زمان تعیین تکلیف شاهزاده رضا پهلوی با جریانات حامی مداخله نظامی – مجاهدین و تجزیه طلبان

0
688

زمان تعیین تکلیف شاهزاده رضا پهلوی با جریانات حامی مداخله نظامی – مجاهدین و تجزیه طلبان

ائتلاف ایرانی کانادایی برای صلح (سایت خبری ایرانیان کانادا و امریکا NITV.COM)، اول دسامبر ۲۰۱۶:…  زمان آن رسیده است که شاهزاده رسما د رمورد گروه جنگ طلب و ضد ملی مجاهدین رجوی و تجزیه طلبان مواضع خودش را برای هوادارانش مشخص کند . تجربه نشان داده است که بدون شفاف سازی نمی توان در سیاست ایران حضور جدی در بین مردم ایران … 

لینک به منبع

(زمان تعیین تکلیف شاهزاده رضا پهلوی با جریانات حامی مداخله نظامی (مجاهدین و تجزیه طلبان

Time for Reza Pahlavi for a clear position on pro war Mojahedin and separatists

ائتلاف ایرانی کانادایی برای صلح

رضا پهلوی مریم رجوی رضا مریدی اسرائیل عربستان سعودی

این روزها با روی کارآ مدن ترامپ به عنوان ریس جمهور برنده الکترال ولی بازنده افکار عمومی بخشهای ای از مردم آمریکا و جهان انتخاب کابینه وی در پشت درهای بسته در جریان است . چهره هایی که با پولهای صدام حسین از سازمان ضد ملی مجاهدین رجوی حمایت کرده اند در حلقه نزدیک ترامپ قرار گرفته اند واحتمال گرفتن پست های کلیدی نیز برای انان می رفت. چهره هایی مانند رودی جولیانی – جان بولتن – نیوت گینگریج که در ازای دریافت ده ها هزار دلار پول در شوهای مجاهدین در پاریس و نیویورک شرکت کرده اند . هر چند دافعه و کارنامه سیاه مجاهدین چنان زیاد است که حتی این چهره ها هم شانس بدست گرفتن وزارتشان کمتر شده است .

نامه آقای رضا پهلوی به ترامپ سوالات جدی را ایجاد می کند . در حالیکه حلقه اصلی سیاست خارجی ترامپ را نو محافظه کاران و طرفداران جنگ و حمله به عراق و ایران تشکیل می دهند در خواست شاهزاده رضا پهلوی از ترامپ برای حمله نکردن به ایران در حالیکه دو ماه تا سوگند خوردن وی و استقرار درکاخ سفید زمان هست ، چه نفعی برای مردم ایران می تواند داشته باشد ؟. زیرا ترامپ هیچ گاه در طول انتخاباتش خواهان حمله و جنگ با هیچ کشوری نبود . وی حتی حاضر به حمایت بدون پرداخت پول از طرف کشورهای اروپایی ناتو نشده است . درخواست کردن حمله نکردن به ایران ، در زبان سیاسی ، می تواند پیامهای سیاسی خاصی را داشته باشد .

اینکه آقای رضا پهلوی از نظر سیاسی تلاش دارد نقش خود در تیم کاخ سفید ترامپ پررنگ تر کند ، شاید از نظر ایشان قابل توجیه باشد ولی بعید بنظر می اید که شاهزاده دلواپس حضور و نقش پررنگ و دوستی عمیق خشونت طلبان مجاهدین رجوی با نو محافظه کاران آمریکایی با کمک پولهای شیخ های سعودی ها نبوده باشد .

شاهزاده در این سالها در مصاحبه ها و بیانیه شان بارها بر این موضوع تاکید کرده است که موافق حمله نظامی به ایران نبوده است . وی مسلما می داند که بر خلاف او ، مجاهدین رجوی خواهان حمله نظامی به ایران و سهم داشتن در قدرت در ایران به قیمت ویران شدن ایران مانند عراق و سوریه و افغانستان هستند .

در اینجا لازم است که شاهزاده دراین رابطه اطلاعاتش و مواضعش را شفاف برای اطلاع عموم و خصوصا هوادارانش بیان کند .

شکی نیست که مجاهدین در دورانی که درلیست تروریستی امریکاییها قرار داشتند و به کمک نو محافظه کاران از این لیست خارج شدند ، به شاهزاد و جریان سلطنت نزدیک شدند . ولی به محض خروج از لیست در سال ۲۰۱۳ دوباره ادعای دروغین و انحصار طلبانه شان به عنوان تنها نماینده مردم ایران را از سر گرفتند. .

اتحاد عمل سلطنت طلبان در تورنتو با گروه خشونت طلب و دیکتاتوری مجاهدین رجوی در این سالها نمونه روشن این نزدیکی است . رضا مریدی نماینده لیبرال حامی تحریم و مجاهدین همزمان که از شما در مجلس انتاریو پذیرا شد ، از مجاهدین نیز حمایت گسترده ای کرده است .

آیا بین شاهزاده و مجاهدین جبهه ای وجود داشته است ؟ اگر داشته است ؟ آِیا مذاکراتی بین شاهزاده و مجاهدین انجام شده است ؟

آیا این نامه شاهزاده رقابت بین شاهزاده و مجاهدین برای کسب کمک های مالی عربستان سعودی و نو محافظه کاران در دوره ریاست جمهوری ترامپ هست ؟

حضور تجزبه طلبان در جلساتی که توسط سلطنت طلبان تحت عنوان اسیب شناسی اپوزیسیون درتورنتو برگزار شده بود ، با ادعاهای شاهزاده در مورد اینده یک پارچه ایران ، در تناقضات جدی قرار دارد .
اینکه هزینه این جلسات توسط چه جریانی پرداخت شده است ، خود برسوالات می افزاید .

زمان آن رسیده است که شاهزاده رسما د رمورد گروه جنگ طلب و ضد ملی مجاهدین رجوی و تجزیه طلبان مواضع خودش را برای هوادارانش مشخص کند . تجربه نشان داده است که بدون شفاف سازی نمی توان در سیاست ایران حضور جدی در بین مردم ایران داشت . مردم ایران نسبت به کمک های خارجی به نیروهای سیاسی اپوزیسیون و دولتها همواره حساسیت داشته اند . بعید بنظر می رسد که شاهزاده از این حساسیت ها بی خبر باشد .

کانادا بدلیل تعریف های بلوک های سیاسی بعداز تقسیم بندی جنگ جهانی دوم ، نمی تواند بازیگر اصلی سیاست جهان و خاورمیانه باشد . به همین دلیل کانادا نمی تواند در تحولات ایران و خاورمیانه نقش جدی داشته باشد . حساب باز کردن روی ائتلاف مجاهدین و سلطنت طلبها در تورنتو ، و نقش بسیار ضعیف آنان در جامعه ایرانی در تورنتو بر شاهزاده پوشیده نیست .

۲۴ نوامبر ۲۰۱۶-

 

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید