراطی دربارۀ ایران دانست که خصوصاً مربوط به سیاست آمریکاست و میگوید تغییر رژیم انقلابی در ایران یک احتمال قابل توجه در آینده نزدیک است.

پل پیلار از افسران ارشد سیا است که در سال‌های گذشته در اندیشکده‌های مطرح آامریکایی فعالیت دارد. وی در مقاله اخیر خود در مجلۀ نشنال اینترست نوشت: این افسانه همچنین میگوید که جمهوری اسلامی با یک فشار اندک از بیرون، فرو میریزد و با رژیمی که مورد پسند ما باشد جایگزین خواهد شد.

این توهم تقریبا در تمام دورۀ جورج دبلیو بوش حاکم بود و این دولت نهایتاً سیاست رد توافق با ایران را پیش گرفت و به جای آن در جهت منزوی کردن و اعمال فشارهای اقتصادی از طریق تحریم ها تلاش کرد. نرسیدن به نتایج مطلوب در مقابل تحریمهای روزافزون پس از چند سال، نشان از بیهودگی این سیاست داشت.

تحریمها تنها زمانی به کار آمد که دولت بعدی در آمریکا اقدام به مذاکره با ایران کرد. در این زمان بود که تحریم ها به عنوان یک برگ برنده برای به نتیجه رساندن مذاکرات استفاده شد.

پیلار در ادامه نوشت: این افسانه غالباً با این اعتقاد در ارتباط است که گروه های تبعیدی ابزاری برای تغییر سریع و کامل رژیمها هستند. بسیاری از آنهایی که امید به تغییر رژیم در ایران دارند، بر همین اساس به مجاهدین خلق امید بسته اند، فرقۀ تروریستی که هیچ محبوبیتی در ایران ندارد.

این نویسنده افزود: امروزه افسانه های دیگری دربارۀ ایران به گوش میرسد که حاکی از تغییر رژیم است. این افسانه ها در میان اعضای کابینه ترامپ در کاخ سفید و کارکنان شورای امنیت ملی دست به دست میشود. این افراد معتقدند که افزایش فشارها از بیرون میتواند نتایج مثبتی در ایران به همراه داشته باشد.

پیلار این باور را اشتباه خواند و گفت اینها توجیهی است برای اینکه این افراد میخواهند ایران را برای همیشه منفور و منزوی نگه دارند.

وی ادامه داد: ایران به هیچ وجه نزدیک به یک تحول سیاسی که در قالب یک انقلاب جدید یا ضدانقلاب تعریف شود، نمی باشد، حتی اگر فشارها از بیرون بیشتر شود. در عرصۀ سیاست ایران، مخالفتها و تعارضات بسیاری وجود دارد که احتمالاً به تغییر سیاسی بیانجامد. ولی اکثر مردم ایران انگیزه ای برای یجاد یک انقلاب جدید ندارند.

هم ملت و هم دولت ایران نشان دادند که در مقابل سختیهایی شدیدتر از تحریمهای آمریکا تحمل میکنند و آن را در دوران جنگ هشت ساله ایران و عراق ثابت کردند. لذا قطعاً اگر فشارها و تنبیهات از سوی یک قدرت خارجی بر این کشور اعمال شود، هم مردم و هم دولت از خود مقاومت سرسختانه ای نشان میدهند.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید