حسین نژاد: دو تیغۀ قیچی سانسور توسط رجوی و عربستان علیه روزنامه نگار لبنانی

0
872

بفرمایید حضرات مدعی دموکراسی در غرب که برای فرقۀ رجوی لابیگری می کنید ببینید این نوکران شما هنوز به قدرت نرسیده این چنین یک جمله ای را از یک نویسنده و روزنامه نگار علیه خودشان برنمی تابند پس اگر بر فرض محال بتوانید آنان را در ایران فردا طبق رؤیاها و حسابهایشان روی حمایت شما به قدرت برسانید که امری موهوم و مضحک می باشد آن وقت چه بر سر مطبوعات و آزادی بیان و قلم و چه بر سر نویسندگان و روزنامه نگاران و اهل قلم خواهند آورد؟!!

دو تیغۀ قیچی سانسور توسط رجوی و عربستان علیه روزنامه نگار لبنانی

نوشتۀ قربانعلی حسین نژاد مترجم ارشد سابق بخش روابط خارجی سازمان مجاهدین

ماه گذشته مقاله ای را در سایت العربیه به قلم آقای هشام ملحم روزنامه نگار لبنانی مقیم آمریکا به تاریخ انتشار 12 نوامبر 2016 با عنوان «من عائله کلینتون إلى عائله ترامب» (از خانوادۀ کلینتون تا خانوادۀ ترامپ) در سایت العربیه دیدم که در مورد بحثها در رابطه با اعضای احتمالی کابینۀ ترامپ (دولت آیندۀ آمریکا) می باشد.

در این مقاله آقای هشام ملحم از جمله در مورد رودی جولیانی شهردار سابق نیویورک و از لابیهای دلاری رجوی با سوتیتر «جولیانی و شخصیت تند و خشن» نوشته بود: «بعضی اسامی کاندید پستهای حساس بحث گسترده ای را در داخل و خارج حزب جمهوری برانگیخته که برجسته ترین آنها رودی جولیانی شهردار اسبق نیویورک می باشد که در مطرح کردن خودش به عنوان کاندید وزارت خارجه تردیدی به خود راه نمی دهد هرچند که تخصصی در امور بین المللی ندارد ولی مخالفتها و حتی دشمنیها با جولیانی روی شخصیت خشن و تند او متمرکز می شوند و اینکه او مبالغ گزافی را در قبال دادن مشورت به نهادهای وابسته به کشورهایی مانند قطر و ونزوئلا دریافت کرده است. او در تجمعهای سازمان اپوزیسیون ایرانی مشکوک یعنی مجاهدین خلق سخنرانی می کرده». سپس می نویسد: «روزنامۀ نیویورک در سرمقاله اش نوشته است که ترامپ درخواست کرده که جولیانی برای کابینه انتخاب نشود زیرا فاقد مهارت سیاسی و فاقد آگاهی و کاردانی است». و در مورد جان بولتون نوشته است: «او از برجسته ترین تندروهای محافظه کاران است که به شدت از اشغال عراق حمایت کرد و در سال 2015 خواستار بمباران تأسیسات اتمی ایران شد».

از آنجا که به این مقاله دیر برخورد کردم و می خواستم ترجمه و منتشرش کنم، به این منظور باردیگر به لینگ آن مراجعه کردم ولی با تعجب و تأسف دیدم قیچی سانسور با دو تیغۀ رجوی و ارباب سعودیش جملۀ مربوط به لابی گری جولیانی برای فرقۀ رجوی با توصیف آن به عنوان یک «سازمان مشکوک» و نیز پول گرفتن جولیانی از قطر را از وسط مقاله بریده و حذف کرده است!.

کامنت زیر را در زیر مقالۀ آقای هشام ملحم نوشتم ونیز برای العربیه فرستادم:

«من به مدت سی سال عضو و مسئول مطبوعات و رسانه های عربی سازمان مجاهدین خلق و مترجم ارشد رهبر آن مسعود رجوی درعراق و فرانسه بودم تا اینکه چهارسال پیش از این سازمان جدا شدم. من مقاله ای در سایتتان به قلم آقای هشام ملحم در این لینگ دیده و خوانده بودم ولی بعدا دیدم جملۀ زیر از آن مقاله حذف شده: «او در تجمعهای سازمان اپوزیسیون ایرانی مشکوک یعنی مجاهدین خلق سخنرانی می کرده». این موضوع خیلی جای تعجب دارد زیرا چنین سانسوری و تسلیم شدن در برابر خواسته های یک فرقۀ تروریستی مانند فرقۀ رجوی شایستۀ سایت وزینی مثل العربیه نیست در حالیکه مزدوری جولیانی برای آنها واضح و مورد اعتراف می باشد. من به علت موقعیت و کارم در ستاد سیاسی و بخش روابط خارجی سازمان مطلع بودم که جولیانی برای هر سخنرانیش در تجمعهای این سازمان و مریم رجوی در اروپا و آمریکا ده هزار دلار از آنها پول می گرفت و به همین علت حسابها و سرمایه گذاریهای سازمان بر دادن پست وزارتی به او در کابینۀ آیندۀ ترامپ با شکست مواجه شد و به همین علت مزدوری او برای این فرقۀ تروریستی او را وادار کردند که از تصمیمش مبنی بر کاندید کردن خودش برای برعهده گرفتن هر پستی در دولت ترامپ منصرف شود».

باید به مریم قجر گفت همین نمونه کافی است که هر انسان آگاه و شریفی همانند این روزنامه نگار لبنانی و حتما هم دستگاه العربیه و حتی اربابان سعودیت به پوچی ادعاها و طبل و دهلهای «آزادی» و «دموکراسی»!! تو و دروغ بودن این شعر و شعارهای فریبکارانه ات در محافل و مجامع خریداری شده در اروپا و آمریکا به خوبی پی ببرند. معلوم است که به دنبال این نوشتۀ روزنامه نگار لبنانی در سایت العربیه فرقه با دستپاچگی دست به دامان اربابان جدید منطقه ای اش در عربستان و قطر شده که چه نشسته اید در سایتی متعلق به شما گفته شده که جولیانی از شما پول گرفته و برای ما سخنرانی کرده و ما هم یک سازمان مشکوک هستیم!! اربابان سعودی و قطری مریم قجر هم سریعا ضمن دستور سانسور به بوق تبلیغاتی شان العربیه برای حذف جمله علیه فرقه و نیز نام قطر از مقاله حتما گوش آن روزنامه نگار را هم کشیده اند که دیگر از این واقعیتهای تلخ به کام شیوخ نفتی ننویسد و یک لگدی هم به پهلوی عبد الرحمان راشد سردبیر العربیه و کهنه کار تبلیغاتی شیوخ عربستان زده اند که چرا حواست نبوده یک نویسنده حرف دل و فکر خودش و واقعیتی را بدون اجازه و اطلاع شما و ما به رشتۀ تحریر درآورده و به خورد شما داده است!!

بفرمایید حضرات مدعی دموکراسی در غرب که برای فرقۀ رجوی لابیگری می کنید ببینید این نوکران شما هنوز به قدرت نرسیده این چنین یک جمله ای را از یک نویسنده و روزنامه نگار علیه خودشان برنمی تابند پس اگر بر فرض محال بتوانید آنان را در ایران فردا طبق رؤیاها و حسابهایشان روی حمایت شما به قدرت برسانید که امری موهوم و مضحک می باشد آن وقت چه بر سر مطبوعات و آزادی بیان و قلم و چه بر سر نویسندگان و روزنامه نگاران و اهل قلم خواهند آورد؟!!

این تنها یک نمونه از اتحاد و ازدواج دو دیکتاتوری ارتجاعی فرقۀ رجوی و حاکمان عربستان علیه آزادی و دموکراسی است تا همگان خود حدیث مفصل بخوانند از این مجمل.

عین متن قبل و بعد از سانسور مقاله را در دو تصویر زیر می بینید:

کلمه و جملۀ سانسور شده با مربع قرمز در داخل متن فوق که متن اولی می باشد مشخص شده است.

و این هم متن سانسور شدۀ مقاله با مشخص کردن محل برش و سانسور که در زیر آمده است:

 

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید